• Frila2

SYLTFISK

Eftersom det inte funkar att länka så om du orkar kan du göra så här:
    www.ellos.se klicka på mode, sedan för henne, kjolar och klänningar. Översta raden, längst till höger. Den som är paislymönstrad. Det som är riktigt störande är att det fortfarande står att den finns i lager. De andra färgerna finns men gillar dem inte alls. 

• Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-29 19:08:02 följande:
    Den här? www.ellos.se/images/products/large/reww_/reww...Den va snygg
    Ja, precis. Undrar varför min länk inte funkade. Gillade den jättemycket men de kommer inte få inte den igen. De andra färgerna tyckte jag inte om alls. Får se vad det blir istället. 
  • Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-29 19:33:12 följande:
    Den va snygg! Hoppas den kommer in igen då Sjlv har jag bikiniångest....måste köpa en ny men vad roligt är de när jag gått upp massor i vikt *gråta*
    Usch, förstår precis. Du ska du veta hur kul det är att köpa en bikini när man ser ut som ett oversized päron. Storlek 48 på häcken och a-kupa.
  • Frila2

Laga nyttig mat gör jag men tränar inte. Ja, jag vet jag skaaa men jag ooorkar inte.

• Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-29 21:10:50 följande:
    Måste fråga: När tog ni cellprover senast? Fick ju tid för att ta cyt-prov (säger man så?) men va tvungen att avboka och nu måste jag boka en ny.....e rädd...var två år sen sist men då var det pga komplikationer jag tog provet, då hade jag varit mer redo om något have varit fel..men nu....*rädd*
    Man behöver inte ta provet oftare än var tredje år från man fyllt 23 år tills man blir 59. Det är ingen större idé att ta oftare eftersom förändringarna sker så långsamt.

Det kommer gå jättebra. Förändringar innebär inte cancer - kom ihåg det.
  • Frila2
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-29 21:19:24 följande:
    Men behöver jag ta nu då? Iom att det bara var två år sen sist? Men då va det som sagt frivilligt.....nu fick jag ju tid pga att jag passerade 23årsgränsen. Enligt mamma som är läkarsekreterare så kommer jag inte automatiskt bli kallad om tre år iom att jag tackade nej till den första tiden. Utan då måste jag ringa själv....stämmer det? Kan förändringar vara "bra" då? Hur funkar det?
    Du kan ju gå nu och då ska kallelserna komma automatiskt. Vet inte om det inte blir så om man tackar nej till den första. Två eller tre år spelar väl egentligen ingen roll. Men om du går nu så kan du ju passa på att fråga/be dem ordna så att kallelsen kommer automatiskt.  
    Cellförändringar innebär bara att du fått HP viruset (precis som nästan alla andra) och att det inte läkt ut innan du kommer dit. Oftast läker förändringarna ut av sig självt och det syns ingenting på cellprovet. Om provet visar på förändringar får man vänta en månad och sedan ta ett nytt. Om förändringarna är kvar då utgår man från hur mycket förändringar det är. Eventuellt gör man en konisering, dvs man tar bort en liten tårtbitsformad flik av huden längst ut på livmoderhalstappen där förändringarna sitter. Sedan går man på lite tätare kontoller efteråt. 
  • Frila2
    Yoyna skrev 2007-05-29 21:39:22 följande:
    Du å jag Frila! Duktig du är!
    Japp, du och jag!

Tycker att jag borde ha koll på detta efter ett år som ssk på en gynekologisk cancerenhet.
  • Frila2

Puh, *andas ut* vilken tur att jag lärt mig någonting iaf. Kan svara bättre på vad som händer när man fått cancer och sånt men det hoppas verkligen att det aldrig behövs här.

Har de andra syltfiskarna somnat?

• Frila2

Fi: det var ju jättekonstigt. Förändringarna kommer ju så långsamt att man inte kan se någon större skillnad på cellerna med så korta intervall. Så säger man ju här iaf.

• Frila2
    FiL81 skrev 2007-05-29 22:47:58 följande:
    frila2: ja tyskarna är ett speciellt släkte när det kommer till sjukvården... mycket vanligt är det tex att man läggs in på sjukhus flera dagar för något som visar sig vara en vanlig förkylning...
    Va, det visste jag inte. Trodde bara att det var amerikanarna som var sådana.
Svar på tråden SYLTFISK