Skrutt 83 skrev 2007-06-21 22:22:56 följande:
Lusse: Har också läst det ang. p-piller. P-piller har 2 funktioner som ska förhindra en graviditet, dels ska det hämma ägglossningen, sedan ska slemmhinnorna tjockna vilket ska göra att det blir svårare för spermierna att tränga igenom. Vissa kvinnor får ägglossning trots p-pillren men då är det den andra funktionen som ska förhindra graviditeten. Hörde någonstans att så många som 20 % har ägglossning trots p-piller, vissa varje månad och andra lite då och då. Vet inte hur väl detta stämmer.. Jag misstänkte att jag hade det förrut, fick ÄL-flytningar och känningar, kollade då med ÄL-test, blev ett jätte jätte svagt streck, men ingen stegring så jag hade nog inte det.. Så egentligen ska du inte haft det med Cilest, men du kan ju varit en av 20 %.. Blev lite rörigt men hoppas att du förstod..Vad kul att många verkar vara nöjda med den, ja visst är den snygg! Jag har hört så gott om Toyota så därför börjar vi luta åt den ist för Volvo, ska provköra så får vi se!
Men måste man inte ha ÄL för att få mens? *dum*

Så fort jag ätit de tre veckorna med piller och börjat på socker-pillerveckan har jag fått (sorry) tjockare/trådiga "äl-flytningar" och mensen har ALLTID kommit fyra dagar efter att jag började med sockerpillerna. Så har det varit varje månad...nästa exakt på minuten.
Ah det märks att se om en månad om mensen kommer....sökte lite på FL och nästan att som ätit Cilest fick regelbunden mens direkt efter att ha slutat med dem