• Kelso

SYLTFISK

oj, tänkte ju posta i starta i 2008 tråden ju=)

• Kelso

cia80, 4 år och vart förlovade i 3, bott ihop i 2=)

• Kelso

Fick precis lite kill i magen när jag kom på att jag ska börja käka folsyra å grejer om två månader=)

Vet era föräldrar/ vänner om att ni ska börja?

• Kelso

Skrutt 83 skrev 2007-05-14 21:15:10 följande:

Kelso: Grattis till tjuvstarten!
    hihi, tackar! Det är ju snaaaart *lite panik*
  • Kelso

Skrutt83, ja det är sååå skönt att slippa alla hormoner tycker jag!
    Ska bli spännande att se om man funkar som man ska när det är dags för start!

• Kelso

Jag har också tänkt så att om man får bebis under sin utbildning så får man mycket mer tid till att vara hemma med barnet i början än om man hade jobbat. Dessutom så kan man spara sina föräldradagar tills när man börjar jobba då man ändå är hemma mycket på hemstudier (iaf på min utbildning!)

Ekonomiskt så ordnar det sig alltid. För oss kommer det inte vara något problem med lite planering!

• Kelso

Godmorgon! rackans vad ni har skrivit här sedan i går!!!!

På tal om ullared så är et mitt andra hem *haha* Nej, men brukar åka dit var tredje månad å handla. Dom har ju massa hushållssaker as billigt så vi brukar köpa tvättmedel, tvål, tandkräm, shampoo ibland. mm. Ibland finns det jattefina kläder och ibland är allt bara skit, men något fynd brukar vi alltid göra. Oftast finns det mer killkläder som har bra kvalitet och strumpor e billigt.
    Vi brukar också köpa hundbajspåsar för 4.50 för 50 stycken, exakt samma märke som huvudrös har i kållered för 30 spänn *hmm*

Lusse, Jag bor i gbg!

• Kelso
    Cia80 skrev 2007-05-22 15:40:55 följande:
    Hej tjejer!Är nu hemkommen från jobbet Dagens symtom är:Mensvärk, trött och lite ont i svanken
    Har du redan börjat med bebistillverkningen?
  • Kelso
    Cia80 skrev 2007-05-22 15:46:58 följande:
    Kelso,Nää, men vi kör avbrutet så jag hoppas ju varenda månad. Vet att jag inte ska hoppas men hur lätt är det att inte göra det.
    hehe, okej, Lycka till då=) När hade ni tänkt att köra igång på riktigt då?
    Imån ska jag köpa "mittval kvinna" för att börja på förberedningen inför vår start i oktober=)
  • Kelso

Är det inte lite dumt att hoppas på att bli gravid om ens sambo inte är redo ännu? Det kan ju bli dummt om kan inte vill ha barnet...

• Kelso

jo, då är det ju ok, om han tycker att det är ok om ni råkar bli gravida ändå. Tänkte mer på dom som mixtrar med sina piller utan att killen vet om det och hoppas på att bli gravida. Det tycker jag är taskigt=)

• Kelso
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-24 14:57:24 följande:
    Ni som är förlovade.......vill ni berätta hur ni gjorde? Han "friade" ju utan ring och på midsommar ska alltså ta på ringarna men vet inte hur, var, när Vi ska iaf vara i sommarhust i Norge/Oslo...men vad ska vi göra? Tips tack!
    Vi hade pratat ihop om att vi skulle förlova oss. Sedan gick vi ock provade ut och köpte ringar.
    Vi hade planerat att vi skulle göra det på ett högt berg här i närheten av där vi bor, men vi orkade inte så vi gjorde det hemma. Sedan grillade vi och mös=)
  • Kelso

Skrutt 83 skrev 2007-05-24 15:28:52 följande:

Måste bara få beklaga mig, vet inte vad jag ska göra... De ringde precis ifrån jobbet och frågade om jag ville jobba extra i sommar förrutom mina vanliga helger.. (bra framförhållning) Jag får ju inte tjäna mer än en viss summa för csn per termin men skulle kunna jobba lite extra i sommar men inte mycket, problemet är att de ville att jag skulle jobba de tre veckor som min sambo har semester så det känns ju inte så kul.. Vet inte hur jag ska göra nu! Tror jag säger att jag inte kan jobba.. Borde de inte kunna kollat upp detta lite tidigare?
    jag skulle inte ha jobbat...Nått ledigt behöver man fakiskt tillsammans!!
  • Kelso
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-27 11:12:49 följande:
    God Morgon!Den här dagen startade inte bra! Vaknar av ideligen ringande kyrklockor från Domkyrkan 50m härifrån *morr* F glömde gå ut med Kenzo igår kväll så stackaren va hur kissnödig som helst så jag fick slänga mig ut och rasta honom. När jag ska gå in inser ja: jag har glömt nycklarna och e utelåst......ringde på porttelefonen tre ggr innan F uppfattar att han ska svara och släppa in mig. Nu ska jag mumsa i mig lite knäckebröd....sen blir det stan för inhandling av morsdags-bukett, present till kusinen och lite mer proteinpulver. Fröken:Man får fuska ibland....
    Hihi, stakkas voffe=)
    Vi har prommenerat i stan när domkyrkans klockor plingar, och Harry hatae det ljudet för han hör inte vartifrån det kommer...hahah
    När brukar du gå ut med hunden sista gången inför natten och när vaknar han och vill gå ut på morgonen?
    Harry brukar gå och lägga sig kl 21 och vaknar vid 10, halv 11. Såå skönt!
  • Kelso
    susannapanna skrev 2007-05-30 16:09:04 följande:
    Det var inte vattkoppor, utan nån konstig bakterieinfektion! Har fått penicillin nu. Jaha...vi vet ju alla vad penicillin har för effekt på p-piller, haha
    Vet du vad för bakt infektion du hade? Intresserad för jag läser mikrobiologi nu=)
Svar på tråden SYLTFISK