Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Men behöver jag ta nu då? Iom att det bara var två år sen sist? Men då va det som sagt frivilligt.....nu fick jag ju tid pga att jag passerade 23årsgränsen.

Enligt mamma som är läkarsekreterare så kommer jag inte automatiskt bli kallad om tre år iom att jag tackade nej till den första tiden. Utan då måste jag ringa själv....stämmer det?

Kan förändringar vara "bra" då? Hur funkar det?

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka

Go´morron!!

Intar lite frukost, ska strax till skolan och begära ut min betyg. Ikväll blire grillat med två kompisar som sagt....om bara vädret ville pigga till sig

Appropå det där med svensk-/tysk sjukvård ochmed besök av BM...är det obligatoriskt? Tycker det låter jobbigt ja. Första tiden vill man ju etablera sig som familj, bara njuta liksom, inte ha en BM som pringer hemma hos en ideligen...*haha*
    Men har läst här (tror jag) att man ibland får hembesök från BM under den första veckan hemma för att kolla vikt/längd, me det kanske inte är överallt?

Cia:
    Spänningen tätnar *hoppas*

• enlitenbitkaka
    Cia: Vad spännande! Glöm inte att informera dina Syltfiskar

Yoyna: Är det så överallt, att dem kan komma hem om man vill det? För första kontrollen alltså? Vet inte hur vi ska göra. Vi bor mitt i stan och här e alla VC och familjeläkare helt uppbokade, fanns bara någora plaster i en håla några mil utanför stan. Men BVC/MVC har inget med det att göra va? Vi kan fortfarande gå med bebis på BVC/MVC på VC här? Även fast vi inte tillhör den VC egentligen....*förvirrad*

Nu är jag iaf officiellt student Nästan....har ett betyg kvar som ska sättas och hon skulle skriva in det idag eller imorgon och slutbetyget får jag ut på fredag!!!! *glad*

Ska alla syltisar gör idag då?
  • enlitenbitkaka

Ja undersök detta Fi!

Hmm....Lindex har ju öppnat webshop och där finns Mom-kollektionen, jag är besviken. Hoppas någon shapar upp kollektionen för är det här de enda som finns när det blir dags för oss, kommer jag bli deprimerad http://www.lindex.se/Products/ProductCategoryStartPage.aspx?id=7849&subid=492712

Men den här pyjamasen kan jag gå med på...så söt: http://www.lindex.se/Products/ImageZoom.aspx?prodid=486697&color=468175&file=ProductImages/S0000005854731_F_W40_070312121740.jpg

• enlitenbitkaka

Hej tjejer!

Här har vi nyss avslutat vår middag med våra två kompisar! Mia (min kompis) fixade förrätt sen grillade vi kyckling med honey glaze och åt sallad och potatisgratäng till det *mumma* Sen gick vi till ICA och köpte glass och persikohalvor...*ännu mer mumma*
    Så nu e jag trött och  mätt....men måste titta till min syltisar innan sängen

Cia: Vad trist Men då blir det nya friska tag, din sambo verkar ju ha mognat betydligt i bebisplanerna!

Fröken: Trist att förkylningen håller i sig! Men IKEA brukar pigga upp! Ska hålla utkik efter bilder...

Thulan: Vilken tur du verkar ha haft med gyn! Mer sådana raka människor behövs verkligen. Och vad skönt att det inte verkar vara något fel på dig och ännu mer skönt måste det väl va att veta att hjälp finns ett telefonsamtal bort om det skulle bli problem? Har hört att många som käkar Pergotime har ökat chans för twins?

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-30 23:29:33 följande:
    lusse: Lät väldigt gott. Jag blir lite avis för här blev det McDonalds idag. Jag orkar verkligen inte laga mat nu... Eftersom jag fortfarnade vill vara anonym här på fl så har jag lagt till alla syltisar i min adressbok så att bara NI får se mina bilder. Så nu kan jag lägga upp lite bilder på mig själv, och sambon å vovvarna å så! Kul va? Utan att en massa nyfikna bekanta skvallerkärringar härifrån stan börjar snacka....
    Ja det va mumsigt! Placerade kompisen kille vid grillen och på något sätt lyckades han fixa perfekta fileér...har aldrig skett på vår grill förut Nästa vecka bjuder dem igen och då skulle han fixa kalkongryta....*drömmer om att också ha en man som kan laga mat*
    McDonalds e inte fel det heller Med lite McFlurry t efterrätt....

