Inlägg från: Skrutt 83 |Visa alla inlägg
  • Skrutt 83

SYLTFISK

Godmorgon Syltisar!

Hehe, verkar som om 8 är ett bra datum. Jag och A har årsdag den 8 januari Skrattande

Lusse: Tack så mycket, det hoppas jag med! Hoppas du får en trevlig dag med din mamma, och att Kenzo får roligt på lekstunden!

Fröken: Ska hålla tummarna att du får en riktigt bra födelsedagspresent/årsdagspresent! Glad

Ha en bra dag Syltisar, kikar in lite senare!

• Skrutt 83

Hej tjejer!

Lusse: Nope inget jobb idag! Har varit och lämnat pappas bil på verkstad och sen har jag bara slappat Skrattande Hade ni trevligt idag hos era bekanta? Håller tummarna för att ni slapp det eviga regnet!

Yoyna: Vad synd att du inte kom in! Ledsen Klart du inte ska ge upp din dröm att bli BM, det är bara fortsätta jobba ihop timmar och sen söka igen, nästa gång är det din tur! Pepp, pepp!!
    Håller tummrna för att allt går bra med er bekants lilla förtidigt födda!

Cia: Vad kul med bilen! Vi ska köpa vår bil imorgon ska bli så kul! Hade ni det bra i Sthlm? Hittade ni på något kul?

• Skrutt 83

Hej Syltisar!

Nu har vi varit och skrivit papper så imorgon kl 14 hämtar vi ut vår sprillans nya Honda Civic!  Vi var ju innan helt säkra på att vi skulle ha en Maxda 3 men så blev det inte, passade på att provköra Honda innan och den visade sig mer prisvärd, säker och tystare än Mazdan. Så det kan bli! Dessutom blev det 38 hk mer och ändå bensinsnålare! Flört

Lusse: Låter som en riktig toppendag! Ja det var skönt att slappa! Hihi så det blev inget bad? Flört Själv har jag inte badat en enda gång i år! Jäkla skitväder, regn, regn och mer regn. Hittade ni någon rolig bil idag då? Jag som marknadsförde mazdan så mycket, så blev det ändå inte en sån.. Kan rekomendera er att kolla på Honda Civic! Skrattande Hihi

Fröken: Hihi 2 besök av tanten är inte mycket! Själv har jag 2 piller-menser kvar sen jäklar! Sen ska det hållas tummar för att sambon är redo också, ej fått några klara besked ännu.

Cia: Ja det är lite svårt att greppa att man ska ha helt ny bil! Låter som ni han med mycket när ni var i Stockholm!

• Skrutt 83

Cia: Hihi, vad skoj! Vi har också planerat in en hel del bilturer, måste ju visa upp nyförvärvet!

• Skrutt 83

Nu finns nya bilen i rätt färg i mitt galleri för beskådning! Vad tycks?

Nu ska jag äta, kollar in sen igen! Kram

• Skrutt 83

Lusse: Tack, själv tycker jag den är ganska ful! Haha!! Nä men den är lite cool just för att den är annorlunda och sen var den extremt prisvärd! Interiören är riktigt häftig med digital hastighetsmätare mm. Är riktigt nöjd!

Det var ju en jättefin bil, ett riktigt kap! Inte kul att ha ont i huvudet, din stackare! Känner du för det tycker jag du ska motivera dig med en godispåse! Skrattande Själv äter jag just nu lite naturgodis, försöker intala mig själv att det inte är så farligt Glad

• Skrutt 83

Lusse: Vi fick ge lite mer än vi hade tänkt fast då var det mycket mer för pengarna än i Mazdan. Bla acc, fartkontroll, regnsensorer mm Vi betalade 175 000, det var kampanj de brukar ligga på 183 800 så vi gjorde ett kap! Kollade på Blocket och då låg andrahandsvärdet på en 06 som gått runt 2000 mil på drygt 169 000! Vi får hämta den redan imorgon kl 14! Ska bli så kul!

