• Thulan

SYLTFISK

Hello!

Sitter och ugglar framför datorn, sambon sover och jag har astråkigt. Har vänt dygnet helt fel efter helgens nattarbete.

Presens: Jo tack, det är bara bra med mig. Hur är det själv? Du är saknad här i tråden

• Thulan

Skrutt: Tråkigt att du måste sälja hästen. Ska du läsa dubbelt i höst? Vad ska du läsa då? Är också sugen på att läsa dubbelt, ska börja lite lätt med att lägga till en extrakurs på 7,5hp i höst för att se om jag orkar. Har tänkt sen att läsa några valbara, mindre kurser inom ssk-pgrogremmet lite tidigare än alla andra eftersom jag vill hinna med så mycket som möjligt innan bebisen kommer.

Fi: Åh va kul med bebismässa! Men för det första så skulle jag aldrig få med min sambo på en sån mässa tyvärr (iaf inte i nuläget) och för det andra så skulle bebislängtan bli mycket, mycket värre efter det

lusse: Stackars lilla fågel! Usch du får inte berätta sånt, jag blir helt förstörd ju. Är jätte känslig när det gäller djur som dör eller lider. Stackars liten.

Jag ser inte alls fram emot midsommar längre, tycker det har blivit så överskattat. Det blir ändå aldrig som man tänkt sig för regnet öser ner varje år och kallt är det alltid. Nämen vad negativ jag låter, haha, det blir säkert kul bara jag kommer iväg. Just nu känns det bara jobbigt med en massa måsten och folk som man förväntas träffa. Måste ner på systembolaget och trängas med en massa människor också, jippie! Och vad ska man ha på sig, vädert kan ju bli precis hur som helst. Får packa med mig en hel resväska

• Thulan

Trevlig midsommar tjejer!

Ska snart iväg till sambons släkt och äta, och vi ska tydligen ta båten över *suck* vilket innebär minst 2 uppsättningar kläder till. Är sååå trött, vill bara sova Ikväll blir det grillning och 5-kamp med några vänner + en massa annat folk.

Ha en underbar dag! Kramar

• Thulan

frila: Så hon har alltså fått somna in nu lilla Matilda, jag har följt henne länge nu, gått in regelbundet på hennes sida de senaste månaderna. Skönt för henne att äntligen få somna in, men stackars föräldrarna även om det säkert är skönt för dem också att slippa se henne lida mer. Jag blir så berörd när jag läser om den starka tjejen, hon var verkligen en kämpe. Det är så stärkande att läsa om hennes syn på döden och livet. Hoppas att hon sitter på sitt jordgubbsfält eller bland solrosorna nu som hon ville. Cancer är hemskt!

• Thulan

presens: Här är en till som längtar efter Harry Potter

På midsommar var vi hos några kompisar på Tidö, det var jätte trevligt men jag kände typ bara 5 av 20 och alla var mycket äldre än jag. Det tråkiga var att alla tjejer utom 2 var höggravida och de som inte var gravida hade småbarn med sig. Så kvällens samtal handlade bara om barn, barn och barn och jag kände att jag inte riktigt passade in där.

Det visade sig att det snart skulle bli ett hus ledigt att hyra där ute, och jag vi vill verkligen flytta dit. Vi var och kikade på huset och det var helt underbart! Eventuellt ska vi dit i veckan och kolla hur det ser ut på insidan. Ett underbart hus, underbar trädgård, granne med ett vackert slott, granne med våra kompisar, nära till privat strand och båtplats och en vacker omgivning - kan det bli bättre? Jag vill bo där! Men nackdelen är att det är ca 1,5 mil från Västerås och jag vet inte om varken jag eller sambon är riktigt redo för att lämna stan än.

• Thulan

lusse: Ja ta dig en ordentlig funderare innan du bestämmer dig, förstår att du tvekar men samtidigt kommer du ju att få jätte fina tänder. Visst det kostar mycket, det gör ont och det är inte särskilt snyggt med tandställning, men du kommer ändå att tacka dig själv om 3 år och resten av livet.

Jag skulle också ha tandställning i underkäken egentligen, men jag valde bort det, det är ändå ingen som ser de tänderna. Det enda jag fick i underkäken var en ståltråd på baksidan av tänderna så att de inte skulle presses ihop mer när överkäken ändrar läge och den sitter där fortfarande, ska nog ha den hela livet antar jag.

• Thulan

Elessario: Välkommen tillbaka, vad roligt att du är med oss igen! Jag känner mig skitskraj precis som du, känner också ibland att det vore bäst att vänta till efter utbildningen är klar. Men som du skriver så vill man ju börja jobba direkt för att inte tappa sina kunskaper, men då blir väntan alldeles för lång.

• Thulan

Tjejer, har jag gjort något hemskt nu? Jag skrev ett litet inlägg i "starta i verkstan 08"-tråden, vill inte framstå som elak men jag har stört mig så länge på att folk som redan startat i verkstan skriver i en tråd för dem som av olika anledningar inte kan starta förrän nästa år.

• Thulan

fröken: Som jag känner idag skulle jag vilja ha 4 barn. De första vill jag ha ca 3 år mellan, sen får det gärna gå 4-5 år innan jag skaffar nästa och sen blir det ännu en sladdis. Men sambon vill bara ha 2 och det är mycket möligt att jag också känner så när jag väl inser hur mycket jobb det är med ett barn. Men minst 2, och gärna minst en liten sladdis också Har alltid velat ha en stor familj.

Svar på tråden SYLTFISK