Vad roligt med lite bilder....ska hålla utkik Så roligt att veta hur dem man pratat med en halv evighet (känns så...) ser ut!
  • enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-05-30 23:32:55 följande:
    lusse,Ja, nu är det bara att gå vidare. Sambon verkar nog inte helt emot en bebisverkstad i höst, men vi får väl se.
    Nej, efter hans lilla "utspel" häromdagen så verkar han ju faktiskt lite mer redo...även om han inte vill erkänna det Kommer bli en tjuvstart för er ska ni se!
  • enlitenbitkaka

God Morgon tjejer!

Blev sovmorgon idag Fick just ett mail från min svensklärare som nu satt mitt betyg i Sv.B så nu är allt klart!!! Nu ska vi se vad ni pratade om igår kväll...

Fröken: Vad roligt att få veta hur du ser ut...och alla vovvarna...*vovveälskare* Ang. möbler med vit avtagbar klädsel så är det ju egentligen något av det mest praktiska. Blir det fläckigt är det bara att bleka och voila så är den som ny! Vi har vit soffa och svart hund. Ska även bli en vit "amningsfåtölj" från IKEA
    Ska vi bo kvar här så blir det ingen barnkammare utan spjälisen får gå i blått/vitt som resten av vårt sovrum, flyttar vi däremot till en trea så vill jag ha lite romantisk Lexington-feeling....Smårutigt, ljusblått, ljusrosa men INTE puttinuttigt med nallar och grejs...

Frila: Känner igen det där med bilder på sig själv....ser alltid lite halvt efterbliven ut på kort. Tar jag dem själv blir dem OK men aldrig annars.

Sus: Usch, *krya på dig*

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-05-31 12:46:04 följande:
    Sus: Jag har köpt ett avlastningsbord och speglar och så ska jag göra en stor tavla av tyg över det lilla bordet, och köpa lite ljuslyktor som hänger. Jag får väl se om det blir bra. Lägger in bilder när det är klart! Hoppas oxå att du mår bättre snart. Inte kul att må så illa!Lusse: Ja vi har svarta hundar ch svart soffa. Det är oxå rätt praktiskt faktiskt. Särskilt eftersom de gärna rullar sig i lera å så...*ler*...  Hade vi haft vit soffa hade vi fått tvätta dagligen... Men en vit amningsfåtölj blir det sen iallafall! *längtar*
    Ja nu har jag begränsat min vovve så han får bara hoppa upp om någon säger till så lerfläckar slipper vi Däremot är han helt galen av hormoner så hans mer privata delar lämnar små fläckar efter sig...iiiiinte fräscht....

Vem här inne va sugen på EL Cangaroo...nån va de väl? Läste det här och blev lite skrämd: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m21367945.html
  • enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-05-31 15:42:10 följande:
    Vad roligt med fin bil *avis*

Själv e jag depp....har nyss hämtat ringarna på ICA och allt e frid och fröjd och vi e jättekära. Tills vi kommer hem och hunden ska torkas, tvätten ska hängas och disken ska diskas. Sambon tycker jag ska göra detta för att det är synd om honom som ska börja jobba vid 19, jag however har hela kvällen ledig... Fine, men hjälp mig plocka ur diskmaskinen tycker jag... Nehepp sörru! Då drar han igång en diskussion om hur han tvingas betala tp alla våra räkningar under sommaren iom att jag inte fått något heltidsjobb då och att det är typ min skyldighet att göra allt hemma. Jaha? Hela våren då? När vi delat på alla räkningar trots att han fått ut dubbelt så myckt som mig + att jag gjort allt hemarbete med städ, disk, tvätt osv...*morr* Blev så ledsen och besviken, tycker jag vänder ut och in på mig själv för att hjälpa till....

Överreagerar jag eller? var ärliga nu tjejer....! Och sorry för den långa utläggningen, är så ledsen bara...
Svar på tråden SYLTFISK