• Frila2

SYLTFISK

Vilka härliga förlovningar ni haft. Vi är inte riktigt lika romantiska. Vi hade pratat om det ett tag, i flera månader men jag tyckte att det var för tidigt och ville ha ett speciellt datum. Vi hade köpt ringarna tillsammans och åt en god trerätters middag hemma med champange (nyårsafton ). Sedan tänkte vi att vi skulle gå ut och festa lite så vi gick ut. Det var jättevackert, en sån nyår som man drömmer om. Iskallt, -15° och helt klart. Problemet var att allting var stängt. Bor man i en håla med 35 000 invånare ska man kanske inte räkna med att stadens två uteställen ska ha öppet på nyår Men det blev bra ändå. Vi gick runt ute i stan tillsammans med några kompisar innan vi gick hem vid 01-tiden. 

Presens: välkommen tillbaka. Har du verkligen bara varit borta en vecka? Tänkte precis skriva och fråga var du tagit vägen. 

Fröken: trist att ni bråkat men bra att ni blivit sams igen. Inte kul att gå och lägga sig osams.

Fi: ja fyra stycken blir bra, tack.

• Frila2

Vad har ni haft för er idag då? Själv var jag vaken till 3 igår (har svårt tt gå och lägga mig i tid) och sov till kl 12. Tänkte sova en stund till och gick och la mig igen *skäms över att jag kan sova hur mycket som helst* Då ringer telefonen och min chef på den nya avdelningen där jag ska börja jobba frågar om jag kan hoppa in och jobba kvällspass då en är sjuk. Så det var bara att gå upp igen, duscha och äta lunch. Har varit hemma ett par timmar nu.

Vad ska ni göra i helgen? Själv ska jag jobba natt hela helgen.

• Frila2
    Fröken85 skrev 2007-05-24 23:56:54 följande:
    Jag är tillbaka... Orkade inte gå å lägga mig 'hahaha'... (fl.beroende?)Frila: Näe, man ska ALDRIG gå å lägga sig osams. Det är någon regel vi har. Men jag kan bli så trött på min sambo ibland för när vi bråkar så kan han helt plötsligt säga: Nu slutar vi bråka. Och så är han helt som vanligt igen, medans jag fortfarande är sur... Karlar... Jag vill lixom reda ut allt, men han kan bara sluta sådär. Jag fattar inte....*ler*
    Hade blivit vansinnig om G hade sagt så. Så fort kan inte jag stänga av. Intressant att se hur olika man bråka och tänker. Har ibland försökt få G att förstå att bara för att han säger förlåt så går det inte över.
  • Frila2
    FiL81 skrev 2007-05-25 00:00:07 följande:
    Frila: ok, fyra stycken var beställt! fröken: välkommen tillbaka! KÄnner igen det där med att inte orka gå och lägga sig
    Tack så mycket. Jag tänkte skriva 10 st men mitt omedvetna tyckte väl att det var för dyrt   Känner väl igen det med att inte orka gå och lägga sig. Det är väl därför som jag kan sitta vid datorna till 03.
  • Frila2

Förstår att du vill ha en laptop. Vill också ha. Tänk att ligga i soffan med gravmagen i vädret och datorn i knät (eller på magen kanske, den syns väl itne i knät). Lyx att vara ledig på måndag också.

Fröken då är det du och jag som kämpar i helgen. Det är det absolut bästa med att jobba, när du är ledig är du ledig. Kanske inte på alla jobb, som lärare har du väl rätt mycket att göra hemma och men som sjuksköterska kan du liksom inte jobba hemma. Släpar med mig patienterna hem. Det man gör är ju att man bearbetar mycket hemma men jag saknar inte studietiden alls. 

Godnatt Fi 

• Frila2

Fröken: japp, jag tar alltid med mig patienter hem.
    Rätta uppsatser och sånt tycker jag verkar jätteskoj. Men jag gillar inte att prata inför folk så lärare är nog ingenting för mig. Vilken inriktning har du valt/ska du välja?

• Frila2

Bra att du trivs som syltfisken i vattnet Ok svenska engelska. Det är väl det som jag skulle kunna tänka mig också.

Godnatt på er då, är väl bara jag vaken snart.
    hörs imorgon gumman.

• Frila2

Hejsan på er.
    Ja, vad ska jag göra idag. Jag har tänkt sova lite till om en stund. Ska jobba natt hela helgen. Hoppas på en lugn natt men tror tyvärr inte att det blir det.
    Ingen som har planerat att sitta vid FL hela natten? Trist att vara inloggad på natten. Vi 04-tiden brukar vi vara ca 50 inloggade och alla sitter ju inte vid datorn hela tiden. Då händer det inte mycket. Men hoppas ändå på en lugn, långsam natt.

• Frila2

Haha, en röd, mullig guppi. Ja, det kan stämma på mig. Inte röd då, mer genomskinlig eftersom jag inte solat men vänta några veckor så kommer jag vara röd.

• Frila2

Skrutt: men jag är sån. Väldigt blek utan tillstymmelse till pegment. Sambon är likadan så i brukar säga att våra barn kommer bli genomskinliga. Stackars barn..

Ingen som kan rita som kan göra en bild som vi kan ha i inledningen?

Svar på tråden SYLTFISK