-
Ja den är vacker....hoppas kunna hyra en gård bredvid för festenElessario skrev 2007-06-30 20:42:57 följande:oo vilken söt, ser ut som en bondgård lite grand.itne ens en tillstymmelse till ring av något slag.
Vilken typ av bröllop hade ni?presens konjunktiv skrev 2007-06-30 20:48:27 följande:I augusti har vi varit gifta i tre år, förresten.Längtar du efter bröllop, Lusse?
*nyfiken* Längtat efter bröllop har jag gjort hela livet...dock har jag omprioriterat. Behöver inte va baluns, herrgård och svindyrt....bara han blir min man
-
Yoyna:
Men hur va det nu igen...pluggade ni båda när du blev gravid? *glömsk* Hoppas det går snabbt för oss också... Ang.bilen: Tack
-
Gud vad underbart....! Just nu lutar det åt middag i form av buffé med enkla rätter som pajer osv. i en hembygdsgård med familjen, några vänner, några vänner till familjen osv.presens konjunktiv skrev 2007-06-30 20:59:52 följande:Vi är inte så mycket för stora tillställningar, så vi drog ihop några vänner, ordnade en mysig picknickkorg med frukt och ost och champagne, och satt på stranden i solnedgången och blev gifta. Sen gick vi ut på en av våra favoritrestauranger och åt middag och pratade.
Fest men inte för stort och formellt...Har ju säkert frågat 1000ggr förut men nu när det närmar sig så börjar jag bli nervös. Hur dyr hyra hade ni? Vi kanske kan komma strax under 5000:- i hyra men då är det precis vid universitetet så vislipper pendlingskostander...fick ni bostadsbidrag?Yoyna skrev 2007-06-30 21:04:39 följande:Essa: Nja, inte så att han behöver gå ner på knä, jag vill bara att han oxå ska känna att det är något han vill, som känns viktigt. Annars skulle jag känna att jag tvingat honom till något han egentligen tycker är onödigt om dy är med på hur jag svamlar?Lusse: Jo, vi pluggade både två. Jag hade just börjat min femte termin och J sin sjätte å sista när A föddes. Och det gick hur bra som helst! -
Tack....så skönt att höra att någon annan klarat det!Yoyna skrev 2007-06-30 21:14:57 följande:Lusse: Hmmm, ska se om jag kommer ihåg... Vi hade nog en hyra på 3000 ungefär och sen räntekostand på kanske 1000 (bodde i bostadsrätt). Sen hade vi ofta ganska dyra bensinräkningar eftersom vi åkte till släkten nästan varje helg. Men vi klarade oss på två csn- bidrag + lån och fp (jag hade lägsta och J lite mer). Jag försökte att köpa så mycket barnkläder som möjligt innan, på rea och så. Men tyckte aldrig vi nehövde leva supersnålt faktist!Hej på er, nu ska jag ut å gå lite med min mamma!
Ha det mysigt med mamma!
Skrutt:
Vilken vacker kyrka!!! Och tack
-
Vill buda:
http://www.tradera.com/Meandi_Me_I_Brun_plysch_sparkbyxa_med_turkos_hjarta_i_62_68-auktion-44949426 lite för dyra för å va Tradera...
http://www.tradera.com/Meandi_frotte_body_strl_74_80-auktion-44946492
-
Skrutt;
Då förstår ag att den känns extra rätt
Potentiell lokal också? En annan dröm är den här gamla bruksruinen http://www.solbergakonstsmide.se/Borgvik_1.jpg med stora valv som går att dekorera fint....med en fors bredvid...om vädret tillåter! I samröre med den här: http://www.kungskvarnen.se/brollop_fest.html
-
Vi har redan bokat vår kyrkaSkrutt 83 skrev 2007-06-30 22:16:36 följande:Lusse: Ja det gör det verkligen! Nää lokal har jag inte utsett ännu, får se vad det blir någonstans! Åhh det var ju jättevackert där! Vilka söta bebiskläder, bjudit på någon av dem?
Som ett litet statement... Nej inte lagt något bud. Vill inte köpa mer innan vi börjat verkstaden. Men sugen det blir jag....tycker byxorna är såååå charmiga!
Hur går det med sambon? Har han mjuknat? -
Haha nej ni får väl gifta er när ni e 29....eller på hans 30-års dagSkrutt 83 skrev 2007-06-30 22:34:12 följande:Det är ju toppen att ha kyrkan bokad, kul att ha ett datum att se fram emot! Sambon min vill ju inte gifta sig innan han är 30 och jag vill verkligen gifta mig innan jag är 30, så det går inte riktigt ihop Jag tycker att han har mjuknat en hel del på sistonde men vi har inte disskuterat start på senare tid.. Tänkte kanske försöka prata om det ikväll men vet egentligen att jag inte borde.. Det bästa vore nog att bara avvakta och se hur han vill göra när det är dags för pillerstopp men det är ju så svårt! Vill ju veta vad planen är, så mkt lättare att veta om det är någon idé att hoppas och längta.. Vet inte vad som är bäst, vad tror du? Hans bästa kompis tillika min kusin ska ju ha liten om 4 ½ v jag hoppas att det kommer få honom att mjuka ytterligare!
Vad roligt att han har mjuknat!! Vet ju att tjat inte biter på min käre sambo...några hintar borde du få! jag berör ämnet lite då och då som "Vad roligt det vore...." osv. men vi pratar sällan om det. Detvill han inte göra förän vi börjat
Vad mysigt med kusinbarn! Träffa dem ofta
Vapå Burger King förut...*skäms* Och i kön stod sambon bakom en barnstol. Lillkillen i barnstolen grabbade tag i F's arm och smajlade....och F började prata med honom så lillkillen kiknade av skratt.... Så skulle han aldrig ha gjort förr
-
Tror på start för er väl du slutat med pillrena! F har liksom inte ens köpt kondomer än....så vi har kört oskyddat hittils!
Jag e inne på en Golf Variant just nu....F röstar på 745 pga att han vill att bilen ska va säker för bebis....*ler*
Skulle skriva mer men är dödstrött och måste sova!
Kram kram!
-
Tror du jag kunde somna? Nej...*suck* Så nu ligger jag och Kenzo och myser i sängen i väntan på att F ska bli trött!Skrutt 83 skrev 2007-06-30 23:33:29 följande:Lusse: Golf variant blir nog jättebra, den är ju också väldigt säker. Tror nog att de är likvärdiga, kanske är 745 snäppet säkrare! Vad gulligt av honom att tänka på bebis säkerhet, han verkar verkligen redo. Hehe, ja men då ska du se att + dyker upp redan innan sommarn är slut, han kommer nog inte köpa några kådisar! Jag hoppas du har rätt och att A kommer skippa gummit han med. Vore inte helt fel! Ska också sussa! Sov så gott, hörs imorgon igen! Kram kram
Ja jag vill inte plussa förän tidigast september....så när jag misstänker ÄL får vi ta de extra försiktigt
Jo F blir mer och mer redo...även fast han fortfarande tycker att vi gott kunde vänta. Ska hålla tummen för att din A skippar dem....och att F inte köper några framöver