• Frila2

SYLTFISK

Fröken85 skrev 2007-05-11 23:43:56 följande:
    frila: grattis, va skönt....lusse: Ja jag såg ett par här hemma med en racing red å den är 100 ggr snyggare irl... I LOVE! Måste nog se till att plussa snart så jag kan med att åka till affären å spana in alla vagnarna....
    Eller så kan man låtsas ha plussat och gå och kolla vagnar ändå
  • Frila2

Vilken koll ni har fröken och lusse. Ortoligt. Känner mig lite vilsen i barnvagnsdjungeln. 

• Frila2
    Yoyna skrev 2007-05-11 23:49:49 följande:
    Lusse: En sån mamma är jag redan! A blir typ alltid kallad kille (även nån gång när hon haft kjol!) för hon har mycket brunt. Sen försöker jag tänka på att uppmuntra henne att ta för sig, våga och ta plats istället för säga att hon är duktig och snäll hela tiden. Men de är sååå svårt, jättelätt att bara trilla dit och säga till en pojke att han är stor och stark och till en flicka att hon är söt t.ex.!
    Vad bra. Hoppas jag bli sån. Blir galen av att alltid höra hur söta, lugna och snälla flickor är och istället höra att pojkarna är stora, starka och busiga.
    En kompis hade en blå mössa på sin tjej och folk trodde henne inte när hon sa att det var en tjej. Eh, barnets mamma borde ju veta liksom.
  • Frila2

Lusse: vi verkar ha samma smak även när det gäller barnkläder. Kikat på kläder (jag vet, jag är där nu) och det enda jag tycker är fint är det bruna, blå, oliv och framförallt vitt + jeansen. Vet dock att min mamma kommer köpa rosa men det kan vara ok ibland.  

• Frila2

Ja, det måste vara svårt att tacka nej till kläder på rätt sätt. Man vet ju vad man gillar men man vill ju inte vara otacksam och elak.

När barnen är små så finns det ju inga former att bry sig om, då måste en tjej kunna ha "killjeans" eller? Små fjärilar, blommar mm alltid i rosa eller lila *ryser*, varför?.

• Frila2
    Yoyna skrev 2007-05-12 00:11:50 följande:
    Frila: Ja visst kan en tjej ha s.k. killjeans! Men när barnen kommer upp lite i åldrarna så börjar storlekarna skija sig, så att tjejernas kläder blir lite tajtare! Hemskt va?
    Allvarligt!??! *går iväg och kräks* Varför ska tjejers kläder vara tajtare än killars? Tjejer vill också kunna spring runt, leka och samtidigt kunna röra sig i kläderna. 
    Själv älskar jag rosa men det är applikationerna och precis som du skriver, hemska volanger som ger mig krypningar. 
  • Frila2

Godnatt lusse.
    Börjar blir 10 små negerpojkar nu (boken, inget rasistiskt. måste vara försiktig, har blivit varnad.)

• Frila2

Ja, vi får hoppas att det blivit mer neutrala kläder då. Detär ju ett tag kvar om man säger så.
    Jag borde städa. Tror jag får gör det imorgon. Nog dags att sova nu. Sovit dåligt efter jobbet idag, bara 4 timmar.

Hörs imorgon hoppas jag. Schlagerfestivalen!!

• Frila2
    Yoyna skrev 2007-05-12 00:19:40 följande:
    Så är det bara två negerpojkar, förlåt syltfiskar kvar! Ärligt, har du blivit varnad frila? För vad?
    Jag blev lite förbannad i en tråd där en kvinnan (en mamma) skrev att utvecklingsstöra är livsfarliga, otäcka och äckliga. Jag skrev att jag tyckte synd om henne eftesom det måte vara svårt för henne att leva med de fördomarna etc.  
  • Frila2
    Yoyna skrev 2007-05-12 00:26:22 följande:
    Och för det blev du varnad? Suck... Bara på Fl antar jag! Sov gott mina lilla syltfisk! (läs negerpojke). Schlager imorn! Godnatt!
    Jag kan skicka en kopia av vad jag skrev till dig så du får läsa om mitt "övertramp"
    Godnatt.
Svar på tråden SYLTFISK