Vad roligt att ni får ta över bilen så snart! Vad får ni ge för den? Japp jag har kollat och tror att barnvagn utan problem får plats! Det är ju jätteviktigt Skrattande Har även isofix-fästen bak för bilstol. Airbagen fram måste lämnas in för att kopplas ur, men han sa att det är mycket bättre att köra barnen bak för att föraren ej ska distraheras. Och hör och häpna vad sambon sa vid middagen:

"Det verkar ju rimligt det där han sa om att man bör ha bilbarnstolen bak istället" Alltså han tog upp något om bebis, samt att vi pratade om utrymmer för barnvagn. Sedan satt vi och pratade om att hans bror åker utomlands i sep och blir borta till mars eller maj. Då sa jag: "Tänk om vi blir gravida när han åker, vilken chock han får när han kommer hem om vi inte säger något" Då sa sambon: "Du måste nästan sätta in något under tröjan och skämta med honom när han kommer hem" Ja om vi inte är gravida på riktigt då. Mmm sa han då!! Detta måste väl räknas som grymt framsteg? Blev så glad! Glad

Klart du ska köpa lite naturgodis Skrattande Nä äter inte bananerna men chocklad doppade hasselnötter, inte så bra det heller, hihi!!

Ledsen att det blev så långt, blev så ivrig att berätta om sambons framsteg!

• Skrutt 83

Lusse: Tack för att du orkar lyssna på mitt babbel! Ja det känns faktiskt som enorma framsteg nu på sistone. Jag hoppas och vågar nästan tro att vi kör på direkt! Åhh vad jag vill!

Nää man ska nog inte lita på dem alls, vår kommer få åka bak! Sambon föreslog faktiskt en sådan spegel, hihi men det kanske inte är så bra då trots allt! Skrattande

Det var ju ett jättebra pris hon fick! Och ni också! Flört

Hehe ja han skulle nog bli det! Fast det kommer vara svårt att låta bli att berätta när man hörs!

Ska fika med sambon och hans kompis kikar in sen igen! Kram!

• Skrutt 83

Hej tjejer!

Hoppas allt är bra med er! Här är det lite pirrigt, ska hämta bilen om några timmar, ska försöka ta mig ut och springa en liten runda först!

Fröken: Tack så mycket! Vad kul att du har mycket bra om den! Vad har Fröken för planer för helgen då?

Frila: Januari är ju verkligen inte långt bort! Det kommer gå supersnabbt! Bra lockbete med filmhylla! hihi

Lusse: Så skoj att du kom in på utbildningen, ett jättegrattis! Låter ju som du kan hoppa den kursen om den ändå inte är så viktig för jobb. Det är ju skönt att slippa lite studielån. Förstår att det känns ite orättvist men det är snart din tur att få gå med magen i vädret! Det är inte långt kvar nu! Hoppas ni får en toppendag!

Elessario: Tur att ni har nära till sjukhuset, vi har också ganska nära. Har dock en känsla av att det blir taxi till sjukhuset så sambon nog kommer vara lite stressad! Eller främst för att han skulle nojja över att jag skulle börja föda i bilen =D

Nu ska jag springa en runda, vi hörs tjejer! Ha en toppendag! Kram

• Skrutt 83

Hej Syltisar!

Hoppas ni haft en riktigt bra helg, ja det har verkligen varit ovanligt lugnt i tråden!

Yoyna: Förstår att det känns lite orättvist, men du ska se att det snart är din tur att komma in på den utbildning som du vill! Var det ambulansen som din sambo ville jobba med?

Frila: Hoppas ni fick tag i en usk, fy vad dålig stil att bara inte dyka upp!

Elessario: Vad skönt att din sambo längtar så, varför vad det ni valt att vänta? (Förlåt, minnet är kort) Skrattande

Cia: Grattis till bilen! Har du också spenderat mesta dels av helgen med att åka bil? Skrattande Våran är också helt underbar att köra!

Vad ska ni göra idag då?

• Skrutt 83

Hej tjejer!

Hoppas allt är bra med er! Har varit dålig på att vara inne i helgen, det har varit så himla mycket!

Lusse: Låter som en riktig toppen helg, va roligt att sambon din sagt att han längtar nu, vad roligt!

