Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Oj!!! 2-4 i veckan....läroböcker då eller vanliga? Jag ska bara läsa den här boken + skriva refl. och sen två uppgifter till. SEN är jag äntligen färdig och får mitt slutbetyg *glad*

ja men det låter ju som att han e sugen ju! Bara det att dem pratar om det osv. och inte bara säger "Mmm" så fort man säger någonting är ju ett stooooort framsteg.

Kenzo hoppade upp mot min mage förut och då säger sambon "akta barnkammren" Ja tänk när det bor någon där, sa ja. Ja, då kommer jag bli rädd svarar han *haha* Lite nojja kvar...

Ska hålla utkik i Inboxen

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka

Ja han har verkligen mognat jättesnabbt! Är som en helt annan kille!! han säger numera själv att om typ 6månader kanske vi kan börja...så roligt!
    Du ska se att din sambo kommer va superredo runt nyår!

Ah OK....då är det liiiiite enklare iaf, men ändå jobbigt. hur lång är er termin? Jag ska läsa en bok som heter "Snön faller på cederträden" av David Guterson. Handlar om japaner i Amerika som satt i koncentrationsläger utanför Seattles kust...

• enlitenbitkaka

Ja jag pratade med några som redan läst den och den va tydligen OK....men inte mind-blowing. Usch jag hatar fantasy....sambon däremot älskar sånt: fantasy och sci-fi *brr*

Oj! Bara 7mån kvar till nyår...helt otroligt vad snabbt tiden går! Är ju nästan sommar. va helt otroligt skönt att köra nercabbat idag, Kenzo va dock inte så förtjust i blåsten

Ja det perfekta vore en juni/juli-bebis men det blir lite tajt om tid. Ja jag ska försöka plugga, går inte det så tar jag helt enkelt ett brejk och e mammaledig. Blir det ingen juni/juli-bebis kan man väl kanske försöka jobba undan en del lite tidigare i den mån det går. Så jag skulle funka, då har vi läst en termin och har lite hum om hur det kommer gå. men det e trist å vänta

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-27 00:15:37 följande:
    Japp, det ultimata vore en juni-juli bebis, men det kommer jag absolut inte få. inte-08 iallafall. Men man vet ju aldrig om det tar sig så det kanske blir en juni-juli -09... Fats jag vill helst ha sept-okt 08, eftersom det skulle innebära plus direkt vid verkstadsstart!Men kommer ni börja försöka redan i höst då? Och hoppas på en juni-juli -08?Jag hatar oxå fantasy och sånt... Urtrist, tycker jag!
    ja för oss stundenter vore det ultimat med en juni/juli-bebis iom att båda kan va hemma då. Men sån tur har man aldrig

Nej i höst blir det nog ingen start även om jag vill, men förnuftet säger nej. Men vid nyår är ganska troligt att det kan bli en tjuvstart, skulle bli uppriktigt förvånad om vi väntar tills juni som det va tänkt. Vi ska ju gifta oss midsommar -09 och vill inte ligga på förlossningen ngra veckor innan jag går in i kyrkan
  • enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-27 00:24:44 följande:
    Nej jag förstår att man inte vill vara nyförlöst på sitt bröllop. Helst vill man ju vara i sitt livs from då... Men det skulle ju vara kanonmysigt att få ha sin lilla bebis med sig på bröllopet.  Men om ni börjar vid nyår så har ni ju iallafall 8-9 försök på er innan det börjar bli risk för förlossning mitt under bröllopet...hihi...
    Ja så tänker jag också. Att ha sin bebis med på bröllopet vore ju den ultimata lyckan! Ja F är ju orubblig om bröllopsdatumet och då har jag sagt att vi måste börja före juni -08 annars blir det för tajt inpå...och det hade han inga problem med. 

Men nu måst jag krypa till kojs! Ska på kalajs imorgon....kusin som fyllde 14år häromdagen.
  • enlitenbitkaka

God Morgon!

