Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Cia80 skrev 2007-05-13 22:56:53 följande:
    lusse,Jag med. T.ex. en liten son som är pappa upp i dagen...åhhh..det vore nåt Ja, vi har kollat upp några arrangörer och vi har väl fastnat för en.Mmm..blir det feb -09 som vi sagt så hinner vi före er Ja, det ska bli underbart att få bo ihop. Vi har ju aldrig gjort det. Gissar dock att vi kommer ha lite gruff i början innan vi kommer in i vardagen, men det ska nog gå bra.
    Ja det vore ju helt bedårande... *drömmer* Ska du ta hans namn eller? Sambon vill byta till ett helt nytt men jag vill ta hans, han är den siste som kan föra det namnet vidare. Funderar på att boka om kyrkan...till helgen före midsommar eller två helger efter...nojjar mig över frisör, smink osv och sen att folk har sina traditioner och inte vill komma.

Ja F är väldigt pedantisk och jag väldigt slarvig...så när vi flyttade ihop fick vi tänja på våra gränser lite. Han fick ha högre toleransnivå och jag fick hålla mer ordning efter mig Tror det är bra att "gruffa" lite ibland också...och då gärna om hushållssaker istället för "stora" saker.
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-05-13 22:47:13 följande:
    Det blir lite samma känsla som när man skulle redovisa inför klassen, vilket jag fullkomligt avskydd som pesten. Gillar inte att prata inför människor även om det blivit bättre. Nu ska jag ju rapportera inför mellan 2-10 personer på jobbet samt sitta med och prata på storronder men massa läkare + andra. Men jag gillar det inte. Blir fortfarande högröd i ansiktet och svettas som en gris. Inte kul.Det är just det att man ska gå fram och vara i allas blickfång. Nä, vi får se vad det blir.En kompis ska gifta sig nästa sommar, nere i Bulgarien. De räknar med mellan 100-250 personer!
    Oj shit...det va inget litet bröllop Efsm vi ska plugga kommer vi inte ha någon enorm budget. Minst 27 000:- och det får man inget pangbröllop för.
    Du får använda jobbet som träning då? hatar också sånt
  • enlitenbitkaka

Ja...vad kostar det att byt namn eg.? Och hur svårt är det? Tänkte om man skulle ta ett helt nytt.

ja allt är ju stängt på midsommar och så kommer en krävande brud och ska få dem att jobba då Men man är nog inte ensam, var ju hela tre tider i kyrkan den dagen, 2,3 och 4....vi valde 2.

Mysigt med bara päronen, och en bäbis....gud va mysigt! Får hoppas att vi båda har en bebbe med på respektive bröllop

• enlitenbitkaka

Fram till v.28 är det OK med de flesta flygbolag...efter där kräver många intyg. För skulle flygnandet orsaka för tidig födesel så täcker inte de flesta försäkringar det efter v. 28

• enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-05-13 23:37:51 följande:
    lusse,Har ingen aning. Har inte satt mig in i det....än.Det kommer säkert bli jättebra lusse.Ja, det vore nåt med bebis med på bröllopet.Men jag får ju inte vara för gravid, då kan jag ju inte flyga och bebis får ju inte vara för liten.
    Ja vi har ju ett par år på oss att planera
  • enlitenbitkaka

Nej då... jag är här...kollat på Criminal Minds :)
    Vad är det för inlägg då? vad har FL-terroristerna bråkat om nu då?

Ja ska börj planera riktigt efter midsommar -08, då är det ett år kvar. Ska bli så roligt

Men nu ska jag faktiskt sova....tror jag...

• enlitenbitkaka
    Yoyna skrev 2007-05-14 06:26:24 följande:
    Hej hej Yoyna! Vad roligt med kalas! Älskar att samla släkt och vänner så...men en gång om året räcker för min del Tänk om min sambo kunde tycka så, hans dator är hans lilla bebis *ler*

Och ang. bröllopet; Tack! Är helt euforisk...vi tittade nyss igenom Calligraphens katalog för att få lite ideér. Ja, de vi ska bjuda är släkt, familj, vänner till oss och sen nära vänner till familjen så jag tror de flesta kan tänka sig att komma midsommar till trots. Och sambon vägrar rucka på datumet så...

Hoppas du får en bra dag på jobbet!
    Frila2 skrev 2007-05-14 14:34:54 följande:
    Hihi, är väl roligt att titta igenom våra gamla  diskussioner Jag har ju fortfarande inte provar Fi's lasagne än...får bli till helgen, tänkte bjuda hit mamma då.
  • enlitenbitkaka
    susannapanna skrev 2007-05-14 14:56:29 följande:
    Här är det dåliga samvetet i topp! Lyckades sova till ett, hur vet jag inte... Nu bör jag plugga men sitter här i stället Men vi har iaf lyckats lägga i en tvättmaskin och en diskmaskin...och jag behöver inte ha dåligt samvete för att vovven inte får några långprommisar idag, han hatar regnet
    Cia80 skrev 2007-05-14 15:30:22 följande:
    Hej hej Cia! *vinkar* Måste va jobbigt att han är borta så mycket? Jag tycker det är jobbigt när F bara jobbar natten! Ja, du måste vilka bröllopsidéer du får fram framöver
  • enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-14 15:46:55 följande:
    Tack Ja en brudnäbb hoppas iaf jag på Jag är också värdelös  när det kommer till datorer men envis som jag är försöker jag alltid fixa allt själv, att jag inte kan är något jag vägrar erkänna. Tur jag har en datanörd till sambo som inte har något emot att hälpa mig fixa saker
    Cia80 skrev 2007-05-14 15:47:11 följande:
    Ja jag hade nog blivit galen då jag bara har 4h/vecka som jag ska va i skolan, resten är jag hemma... Men nu blir ni ju snart sambos på riktigt
    Nej du slipper ju den "jobbiga" planeringen med vilka man ska bjuda, vart man ska va, vad man ska äta osv. Det roligaste är ju klänningen, håret, blommorna osv. Vad kostar det att sy upp där nere? Har kikat på www.kanacca.se och det är jättebilligt... Har registrerat mig på www.gamman.se och samlar lite inspirationsbilder i albumet där Och på BT såklart...fast deras forum känns så B om jag jämför med FL
Svar på tråden SYLTFISK