Cia: Kul att ni trivs så bra med bilen

Yoyna: Håller med Elessario om att den boken är toppen. Den är verkligen toppen! Hoppas att allt snart känns lite lättare och att ni snart får klart badrummet!

• Skrutt 83
    VIKT-LISTAN

Fröken85
    - startvikt v25: 66,1 - målvikt: 60 - vikt v28: 64.7 - totalt: -1.4
    Skrutt83 - startvikt v25: 57.4 - målvikt: 52 - vikt v29: 56.1 - totalt: -1.3
    Luscious - Startvikt v25: 74.3 - målvikt: 67 - vikt v28: 74.4 - totalt:  +0.1 (ner 1.6)
    Yoyna- Startvikt v25: 72 - målvikt: 65 - vikt v27: 68.5 - totalt: -3.5

Märks att jag inte varit super noga i veckan men det var lite ner i allafall, känns skönt.
  • Skrutt 83

A har gjort ganska många framsteg på bebisfronten. Vi var på Babyland med kusinen och hämtade deras vagn mm. Då provkörde faktiskt sambon två vagnar, trodde jag ALDRIG skulle hända! Provkörde även deras hemma hos dem lite grann, så söt!

Sen var vi hos sambons mamma och visade upp bilen. De bjöd då med oss på semester över jul för att fira sambons styvfars 50 års dag! Vi ska i såfall åka 5 dagar till Kenya på safari och sen 5 dagar till Zanzibar för sol och bad! Så häftigt, bara att hoppas att A får ledigt! När vi pratade om resan på kvällen så frågade jag A hur han tror det är att åka till Afrika om man är gravid, han sa då att han inte visste men är nog inte så farligt. Detta måste ju ändå betyda att han väger in att vi kanske är gravida då? Så glad!

Vad tror ni, är det farligt att åka dit om man är gravid då tro? Undra hur det är med vaccinationer och malariatabletter.. Vill ju inte missa resan men inte heller skjuta upp verkstaden.. Lite kluven..

Igår kväll fick vi ett samtal om att A:s farfar dött, de hittade honom hemma. Troligtvis så har han fått en blodpropp. Vi åkte dit och tog farväl. Så himla sorgligt. Gråter

• Skrutt 83

Hej tjejer!

Tack för era vänliga ord och stöd! Han var ju 78 år så han har ju fått levt ett bra liv, tycker han kunde fått varit med ett tag till bara Ledsen Men det är skönt att han fick somna in hemma och inte behövde ligga på sjukhus och plågas..

Lusse: Tack så mycket! Glad Ja det är verkligen full jakpot! Får ju se hur det blir med resan, det beror ju på om Adde ens kan få ledigt... Blir så orolig bara när man läser att det inte är att rekomendera att åka om man är gravid. Skulle aldrig våga riskera något. Vilken jättefin klänning, förstår att du gillar den! Hoppas jobbet går bra ikväll, står på jobbet nu men här är det helt dött! Lycka till med vägningen imorgon, det kommer gå kalas!

Frila: Jag känner också att jag inte vill riskera det.. Chansen är ju inte så stor att man blivit gravid, sen vet vi ju inte med Addes semester heller.. Får väl vänta och se. Vore isåfall bäst att vänta med verkstaden, men vill verkligen inte.. Dessutom sa svärmor att det inte är 100 på att det blir just Afrika men de hoppades på det. Skulle det vara kanarieöarna skulle jag inte vara orolig, men det är ju inte heller lika kul!
    Förstår att du blir avis, känns som om precis ALLA runt omkring en går med stora fina bebis magar..

Elessario: Tack för dina efterforskningar och all info. Får kolla upp med BM och läkare innan men det känns rätt riskabelt att åka OM man skulle blivit gravid vilket man säkert inte har.

Vad ska ni göra ikväll? Jag ska åka hem och ha en riktig myskväll med sambon, tror han kan behöva det idag! 

• Skrutt 83

Hello girls!

