• FiL81

SYLTFISK

Lusse: Har ni pratat om när ni vill gifta er?

• FiL81
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-07 20:14:45 följande:
    ja men bara lite löst....vill väl vänta till efter att vi har pluggat så vi har råd att kosta på det så som vi vill. Men jag leker också med tanken på att göra det OM det blir en bebis, så vi gifter oss när jag är gravid alltså...fast lite mindre än jag tänkt mig från början. Men hur fancy bröllop har man råd med som student liksom?
    ni kanske kan göra ett dop+överraskningsbröllop

bjud de närmsta på dop + fika (behöver ju inte bli så dyrt) och överraska med att gifta er! tokmysigt!

eller du/ni redan kanske har lite tankar kring hur ni vill ha ert bröllop? såg ju tidigare i tråden här en länk till en mysig herrgård.

ang ekonomin - kan föräldrarna vara med och hjälpa till att bidra? Vi delade allt på tre (det var faktiskt min pappas förslag): en del tog vi, en del tog mina föräldrar och en del tog mannens föräldrar. Åsså var alla med och planerade - även om vi eg "styrde" det hela så vi fick det som vi ville tyckte det funkade superbra!
  • FiL81

Skrutt 83 skrev 2007-05-07 20:29:24 följande:

Lusse: Börjar också bli grymt sugen på att gifta mig men sambon är inte lika på =) Tror han tycker det är för mkt vuxenpoäng =)
    hmm, appropå vuxenpoäng - vad tycker ni ger mest "vuxenpoäng"? Att gifta sig, eller att skaffa barn?
  • FiL81

frila och lusse: helt kloka svar!

enlitenbitkaka skrev 2007-05-07 20:47:50 följande:
    Sambons föräldrar skulle utan problem kunna betala ett lyxbröllop själva....men tror inte dem skulle vilja hjälpa till faktisk
    oj...känsligt kanske? varför skulle de inte vilja vara med och hjälpa till? svår relation?

hihi, jo det kan nog va svårt att hitta en klänning som passar för en mage - vet hur svårt det var att hitta en klänning för en "normal" mage
  • FiL81

hehe, ja just det - både min mamma och min mans mamma var gravida (med oss!!!) när de gifte sig med våra pappor.

Mamma gifte sig i stadshuset och hade ingen klänning. Makens mamma gifte sig i kyrkan och hade en ganska "pölsig" klänning, så magen syntes inte så mycket

• FiL81
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-07 21:11:06 följande:
    Ja det viktigaste med bröllopet är ju ändå att vi blir man och hustru....*fånler*
    Helt rätt! Keep that thought!
  • FiL81

lusse: oj, vad svartbrud-siten har ändrats sedan jag var där och hängde för ett år sedan!

*drömmer mig tillbaka* mmmmm - bara att planera själva bröllopet var såååå kul!! särskilt om man är lite pysslig av sig! Fixa med inbjudningskort, festprogram, vigselprogram och dukning. *like it*

• FiL81

härliga lägenheter ni har hittat tjejer!

åååå vad gärna jag skulle vilja ha nått större när bebis kommer, men samtidigt tycker jag sååå mycket om vår lägenhet med dess läge och område. Att flytta till en större lägenhet i samma hus skulle bli på tok för dyrt - typ i samma nivå som att ha rejäla lån på en mindre villa i Stockholmsområdet. Helt sjukt.

nä nu väntar sängen

godnatt på er!

• FiL81
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-08 18:11:41 följande:
    Just det...golf ja...Usch e sååååå barnsugen nu! Ser barn överallt och är det inte barn så är det barnvagnar...tom bilar med bilbarnstolar gör mig grymt sugen
    haha!

känner igen det där med bilbarnstolar! Kikar in i VARENDA bil som jag går förbi för att spana ifall där finns en bilbarnstol, hur den ser ut, var den sitter osv...

Särskilt intressant här i Tyskland då man sällan har barnstolen där fram och dessutom sällan har den bakåtvänd (ajabaja!!!)

Hemma från jobbet nu. Lång dag igen.

Nu ska vi fixa hemlagad pizza! mums!
  • FiL81
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-08 19:28:21 följande:
    Fi:Ååh! *avis* jag har börjat min egenhändigt designade diet så en hemmagjord pizza får det att vattnas i munnen på mig *mutter*
    ja fasiken, jag borde nog själv göra som du och gå på diet nu fram till sommaren. Vill ha tillbaka den kropp som jag gifte mig i förra sommaren!
Svar på tråden SYLTFISK