SYLTFISK
Har ni många fler trådar som ni hänger i?
Har ni många fler trådar som ni hänger i?
Syltfisk-tråden är självklart number one, men sen skriver jag en del i en tråd för dem som ska börja plugga till ssk i höst. Sen följer jag en del trådar och skriver ett inlägg ibland i t.ex en barnmorsketråd, nån studenttråd och en traderatråd.
Cia: Har du några graviditetssymtom?
lusse: Va kul! Jag tror att du kommer ha en bebis i magen innan året är slut
Ni får passa på att köra utan kondom nästa vecka också när du har äl. Tänk om du blir med barn på första försöket.
lusse: Det är bara bra med mig idag, hur är det själv? Jag ser fram emot en kväll alldeles ensam, ska faktiskt blir riktigt skönt
Har laddat ner hela första säsongen av Greys Anatomy så jag har lite att göra
Imorrn väntar handledarutbildning på körskolan. Vad har du för planer för helgen?
Cia: Brukar du ha regelbundet mens? Har du kollat så att du har ÄL varje månad?
lusse: Haha, nej jag ska inte handleda, jag har ju inte ens körkort.
Jag ska på kurs med min sambo och min mamma så att de blir godkända som mina handledare.
Fröken: Är du fortfarande vaken? Ser att du är online. Va tokig du är, gå och lägg dig
Elessario: Här har du länken till ssk-tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-70/m21931063.html
Vore kul om du vill "hänga" lite med oss i den tråden, vi är faktiskt ganska många som har tänka börja plugga till ssk i höst, verkar vara ett populärt yrke
Hej tjejer! Kikar bara in en snabbis. Vi har power meet här i stan så det blev sent igår, var ute och kollade på fina bilar (är noll intresserad egentligen), var på fest och hamnade tillslut på krogen. Idag blir det väl ungefär samma sak igen, men jag känner att det blir lugnt för mig ikväll, är lite sliten
Eftersom vi bor väldigt centralt så har det åkt förbi raggarbilar hela natten med fulla människor som sjunger och skriker, så jag är minst sagt trött.
Hoppas det är bra med alla syltfiskar och att ni har en toppenhelg!
Hej girls! Ska jobba inatt, skönt att tjäna lite extra pengar nu när jag stämplar. Och imorgon är det dags för antagningsbeskedet, jag kommer inte kunna somna när jag kommer hem imorgon bitti. Ska bli riktigt kul att äntligen få veta om jag kommer in eller inte, men jag har nästan räknat med att jag gör det. Har ju till och med köpt böcker, så shit vilken chock om jag inte kommer in. Eller det värsta är om jag inte kommer in på mitt förstahandsval, mitt andrahandsval är nämligen sundsvall och jag har ingen lust att flytta för då blir det garanterat ingen bebis.
Frila: Tackar!
Även fast det var ganska väntat att jag skulle komma in så känns det ändå skönt att jag nu vet att jag kom in. Men nu när jag äntligen kan slappna av dyker andra frågor upp i huvudet som om jag kommer klara utbildningen? Har jag valt rätt yrke? Kan jag bli en bra ssk? Haha, har väl lite "kalla fötter", men det går nog över när man väl börjat plugga men kommer säkert återkomma under utbildningens gång. För jag är en riktig velpotta som tänker alldeles för mycket
lusse: Ja det känns jätte skönt! Har sett fram emot det här i över ett och ett halvt år så det är underbart.
lusse: Va snäll du är
Håller alla fingrar och tår för din skull, men jag tror att du kommer in. Vad har han för problem med csn?
yoyna: Vad tråkigt! Jag som verkligen hoppades på att du skulle komma in. Är det så svårt att komma in alltså. På vilka meriter sökte du in på? Vad kan man göra för att öka sina chanser att komma in? Tråkigt att du fick en ännu sämre reservplacering än förra terminen.
Hej tjejer! Har inte varit så aktiv i tråden på senaste tiden, har fått hoppa in och jobba massor med nätter nu så den lediga tiden jag haft har jag sovit. Sitter på jobbet nu också. Hur har ni haft det tjejer? Hänt nåt nytt på bebisfronten? Jag var och handlade bebiskläder igår till min lilla kusin som ska födas om ca 3 veckor. I början var jag jätte avundsjuk på att de skulle ha barn men nu ser jag verkligen fram emot det
Jag har insett jag min tid kommer, jag behöver faktiskt inte stressa med bebis.
Frila: Jo det är lugnt på jobbet, är verkligen ett kanonjobb! Men jag känner att jag börjar bli lite av en zombie nu när jag jobbar så mycket, sover verkligen hela dagarna. Kommer bli jätte svårt att vända tillbaka dygnet sen.
Ja visst är det underbart att slippa bebistressen. Jag längtar verkligen efter barn men jag känner att det inte är hela världen om jag får vänta ett tag. Målet är fortfarande att vi ska starta i verkstan juni 08, men blir det senare så är det helt okej. Huvudsaken är att jag får bli mamma någon gång inom en inte alltför avlägsen framtid. Som sagt, min tid kommer
Har faktiskt lite som jag skulle vilja göra innan jag bli mamma och framförallt behöver jag lite mer "egen tid". Men det är så jag känner nu, det kan ha ändrats till imorgon när jag ser någon fin barnvagn eller nåt
lusse: Va kul att din sambo är lika villig som du när det gäller bebis och ny lägenhet *avundsjuk* Så till jul kommer du förhoppningsvis ha en liten i magen
Har ni börjat i verkstan redan?
lusse: Åh vad härligt om du är gravid till jul!
Jo tack allt är bara bra med mig, sitter på jobbet just nu och är jätte seg. Sov till halv fem idag, haha, så jag kommer nog inte bli så trött iaf inatt. Hur är det själv? Ser du fram emot höstens studier? Hur lång är din utbildning?
lusse: Jag jobbar till 7 imorgon bitti, men tack och lov är det sista natten inatt, sen är jag ledig tills på lördag. Ska bli såå skönt att åka hem till Västerås och träffa sambon och katten. Förstår att du funderar på att byta till en kortare utbildningen, går det att byta när skolan har börjat eller måste du byta innan? Vad är det för skillnad på de båda utbildningarna?