Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Fröken:
    Men inte ska du känn att du tvingat honom! Som du sa...han skulle nog inte göra det om han verkligen inte ville.  Just nu känns det som att jag vill tvinga sambon!!

Vet inte vad jag ska säga till honom imorgon...måste fundera på om jag är villig att vänta ett år extra. Usch, hjälp mig med argument

Cia:

Nej tror inte sambon någonsin kommer förstå min längtan, vill bara att han ska försöka.. Sussa sött så ses vi här imorgon
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka

Vad klok du är, Fröken! Grejen är att jag vet inte hur jag känner...blev helt omkullkastad av det här och kan inte tänka klart.

Han drog upp hela det här med att ta hand om ett barn på studentekonomi inte är ett drömläge och så, men om vi börjar försöka -09 så är vi ju fortfarande studenter i 2-3år till?! Vet inte hur han tänker riktigt...OM han tänker Nej, jag får fundera på detta nu i natt...kommer inte bli mycket sömn. Usch kommer börja stortjuta..
    En liten del av mig är ju också rädd för hur vi kommer klara av ett barn som studenter...och om jag då propsar för barn och allt skiter sig så kommer mitt samvete få sig en törn

Ang. dig; Killen har 9månader på sig att vänja sig...i takt med att magen växer kommer han nog inse hur roligt det är! Och även om han kanske? är tveksam i början så ska det mycket till att någon ångrar ett barn

• enlitenbitkaka

Ja jag är helt övertygad om att vi klarar oss ekonomiskt....frågan är om jag klarar av att plugga samtiigt som jag har en liten bebis att ta hand om. Men efsm sambon också ska bli lärare så är ju inte han i skolan 5dagar/vecka heller...jag får väl plugga när han är hemma, på helgerna osv.

Klarar jag det så blir det. 7300x2, sen tillägg för barn på ca. 450:- + barnbidrag på ca. 1050:- och ev. bostadsbidrag. Av pricip vill inte sambon ta bostadsbidrag....varöfr inte liksom?! Men vi bör klara oss.

Hmm...ska hålla tummarna för er om du lovar att hålla tummarna för mig imorgon

• enlitenbitkaka

Ja Frila, vart är du...du brukar ju uggla med oss här på kvällen?

Ja, jag är helt övertygad om att vi kommer klara det....meeeen jag vill gifta mig också Skaffar v barn -08 kommer vi inte gifta oss förän någon gång efter att vi pluggat färdigt. Gifter vi oss -09 kommer vi ju kunna skaffa barn direkt efter. Alltså, gifter vi oss -09 så fåe jag båda delarna fast senare än planerat, väntar vi så får jag bara det ena...dilemma..

• enlitenbitkaka

Ja jag ska också sova Försöka iaf....sov till 13:00 idag så ag får försöka ställa rätt mig i dygnet.

Ja att börja -09 är eg. det enda rätta, det hör jag också....men hel kroppen skriker Nej! och mitt hjärta också. Jaja, we'll see! Tack för stödet

• enlitenbitkaka

Hej tjejer!

Lyckats sova förvånansvärt många timmar! Sambon sover väl till minst 12 så jag får hålla mig till tåls tills dess. Men jag föväntar mig som sagt inte att få ut något av ett samtal heller...
    Igår så säger han att ett barn inte vore det bästa för oss nu men att skulle det hända så skulle han bli jätteglad. Som för Cia, en chans inte en risk....lite så...

Allt bra med er tjejer idag då?

• enlitenbitkaka

Hihi...har vi fått tag på ett tvillingpar du och jag? Dem verkar tänka och resonera precis likadant! Han vill inte nu pga att vi inte vet om vi kommer klara skola+bebis.

Ja jag mår också bra idag med tanke på omständigheterna, det får bli som det blir, huvudsaken är att jag får bli hans fru och att vi blir föräldrar till ett underbart litet frö. Sen kanske det inte sker i ordningen jag ville...men men...we'll see later on

Cia80 skrev 2007-05-15 10:33:21 följande:
    lusse,Det är så sambon resonerar också. För egentligen vore det väl inte superbra om vi blev gravida nu eftersom vi aldrig har bott ihop. Tänk om det går åt skogen i höst Jag mår helt ok idag.
  • enlitenbitkaka

Min är en fin -84 precis som mig...men dem har säkert kringgått det där med åldern på något sätt
    Ja, blir det ingen bebis -08 så tänker jag iaf inte vänta till i juni -09...usch hemska tanke.  Ett helt år längre än vi planerat. Lite får han allt kompromissa.

Ja nuet sucks....finns inga bebisar och bröllop i nuet

• enlitenbitkaka

Fröken:
    Nej vad trist! Och ännu mer trist att det ska tvistas om sådana här saker... Förstår om du känns dig lite osäker. Som att stå på kanten och vela om man ska hoppa eller ej...för man vet inte om fallskärmen löser ut sig. Det finns ingen chans alls att ni klarar er på FP? Din sambo jobbar va?

Cia:
    Ja vi är väl ganska unga...men då har vi å andra sidan kännt varandra i över 7år Har bott ihop i snart 1½år. Ja du får väl börja ca. 6månader före mig...*avis* Men usc, vad ska jag göra utan er -08-tjejer om vi börjar först -09

• enlitenbitkaka

Nej då, jag tog inte illa upp Ja vi får väl följas åt du och jag Cia....eftersläntrarna...
    Usch är grinig på sambon, han sa att jag skulle väcka honom 12 och att han absolut skulle upp då men han vägrar gå upp Jag som ville prata nu...

Skrutt:
    Ja det känns konstigt...allt bara kullkastat...men hur som helst kommer jag inte gå lottlös ur det här så det kunde ha varit värre.

Men nu har jag tänkt...om vi börjar verkstaden efter bröllopet så har jag ca. 1½år kvar av min utbildning. Jag vill ju att barnet ska vara iaf ett år innan det blir dagis men det blir ju helt fel då. Jag vill ju även börja jobba direkt efter examen och det går inte inte om vi börjar verkstaden vid bröllopet....sorry, blev rörigt....och med fet text, det va inte meningen...

Svar på tråden SYLTFISK