• Thulan

SYLTFISK

Hej tjejer!

lusse: Va kul att du ska gifta dig! Önskar att jag också hade ett bröllop att planera och se fram emot. Men jag har iaf något att se fram emot och det är att jag åker till Paris om 2 dagar Det ska bli så underbart! Men först måsta jag klara av det hemska matteprovet imorgon bitti, det är ju mindre roligt. Jag orkar inte plugga mer heller, jag har gett upp, det får gå som det går.

Vad har ni för er?

• Thulan

lusse: Oj då, det var inge bra alls. Men var det ett krav eller bara ett önskemål? Tror du inte att du kan övertala honom att skaffa barn innan bröllopet? Använd din kvinnliga list och charm Inte kan du vänta till 09, då kommer du hinna gå under av längtan.

• Thulan

lusse: Va tråkigt att han vägrar ge med sig! Men kan ni inte gifta er nästa sommar då? Jag hade ett långt samtal med min sambo här om dagen och jag vet inte om han bara hade en dålig dag men han sa att han ville vänta några år till innan vi sätter igång i verkstan. Jag blev vansinnig! Jag väntar max 1 år till, jag har väntat och längtat i så många år redan. Han tycker att jag bara tjatar om barn hela tiden och han sa att vi tidigast börjar i verkstan om ett år, grrr... jag SKA börja i verkstan om ett år. Han vägrar planera något, han vill ta det som det kommer, karlskrälle! Varför ska de alltid få som de vill? Jag blir så jäkla besviken.

Matteprovet gick bra idag förresten, skönt! Känner mig så stressad inför imorgon, har inte ens börjat packa än.

• Thulan

Hej tjejer! Kommer bara in en sväng och säger hejdå. Har fullt upp med packningen, har skrivit en lång packlista men jag vet att jag ändå kommer glömma massor. Ska tydligen bli regn i Paris hela helgen, jippie, not!

Sköt om er nu tjejer så hörs vi nästa onsdag. Jag kommer väl ha en hel bok att läsa igen här i tråden

KRAMAR

• Thulan

Hej tjejer! Nu är jag äntligen hemma igen! Kom hem för ca en halvtimme sen och kastade mig direkt på datorn, har ju saknat er tjejer Vi åkte till och med hem en dag tidigare än beräknat, snacka om hemlängtan Ska sova en stund nu, har åkt bil sen 12 i går, men sen ska jag läsa igen allt jag har missat.

Kram på er så länge

• Thulan

God kväll tjejer! Nu har jag vaknat till liv, har sovit som en stock. Tänk att man blir så sliten av att sitta still i en bil Vad har ni för er?

• Thulan

Hej tjejer! Här var det tomt! Vad har ni för er idag? Jag har städdag idag och så ska jag packa upp resväskorna, men får inte så mycket gjort. Det är faktiskt lite tråkigt att jag är färdig med komvuxstudierna, nu har jag "sommarlov" fram till slutet av augusti. Kanske är världens lyxproblem men jag vet faktiskt inte hur jag ska fördriva tiden

• Thulan

lusse: Jag har samma problem som du. Fick också ett kontrollbesked men när jag loggade in på studera.nu så fanns bara de kurser jag läst på komvux med och inte de kurser som jag läste på gymnasiet fast jag skickade in både betygen tillsammans. Man blir ju väldigt orolig att det ska vara något fel. Jag väntar just nu på att mitt slutbetyg ska ramla ner i brevlådan så att jag kan komplettera med det. Är du klar snart med dina kompletteringar? En sak till som jag är jätte skraj över är att posten ska tappa bort mina betyg när jag skickar in dem till antagningen, tror du att man kan ringa och kolla sen om de har kommit fram?

• Thulan

lusse: Usch nu blir jag också jätte orolig. Jag har inte fått hem något papper alls, det enda jag har fått är ett mail där det står vilka utbildningar jag har sökt och ett ett mail om att min ansökan är behandlad och att allt ska finnas på studera.nu. Vad har du fått för papper? Det är kanske bäst att ringa och fråga om allt är som det ska? Det kanske är så att de inte lägger in alla betyg förrän efter de har fått in kompletteringarna. Fast varför skulle de då lägga in några betyg överhuvudtaget. Hmmm... det här känns inte bra.

• Thulan

lusse: Ja det är verkligen jätte konstigt. Men det kanske ordnar sig när vi har skickat in våra kompletteringar, då kanske allt blir som det ska. Annars får man väl ringa dit och försäkra sig om att allt har kommit fram.

Nu är det mindre än 2 månader kvar tills vi får antagningsbeskeden

Svar på tråden SYLTFISK