Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Skrutt 83 skrev 2007-06-19 20:56:47 följande:
    Lusse: Haha en svans! Vilken bra beskrivning!! Ja det är verkligen så det är. Han ser extremt uttråkad och lidande ut samtidigt som han ger ifrån sig en massa läten iform av suckande!Ska ta den där disskussionen med A ikväll, han vill ju ha barn med mig, han vill ha det inom det närmsta året och han vet hur mycket jag längtar. Dessutom får man räkna med att det faktiskt tar tid innan man blir gravid.. Räknar man med ett halvår som är normalt, så är vi ju i maj då han ändå ville börja! Dessa argument kan han väl inte motstå? =D
    Ja men dem ÄR svansar. Har hittils inte träffat på en enda kille som gillar att shoppa....möjligtvis till han själv...p ex. Carlings men när det är tjejkläder som gäller då suckas och stönas det och har du märkt hur ALLT du tar på dig är "Jättesnyggt, älskling"?? *haha*

Ja kommer er situation vara annorlunda i maj nästa år? Kommer ni ha mognat? Kommer ni ha mer pengar? Vad är det som gör att han kommer vakna en dag i maj och känna att NU är jag redo? Nej just det
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka

Haha, you go girl! Och jag antar att inte han ska va pappaledig den första tiden? Då har han nio månader EFTER att ni plussar på sig på jobbet + tiden du är mammaledig! Och ang. fertiliteten.....kör på det också!

Du måste berätta vilka argument han har mot detta OM han har några....

Vi pratade om föräldraledighet förut och kom väl halft fram till att jag ska ta ut all föräldraledgihet. Låter kanske lite stenålders men det passar oss perfekt. Iom att han fortsätter plugga kommer han ju va hemma mycket ändå!

• enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-06-19 21:42:20 följande:
    Lusse: Hehe ja jag lovar att rapportera hans argument! =D. Ähh det är väl inte stenålders, tycker det låter som en bra lösning. Din sambo kommer ju hinna vara med bebis mkt ändå om han pluggar. Vet inte hur det är på er utbildning men på min går man bara i skolan ca 2-3 dagar i veckan. Om det är så kommer ni ju ha mkt tid tillsammans hemma med den lilla! För oss kommer det nog också bli jag som tar ut ledigheten, då sambon jobbar skift så kommer han ha mkt tid hemma med oss ändå, han kommer jobba ca 4 dagar i veckan.Hur går det med lägenhetsletandet?
    Ja för oss kommer detta funka bra....sambon får kanske 20% mindre med bebisen i veckan. Jag har inget emot att vara hemma, han skulle få krupp av att gå hemma. Sen slipper vi avbryta utbildningen båda två.....vilket gör att vi kommer vara färdiga ung. samtidigt då min utbildning är 3.5år medans hans är 4.5-5år. Perfekt
    Gud vad roligt det vore om ni kunde börja samtidigt!!!

Ang. lght så letar vi sporadiskt. Sambon vill veta så han får csn först....är orolig efter att han hoppas av Chalmers. Men så fort allt är spikat kommer vi börja leta mer effektivt Är inget att snacka om då vi sparar flera tusen i månaden.
  • enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-06-19 21:56:47 följande:
    Lusse: Ja verkligen det vore så himla skoj! Har svårt att tro att han kommer att skydda sig när jag slutar, känner jag honom rätt så kommer han säga att vi ska chansa.. Tror han tycker det är lättare än att säga att "nu skaffar vi barn".. ÅÅhh vad jag hoppas nu!Okej, ja det är ju bra att veta om han får det innan ni börjar leta på allvar. När kommer antagningen föresten, det är i mitten av juli va? Det är ju smidigt att ni bli klara samtidigt! Vilken årskurs var det ni ville ha nu igen? *glömsk* sorry! Ville din sambo ha gymnasiet och du yngre?
    Ja jag ska hålla alla tummar och tår för dig iaf Hoppas också på att sambon vill att vi ska chansa. Han har inte köpt kondomer än iaf...och jag tänker INTE göra det *ler* Dels för att jag inte vill använda dem och dels för att jag köpt p-piller i över sju år!

