Inlägg från: Skrutt 83 |Visa alla inlägg
  • Skrutt 83

SYLTFISK

Lusse: Låter som om det skulle kunna vara ÄL.. Annars kanske det kan vara sån här vätskefylld cysta på äggstocken.. Min kompis fick det, helt ofarligt men gör tydligen väldigt ont... (Är dock inte blivade ssk, bara en amatörmässig gissning..) Låter inte bra att du har ont. Ring sjukvårdsupplyssningen så kan de säkert hjälpa dig!

• Skrutt 83

Cia: Nää det är sant, man får vara lycklig för det fina vädret! Men även om chansen är liten så hoppas man ju självklart! I augusti så kan vi nojja tillsammans, (vet inte om du såg mitt tidigare inlägg) men då slutar jag med pillren och sambon vill att vi ska köra avbrutet då, och jag VET att jag kommer hoppas VARJE månad! Det finns ju iallafall en LITEN chans! Hihi.

• Skrutt 83

Cia: Ja det ska bli spännande! Blev så chockad när sambon sa att han vill köra avbrutet eftersom han inte varit riktigt redo tidigare, var säker på att han skulle föredra gummit men icke! Vi pratade om risken å så men han sa att det är helt ok. Kanske hans sätt att säga att han börjar bli redo?! Planen var ju egentligen april/maj, får se hur det blir nu ska försöka plugga ikapp så jag blir klar redan till nästa sommar så kanske blir det tjuvstart eller så smiter en liten rackare.=) När sätter ni igång? Vad har du för planer för kvällen då?

• Skrutt 83

Lusse: Om du känner dig osäker så ring sjukvårdsupplyssningen, de kan säkert hjälpa sig, du ska ju inte behöva gå runt och ha ont din stackare! Hehe ja så har sambon varit förr också, vet inte vad som flugit i honom men är jäkligt glad iallafall! =) Sambon din kanske ångrar sig han med sen när det blir aktuellet, gummi är ju inte det roligaste och killar har en förmåga att tänka med annat än huvudet i sånna lägen ;)

Nu när det börjar bli aktuellt börjar jag bli lite nervös, kommer vi klara att få barn? Kommer förhållandet klara det? Antar att man alltid kommer bli nervös, det är ju en väldigt stor omställning!

• Skrutt 83

Lusse: Ja, jag tror också att han kommer gilla ditt förslag skarpt efter ett slag =) Hehe vad spännande då är vi ett par stycken som kommer sitta och hoppas på rymmare i höst. =) Ska bli jättespännande att sluta tycker jag då FINNS iallafall en chans, det känns ju rätt kört med pillren. Ska bli kul att se hur kroppen reagerar iallafall!

Ja man har ju lite upp och nergångar i det där med nervositeten , skönt de dagarna man bara går på rosa moln och inte tänker på det andra. Hehe ja det lär ju bli lite sådanna disskussioner. Men det är nog normalt att vara nervös tror jag sen får man hoppas på att kärleken övervinner allt =)

• Skrutt 83

Lusse: Vad skoj det ska bli att nojja hihi! Jag börjar på ny karta på måndag sen har jag 3 kvar så då borde det bli ungefär samtidigt vi slutar. Ja sånna dagar är underbara! Jag och sambon har det också så bra nu, känner mig alldeles nykär, knäppt att man kan göra det efter 8 år =) Ja man hinner ju med lite ups and downs under den tiden så ett barn ska väl inte vara några problem =)

Har ni några roliga planer inför sommaren? Iväg på semester?

• Skrutt 83

Vad skoj! Hoppas att kroppen kommer igång snabbt också, kommer inte ihåg hur min fungerade innan. Jag äter Yasmin28 det senaste året, de fungerar bra, visst lusten å humöret har väl påverkats lite men det gör det nog av alla hormoner. Innan åt jag Trinovum28 och hade även NuvaRing ett tag, den fungerade bra men tyckte det kändes lite för obeprövat..

Ja det är sannerligen en riktig humörhöjare att vara nykär! Skönt med en lugn sommar, skönt att ha sommarhus att åka iväg till. ÅÅ vill också till Göteborg å gå på Liseberg!

• Skrutt 83

Hej goa fröken! =)

Ja det är inte lätt när alla runt omkring har bebbar i mage och vagn.. Har också extrem längtan men vi får försöka tänka på att tiden går hyfsat snabbt ändå, vi har ju "kännt" varandra och skrivit i över 2 månader redan! Snart är det vår tur! =D När jag längtar som intensivast så försöker jag tänka att jag ska njuta av tiden som det bara är jag och sambon, tid då vi kan vara impulsiva och göra vad vi vill, sen kommer vi ha liten som tar upp all vår tid!

Kommer också hänga här en hel del i veckan, sambon har mkt på schemat, så vi kan ha sällskap =)

• Skrutt 83

Frila: Hehe tack! Ja att han föreslog avbrutet är nog ett STORT steg i rätt riktning, kanske hans sätt att säga att han börjar bli redo?! Tror att han har lite svårt för det här att man ska bestämma att nu sätter vi fart! Tycker nog det är skönt att låta ödet bestämma!

Vad har du gjort idag då Frila?

• Skrutt 83

Frila: Åhh vad jobbigt, vilket dillemma. Är missfallsrisken även större om man har jobbat med den innan man blivit gravid eller bara om man är gravid? Ja det är ju svårt det där med att gå tillbaka, men du skrev ju att du trivdes.. Ofta är det ju dock en anledning till att man slutar, om den inte hade med trivseln och göra så kanske det är värt det. Tycker dock det verkar vara läskigt att jobba där missfallsrisken ökar...

Svar på tråden SYLTFISK