Lusse: Åhh jag känner igen det där.. Så jobbigt när man helt plötsligt är osäker på om man verkligen vill just nu eller om man borde vänta.. Men jag håller med Frila, du kan faktiskt vara med och festa utan sprit och sen så kan man komma in bra i gemenskapen på andra sätt Skrattande Fick ju höra att man absolut inte kunde leva studentliv och hitta nya vänner som man även träffar privat om man pluggar i Sthlm, utan att alla bara går dit och gör sitt och sen går hem. Men 4 av mina närmsta vänner är från Universitetet så vill man så går det! Skrattande Du får försöka se det som att om det inte tar sig på en gång så finns det fördelar med det, då slipper du bli besviken om tanten dyker upp men om det tar sig direkt så är det klart helt underbart!
    Lite flummigt beskrivet men jag hoppas du förstår hur jag menar!

Pratade precis med min svärmor, och vi disskuterade resan, verkar helt underbart!! Jag kan verkligen inte missa den här chansen om jag får den.. Men jag vägrar att riskera något om jag skulle vara gravid.. Blev därför osäker på om jag ska fortsätta med p-pillren men det vill jag verkligen inte.. Tror det blir så att jag slutar som planerat, vi får se till att skydda oss ändå, så får vi satsa helhjärtat på att skaffa en liten efter resan. Det blir ju fortfarande tidigare än vi planerat från början och tiden dit lär ju gå ganska fort.. Skulle vi bli gravida ändå så får vi lösa det då! Kan inte förstå att jag funderar på att skjuta på verkstaden Förvånad Men om inte sambon får ledigt så blir det verkstad tidigare! Helt förrvirrad nu..

• Skrutt 83

Thulan: Åhh vad roligt att se dig här igen! Skönt att inte känna bebisstress, du har ju rätt i det du säger. Ens tid kommer förhoppningsvis ganska snart ändå, och lite mysigt är det ju faktiskt att ha det kvar framför en. Hoppas du lyckas bra med att vända tillbaka dygnet! Har också ett kusin barn som föds om 2 veckor, ska bli så himla kul!

Cia: Skönt att det gick bra att komma tillbaka till jobbet!

Elessario: Skönt att inte känna bebisstress. Jag längtar så mycket men på något sätt är det lite kul att ha det framför en och få längta..

• Skrutt 83

Hej tjejer! Står på jobbet, här är det jättelugnt! Vad har ni för er ikväll då?

Frila: Nja bestämt oss har vi väl inte.. Men jag känner att OM resan blir av så vill jag absolut inte riskera att ev. bebis skulle ta skada, då väntar jag hellre. Känner att detta är en chans som inte kommer komma åter. Blir den inte av pga att sambon ej får ledigt blir det bebisverkstad för hela slanten Skrattande Kommer dock sluta m p-pillren nu iallafall.

Lusse: Wow, vilken guldklimp till sambo du har! FlörtDet märks verkligen hur redo han är nu! Låter som ni kommit fram till en jättebra lösning! Brännboll är ju toppen och sprit mår man ändå dåligt av Glad Kul att börja kolla på lägenhet nu också! Ja resan vore så kul men vågar inte hoppas ännu, sambon kommer ha mkt svårt att få ledigt eftersom han är nyanställd. Svårt att välja när man vill båda så mycket. Det jag känner är att detta är en chans för livet, kommer ALDRIG få en sån chans igen.. Vi kommer inte ha råd och dessutom så kommer det bli lite knepigt att åka med småbarn, det känns som om det är nu eller aldrig. Dessutom är ju inte dec-jan så lång bort, fortfarande tidigare än maj. Kanske kan bli en liten semesterbebis tillverkad! GladÄr jag dum som slutar med piller redan nu då? Vill ju verkligen låta kroppen komma igång. Men blir resan inte av då ska det satsas på bebistillverkning snarast!

Cia: Hihi, det är nog ingen fara, du kommer nog få lite bebisfrågor dock! 

Vad ska ni göra ikväll? Själv blir det pizza (fy för mig)  och mys med sambon! Måste träna och äta riktigtnyttigt nuframöver, speciellt om det blir av med resan, men det får bli morgondagens problem!

Svar på tråden SYLTFISK