Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Frila:
    Sorry om jag gjorde din längtan större men jag va tvungen å berätta Vore ju så roligt om vi kunde ha bebisträffar!

Cia: Ja visst känns det konstigt? Haha....jag som inte ens kan hålla en blomma i livet. Och jag är ändå florist Hur ska jag då lyckas hålla en bebis välmående och nöjd?

Haha.....nu skäms jag!!! Va ute med vovven en snabb kissrunda och på vägen ut delade jag hiss med snygge grannen, träffade en tjej i trappan, pratade med en tant som tyckte Kenzo va fin och mötte en tjej på vägen in. I trappan upp inser jag: Jag har två olika skor på mig!!! *asg* två skor som dessutom är extremt olika... Dags att sova kanske?

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-23 22:43:19 följande:
    Mmmm... gud vad man längtar nu......Men man får ju hoppas att det blir som länken du skrev innan. Nästan hälften blir gravida på första försöket. Då är det ju inte så länge kvar ju! När man väl har plussat kan man ju inte göra så mycket åt saken. Då är det ju bara att vänta en bestämd tid. Nu har man ju ingen aning om hur lång tid det kommer ta...
    Ja innan man fått plusset så kan ju vad som helst hända.....sambon kan ångra sig osv. Men när man fåt plusset så vet man om 9månader SKA jag bli mamma. Även om det nog tar ett bra tag innnan det sjunker in Kommer nog be sambon nypa mig i armen både en och två ggr...

Papsen är äntligen färdig med min bil, så nu ska den säljas, min fiiiiina fiiiina älskling, usch gråter nästan när jag tänker på att byta den mot en praktisk ful kombi. http://www.familjeliv.se/hem/luscious/galleri.php?cur_album=Svarta+p%E4rlan
  • enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-23 23:00:47 följande:
    Lusse: Å vilken söt liten bil... Men tänk va nice du kommer se ut i skabbig 745a 'hahaha'... Näe skojar bara, men det är ju sååå praktiskt. Man får visst börja tänka så nu när man börjar bli vuxen! *ler*Jag vill bli mamma nu!
    Haha...skämta inte om misären Men d ser ju själva....hur smidig är den vackra bilen när man är två vuxna, en bebis och en stor vovve?! Nää, så jag tvingas vara praktisk. Praktiskt är tråkigt.

Men, för en bebis kan jag köra runt i en gammal skraltig Amazon...nästan Sen är inte min bil den säkrsaste för en bebis....Volvo 745 är ju bilarnas motsvarighet till Emmaljuga Duo Edge....stor, säkert och komfortabel. Det är ganska roligt å va vuxen  trots allt *ler*
  • enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-23 23:10:07 följande:
    Helt ärligt nu, hur är den att köra? Älskar att köra...snabbt.....och en 745 har väl inte så mycket körglädje?
    Har ni burar till hundarna bak? Vi har bara en DogMan-bur till Kenzo....den är inte krocksäker men säkrare än inget alls...

Hur går det med huset förresten? Får ni ditt lån så allt löser sig?
  • enlitenbitkaka
    FiL81 skrev 2007-05-23 23:31:18 följande:
    Men Gud va roligt! Då kanske ni flytar till Sverige igen då   Ja jag kan förstå om du känner dig ensam och handikappad utan familjen.... Jag tycker jag har långt till mamma och pappa som bor ca 6 respektive 7mil bort.

Ja snart sitter vi där med en "hg" av bebbar som kryper runt och leker....*drömmer*
  • enlitenbitkaka
    FiL81 skrev 2007-05-23 23:44:35 följande:
    Ja nu börjar jag verkligen smådrömma om hur det skulle va om mannen fick jobb i Uppsala och förhoppningsvis jag oxå. Har redan spanat in ett presumtivt boende:www.boende.ncc.se/Templates/ProjectPage.aspxjättemysiga radhus som just nu byggs - inte så farliga priser heller då de ju är fasta!kan tänka mig en liten parvel som kryper runt i trädgården!
    Vad fint! Perfekt för en liten barnfamilj Klart du ska flytta till Sverige så du kan va med på alla våra Syltfisk-träffar
    Byggdes liknande område här för nåt år sen, håller fortfarande på att utökas iofs. Är jättemysigt med så trädkantade gator osv. och härochvar finns pooler som man som boende får utnytja

Själva drömmer vi om huset på landet...
  • enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-05-24 00:40:13 följande:
    Här på fl finns det allt bra många moraltanter. Läste precis en omröstning där frågeställningen var om man skulle abortera ett foster om man fick veta att barnet skulle bli homosexuell. 50 personer svarade att de antingen skulle göra abort eller överväga abort! Vilka j**la människor det finns..
    Förvånad  Jösses! Enda gången jag skulle överväga abort är om fostret hade fysiska skador som skulle försvåra dennes liv. Ev. även om det finns Downs....men där är det mer oosäkert...
  • enlitenbitkaka

Måste spy lite galla över sambon....är det bara han eller är det allmänt att killar bara lyssnar på 30% av allt vi säger?! Bestämde att om vi inte fick en tid för besiktning så ksulle vi åka till en annan stad och ställa oss i kö på fredag.....han skulle med och efteråt skulle vi hälsa på några kompisar. Märk väl att han deltog i diskussionen...

Nu när han ringer så kläcker han ur sig "Vi ska träffa *** och *** så Kenzo och deras hund kan leka lite kl. 11:00 på fredag"....öööh.....karlar!!!!!! Skrikandes

• enlitenbitkaka
    Frila2 skrev 2007-05-24 00:55:35 följande:
    Känner exakt samma. Tycker det är svårt att veta just med downs. Visst de kan ha ett bra liv men jag tror nog att jag skulle göra abort då. Jag har ju tyvärr sett baksidan av att leva med ett barn med fuktionshinder och även av att vara syskon till ett. Det är inte hela världen men det är ingenting som jag vill att ett barn ska uppleva.
    Ja en del av mig är övertygad om att det vore en underbar gåva att få ett barn med downs och att h*n skulle kuna få ett underbart liv....men.....jag skulle nog göra abort.
Svar på tråden SYLTFISK