Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Haha ja...allt för att hålla tankarna borta från bebislängtan Jag och F ska ju gifta oss midsommar -09 och Cia i feb? -09....och så verkar det som att Fröken går i de banorna också *ler*

FiL81 skrev 2007-05-14 17:24:31 följande:
    oh Jesus, här är det bröllopsyra som gäller. Vad avis jag är på er som har era bröllop framför er! Vill gifta mig igen och igen och igen - klart bästa dagen i mitt liv!!!Lusse: har jag missat nått? har ni bestämt giftemål nu? Midsommar nästa år eller 09 eller är jag helt borta?! GRATTIS iaf!
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka

Ja kyrkan är redan bokad. Den är ganska populär härikring och på midsommar vill man inte chansa
    Har sett ut en frisör och ska börja gå och klippa mig där redan nu så att hon lär sig mitt hår som inte är världens enklaste. Och då kanske det är större chans att hon fixar håret på stora dagen *lömsk*

FiL81 skrev 2007-05-14 17:31:44 följande:
    Härligt med midsommarbröllop - men då måste ni ju va ute i gooood tid - därför grymt bra att börja med planeringen redan nu - det gör ni rätt i tycker jag!
  • enlitenbitkaka

Fi:
    dies är ju enkelt att komma ihåg, likaså connexum men jag håller med sus, www.promissum.se

Nej ingen lokal än, vill ha den här då den ligger i närheten av kyrkan men dem rukar ha egen fest där på midsommar: www.folkdansringen.se/ulvsby/
    Vår bröllopssida kommer finnas är om jag inte gör en annan "riktig" home.gamman.se/evelinaofredrik/

FiL81 skrev 2007-05-14 17:46:02 följande:
    lusse: vad härligt att ni redan har bokat kyrkan! Har ni någon särskild festlokal i tanke?
  • enlitenbitkaka

Hoppas han kommer på bättre tankar?! Ber en stilla bön? Förstår inte...sitt eget barn på sitt bröllop vore väl det ultimata?

Cia80 skrev 2007-05-14 17:54:02 följande:
    Åh vad underbart med Paris! *avis* Och lycka till på provet, jag avskyr matte! Förresten, skulle inte Presens också till Paris? Har inte sett henne på ett tag här inne...
    Thulan skrev 2007-05-14 19:14:36 följande:
  • enlitenbitkaka

Behöver lite Syltfisk-stöd...

Vi pratade om bröllop och så och då nämner sambon att han gärna vill att vi är gifta innan vi skaffar barn...och då fattar ni själva att den ekvationen inte går ihop om vi ska gifta oss -09. Är jättedeppig och vet inte vad jag ska göra nu...kunde jag väl fattat att den här lyckan inte skulle bli långvarig!!

Han menar att han vill börja med verkstaden på bröllopsnatten -09 och det är ju nästan ett år senare än vi planerat...

• enlitenbitkaka

Först lade han fram det mer som ett önskemål, en idé...men den blev han mer och mer bestämd och det är så han vill ha det.
    Att gifta oss -08 skulle väl funka men han/jag/vi vill ha det fina bröllop vi drömmer om och det har vi inte råd med då. Men jag är villig att tumma på det...och ha ett enklare bröllop.

Han ska till jobbet typ nu och jag vill inte bråka om det här nu så jag sa bara tt vi får prata om det här imorgon men inombords vill jag bara skrika och gråta

Han säger att vi SKA skaffa barn och att det ändå inte är lång tid kvar till -09 men för mig betyder ingenting...jag längtar så det gör ont ibland...

• enlitenbitkaka

Vilka envisa killar vi fått tag på! Jag älskar att han är pricipfast och står upp för sin sak...så länge det inte drabbar mig...

Cia80 skrev 2007-05-14 22:25:46 följande:
    lusse,Uj, jag pratade i tfn med sambon och sa att jag längtade efter bebis. Men nä, vi ska allt vänta till dec-08.Hur ska jag klara av det? Sen är frågan hur ni ska överleva det mina underbara vänner. Jag menar, det är ju massor av månader kvar.
  • enlitenbitkaka
    Fröken:
    Ja han lovade att vi skulle prata om det imorgon under en promenad...men vad finns det att prata om? Har kännt honom i över 7år och han kommer inte ångra sig och jag kommer bli ledsen. Och, Nej det är inte upp till mig...håller med Cia, känns som att det alltid är hans ord som räknas
    Jag vill ju jättegärna gifta mig och ha det vackra bröllopet men jag vill också ha barn, nu snarast. Frågan är bara hur länge jag orkar vänta och vilket som ska prioriteras först.

Cia:
    Kunde lika gärna varit jag som skrev det där, för precis så är det! Och vad tusan skulle man göra utan er tjejer som stöttar?!
  • enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-05-14 22:55:14 följande:
    Vi kommer finnas här för dig fröken, det kan du lita på.
    Utan tvekan!

Nej du är verkligen inte ensam Cia! Som min sambo försöker lägga fram det...att bara vetskapen om att vi ska skaffa barn on några år ska vara OK för mig. Att När inte ska spela så stor roll. men tanken på att vänta till -09 gör att jag mår fysiskt illa...
Svar på tråden SYLTFISK