Den här dagen startade inte bra! Vaknar av ideligen ringande kyrklockor från Domkyrkan 50m härifrån *morr* F glömde gå ut med Kenzo igår kväll så stackaren va hur kissnödig som helst så jag fick slänga mig ut och rasta honom. När jag ska gå in inser ja: jag har glömt nycklarna och e utelåst......ringde på porttelefonen tre ggr innan F uppfattar att han ska svara och släppa in mig. Skrikandes

Nu ska jag mumsa i mig lite knäckebröd....sen blir det stan för inhandling av morsdags-bukett, present till kusinen och lite mer proteinpulver.

Fröken:
    Man får fuska ibland....

• enlitenbitkaka

Hej tjejer!

Här hemma hårdpluggas det inför betygsättandet och möte med syon för att få ut mitt efterlängtade slutbetyg

Somnade med boken i handen igår och började läsa när klockan ringde 08 imorse....sen hade jag en svacka och "råkade" somna mellan 09-10 men sen var det fullt fart igen.

Ska till tandläkaren vid 15:00 för att få en offert på vad han kan göra med mina framtänder....har väl oturen att få dra ut hörntänder, sätta in stifttänder och gå med tandställning i sisådär 1år *suck* Bara dem e borta till midsommar -09 så e jag nöjd. Vem vill stå med munnen full av metall på bröllopsbilderna?

Sen ska vi och mäta ringstorlek så vi kan beställa våra ringar från vigselbutiken.se, tjänar ca. 1500:- på att beställa därifrån.

• enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-05-28 15:52:47 följande:
    Uj, vad lugnt det har varit här idag.Jag har sovit, ska jobba i natt.Min molvärk håller i sig och drar sig ut mot ryggen. Men nu försöker jag intala mig att mensen kommer imorgon.
    Men Cia då....börjar ju bli spännande det här
  • enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-05-28 17:11:46 följande:
    Hihi...kan förstå det! Vi håller tummarna för er
    Fröken85 skrev 2007-05-28 17:12:23 följande:
    Cia: Syltisarna väntar med spänning på om tanten dyker upp!!!Lusse Näe, det är väl inget kul att ha tandställning på bröllopet, men en fin uppsättning tänder är ju däremot inte fel! Sus: Lycka till på tentan! Själv är jag riktigt dålig idag. Feber, ont i halsen och huvudvärk... Har ftt ringa och avboka min jobbtider på tis/ons... Så nu ska jag plugga hos en kompis imorgon och sedan har jag föreläsning på torsdag och jobb på fre/lör. Hoppas jag hinner piggna tll tills dess...
    Usch för å va förkyld! Och sen att orka engagera sig i plugg trots det...*jobbigt* Ja har varit hos tdlk nu och fick ett kostnadsförslag på 11 500:- för å ha tandställning i 1½år....svider i  plånboken det. Sen tillkommer det att da ut tänder osv. Jag som e sååå rädd
  • enlitenbitkaka
    Thulan skrev 2007-05-28 17:39:57 följande:
    lusse: Va härligt att du snart får ditt slutbetyg! Mitt kom med posten i morse + en vidimarad kopia som jag precis har vart och lagt på postlådan. Förstår att det smärtar i plånboken att lägga ut så mycket pengar på en tandställning, för att inte tala om smärtan i munnen när man har tandställning - men det är helt klart värt det! Men du behöver absolut inte vara rädd för att dra ut tänder, det känns ingenting. Har du bestämt dig för att sätta in en tandställning nu? Det värsta är att det ofta tar en sån lång tid innan tandställning väl är på plats, det ska ju göras avgjutningar, dras ut tänder etc.
    Grattis till slutbetyget!! Blir det någon 2:a studentfest? Funderar på att bjuda hem några vänner på middag någon dag och fira lite

Haha....frågade F som haft tandställning och ha sa "Nej, det gör inte ont....det typ spänner", tandläkaren sa också att det inte gör ont, men ömmar på morgonen brukar det göra. Ang. utdragning av tänder så lägger dem väl en lokabedövning...kommer grina mig igenom hela grejen...
    Sen när jag blir av med tandställningen ca. 1½år senare så kanske det blir kronor och skalfasader...
Svar på tråden SYLTFISK