ja antagningsbesken kommer väl i mitten av juli någon gång. Sambon ska läsa mot gymnasiet och jag mot förskolan/lägre åldrarna. Ja är vi färdiga samtidigt så slipper vi problem om en av oss får jobb längre bort medan den andre måste plgga kvar...
    vad jobbar din sambo med? och vad sysslar ert familjeföretag med?
  • enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-06-19 22:24:50 följande:
    Lusse: Tack så mkt! =D Hehe nää jag kommer inte heller köpa kondomer, vill han ha det får han skaffa det! Hihi! Ja ansvaret har legat på oss i alla år, så om de verkligen vill skydda sig så får de sköta det själva, det är inte mer än rättvist =DJa just ja så var det! Minnet är bra men det är kort. Sambon är polis så han kommer efter sin aspirantperiod börja på ordningen, dvs jobba på uttrykningen. Familjeföretaget är en zoogrossist. Så via oss köper zooaffärerna artiklar som levereras direkt från Tyskland. Så kanske har Kenzo något som kommer ifrån oss =D
    Ja nu är det deras tur att fixa skyddet! Hur var det....du skulle sluta med pillerna snart? Så svårt att hålla ordning på alla här i tråden

ja och jag visste ju eg. att din sambo nyss fick sin examen! Är bara lite tankspridd! *ler* Handlar tp aldrig i zooaffärer...bara maten från Royal Canin och någon enstaka gång ett halsband eller ben

Nej det låter allt som at han kan ge med sig i höst din sambo..

Såg den här bilden på aftonbladet.se.....så jäkla glad unge: http://img.aftonbladet.se/foraldrar/0706/12/sofiawistam.jpg
  • enlitenbitkaka

God Morgon tjejer!

Här missar man en del när man somnar på soffan Sitter här med mensvärk....så nu LÄNGTAR jag efter att få mens!! Så jag kan se hur kroppen reagerar när den är över! Och om nästa kommer regelbundet!! *spännande*

Ska ni hitta p idag då tjejer?

• enlitenbitkaka
    Fröken85 skrev 2007-06-20 10:28:52 följande:
    Vet ni vad.... borde inte vägt mig idag, men gjorde det ändå. Vågen stod på 65.1...alltså -1kg... GLAAAD!!! vet ju att man egentligen inte kan jämföra från dag till dag, men det sk*ter jag i *ler*....
    Hihi....Grattis, gumman!!! Jag ska väga mig sen när F kommer hem och vi ska ner till gymmet...ett par dagar för sent men ändå!
  • enlitenbitkaka

Appropå hettan ja....ska ner till gymmet så fort sambon kommer hem. Drog på mig sådana där träningsbyxor som slutar under knät, två linnen, sportBH och fleecetröja.....och gick ut med vovven! Behöver jag poängtera att jag sitter här och svettas just nu!! *phui* Trodde inte det va såååå varmt ute...

Men nu har jag iaf tagit en 30min promenad med vovven + att jag ska ner till gymmet sen. Och ikväll får nog vovven en långprommis med bad.

• enlitenbitkaka

Hej! Precis hemkommen från gymmet.....dem e verkligen smarta! Nu, i hettan" bygger de om duscharna så man får duscha hemma!!!! *pust* Sambon nallade duschen först så jag får vänta! Vår dusch är inte stor nog för två Vägde mig dessutom, not funny! Vågen stannade på 74kilo....Gaaah!!! Panik...jag vägde 67 i April! Nu blire hårdträning...ska ha kommit ner i 67 innan bebisverkstaden!

Körde mage, insida/utsida lår och massa kondition.......har börjat bli bättre på löpning. Hade jättesvårt för att få in "rytmen" men det går bättre och bättre!

Skrutt: Skönt att vovven är bättre, trist att sambon är orubblig! Ska hålla tummarna för er iaf!

Presens: Välkommen tillbaka

Svar på tråden SYLTFISK