• Frila2

SYLTFISK

Har ni gått och lagt er?
    Har suttit vid en tråd och anmält lite inlägg så därför har jag inte hängt med här på en stund.

Visst har ni ett tag på er att planera. Vilken bröllopsnoja det kommer bli i slutet av 08 början/mitten på 09 här! 

• Frila2

Vet inte om det är ok att diskutera med jag har fått tillsägelser i en tråd och jag förtjänade en iaf. Men jag har anmält inläggen som var de som jag svarade på. Det handlar om att en kvinna tycker att alla utvecklingsstörda och framförallt de med down syndrom är äckliga och livsfarliga och eftersom de inte skulle klara sig i naturen förtjänar de att dö. Inte exakt så men ungefär. Jag tycker att det är sårande, kränkande och på gränsen till hets mot folkgrupp.

Criminal Mind är riktigt bra!

Ok, godnatt!

• Frila2

Yonya: låter som om du också haft en bra dag.
    Lite kul är att sambons lillebror också fyllde år igår. Han blev 20. Vi firade inte tillsammans eftersom han var hemma i Linköping och vi hade ingen möjlighet att åka dit.

• Frila2

Så dum man kan vara ibland. När jag läste receptet på lasagnen med zucchini i tråden tänkte jag först skriva ut det direkt men tyckte inte att jag hade tid. För jag visste ju vilken sida det fanns på, eller hur?  Nu har jag bläddrat tillbaka och skummat igenom alla sidor till sidan 87! Dumt!
    Nej, nu ska jag inte klagar mer utan gå och handla istället.

• Frila2

Nej, jag missade massa intressanta diskussioner, dumma jobbet!

Godnatt då fröken, sov så gott! Hoppas att alla får bättre dagar imorgon än idag, det verkar som om det var en deppdag för alla här idag.

• Frila2

Lusse: det var inget kul dilemma. "Det enda rätt" enligt andra behöver ju inte vara det enda rätt för er. Hoppas att du och sambon kan prata ut ordentligt imorgon. Skriv upp för- och nackdelar med de olika alternativen.

• Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-15 15:26:26 följande:
    Hihi.....Jag är drottningen av humörsvängningar Jag började städa och diska som jag alltid gör när jag är arg/sur/ledsen och sambon tog en dusch...när han var färdig ropade han på mig och sade så här "Om det här betyder så mycket för dig så kan vi köra på den första planen, med barn 2008" Sen tillade han att han fortfarande vill gifta sig och inte är villig att tumma på det...så går allt som det ska så blir det bebisstart i juni -08 och bröllop midsommar -09. Så nu är humöret på topp igen, får se hur länge det varar denna gången
    Ja, det var ju en kovändning...
    Grattis måste jag ju säga. Skönt att han förstod hur viktigt det är för dig och att han var villig att tänka om. Jag menar, 5 år till start. Det är ju orimligt!

Ni pratade om ålder. Jag är 83a, sambon 76a. Varit tillsammans i 4½ år snart, sambos i snart 4 år. Vi flyttade ihop efter ett halvår men hade nästan bott ihop från start eftersom vi bodde i samma studentkorridor
  • Frila2

Thulan: förstår att du blev irriterad. Det erkar som om männen tror att det ska tas sig på första försöket och att de glömmer att det är 9 månaders graviditet också.
    Kul att matteprovet gick bra, matte har alltid varit mitt hatämne.

Svar på tråden SYLTFISK