Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

SYLTFISK

Cia80 skrev 2007-04-26 16:27:15 följande:
    lusse,Jag vet inte vad det är de ska göra. Är väl kanske lite föreläsningar och sånt, men jag tror de kommer ha mycket fritid också.Smart att spara pengar till bebis. Vi har ett bröllopskonto...i första hand. Men kommer bebis först så tar vi av de pengarna.Äntligen har hantverkarna slutat!Men jag förstår inte hur vi ska kunna använda badrummet. Det ligger massa sten och sånt på golvet och damm överallt. Tur att jag jobbar i helgen så jag slipper vara hemma
    Ja ok, då kanske det inte e så skoj att åka dit två ggr så tätt Men nu blev jag sugen på att åka iväg....hade tänkt åka dit en vecka. Gå på museum, shoppa, kolla på kyrkor och andra sevärdheter...och en dagstur ut till havet

Vill också ha bröllopskonto Just nu väntar jag på förlovning...om han bara finge ändan ur vagnen nån gång! 
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-04-26 16:39:38 följande:
    lusse,Jag vill också åka iväg, utan sambon. Men det kommer ju inte ske. Förlåt för att jag låter så bitter.
    Äsch då, man kan inte va topp jämt Men vaaaarför e du "bitter" idag då?
  • enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-04-26 16:44:20 följande:
    lusse,Det har du rätt i.Dels för det här med Paris, hantverkarna som för sånt oväsen och skräpar ner i vårt badrum o att jag inte får träffa sambon när jag vill.
    En riktigt crappy vecka med andra ord!! Fundersam Då förstår jag om ditt humör inte e på topp! Får hoppas det blir bättre efter en uteserveringsmiddag

Och på tal om bitterhet.....vad fan (sorry!) blir man inte av den här sidan då: www.grossessan.se
  • enlitenbitkaka
    Yoyna skrev 2007-04-26 21:01:55 följande:
    Här var inte mycket aktivitet ikväll heller! Vi har lagt av oss tror jag? Frila: Persona har jag aldrig hört talas om, låter som nått som skulle passa oss. Nu kör vi ju iofs med säkra perioder, men det är jag själv som bestämmer när det är säkert eller inte, inbillar mig att jag har koll, men man kan ju aldrig vara 100% säker... Rolig sida du hittat lusse, men den kan nog skapa lite lätt ångest om man är gravid och inte känner sig fin å trendig! Typ som jag sista månaden med Alva, en elefant!
    Aktiviteten här inne verkar gå i vågor

Hmm....har du några bra övertalningsknep för att få sambon att gå med på säkra perioder ? Men Persona låter ju bra, men lite krångligt för mig som är lat, disträ och väldigt bekväm av mig...

Japp grossessan.se e lite skoj Motiverar nog många att klä sig snyggt och magsmickarande istället för att gömma sig i mysbyxor och sambons t-shirts! Att va gravid e vackert, klart man ska klä sig snyggt...
  • enlitenbitkaka
    Yoyna skrev 2007-04-26 21:31:39 följande:
    Sorry att jag försvann lusse, fastnade i en galen tråd (som vanligt!) Nja, knep å knep... För vår del var det väl så att jag mådde så dåligt av de minipiller jag åt att vi inte tyckte det var värt att jag fortsatte. Har heller ingen lust för tillfället att prova nån annan sort. Kondom är...trist? Spiral, p-sprutor eller p-stav känns så definitivt, så just nu får jag snällt hålla koll på äl och hoppas jag känner mig kropp bra! Visst är det vackert att va gravid, och precis som när man inte är gravid så är det roligt att klä sig fint! Men jag måste erkänna att jag hade mysbyxor då och då, men det har jag ju nu med! Men just nu är det ju ett väldigt bra mode att vara gravid i, många kläder funkar ju för gravida oxå!
    Hihi jag kikar på CSI Miami så jag "försvann" också

Ja jag ska göra så att jag ska äta färdigt de 4(?) kartorna jag har kvar sen får de va nog....! Har jag skyddat oss i över 7år så an han banne mig ta lite ansvar i inte ens ett år Rättvist va?!

Ja ibland skäms jag...älskar att gå runt hemma i mina sköna velourset, mysbyxor och sköna tröjor och håret i en knut. Kan lova att de största delarna av min garderob skulle funka en bra bit in i en graviditiet...mycket empireskuret, a-linjeformat och lite längre linnen---perfekt!
  • enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-04-26 22:06:59 följande:
    Är nu hemma efter en trevlig middag på torget. Var riktigt härligt!Skickade ett sms till sambon förut, stod ungefär såhär:Nu när du ska åka till Paris så får du välja mellan att börja bebisverkstad snart eller att vi gifter oss nästa år.Som svar fick jag:Haha, det där är utpressning Jag:Visst är det! Men det är väl inte mer än rättvist? Nåt kul ska väl jag också få ha
    Vad bra att du hade kul

Hihi....ja utpressning ska funka bra har jag hört! Då bör han inse hur viktigt det här e för dig
    Yoyna skrev 2007-04-26 21:44:57 följande:
    I löööv velour! Lever i mina svarta byxor typ! Ett av mina favvolinnen, lite längre å randigt hade jag genom hela graviditet och det är så stretchigt att det fortfarande funkar! Har t.om. för mig att jag åkte in till BB i det! Kan nästa sakna en kula på magen när jag har det på mig nu! Klart det kan vara dax för sambon att tänka lite på säkerheten! Längtar företen tills det kommer p.piller för män! Ska anmäla min sambo om det kommer nån test-studie!
    Ja man kanske skulle använda kläderna som argument? Om vi inte skyndar oss så kanske kläderna i den modellen hinner bli omoderna....och då blir det dyyyyyrt med massa mammakläder
    Japp....p<-piller kan han ju skaffa! Har föreslagit det men han vill inte mixtra med sina "grabbar"...
  • enlitenbitkaka
    FiL81 skrev 2007-04-26 22:15:53 följande:
    kikar in en kortis här och säger hej,min hals gör såååå ont att jag bara vill kapa bort den direkt och sätt huvudet direkt på kroppen så jag slipper den jääävla (sorry) halsen!!!Har haft en bekant här på middag. Öl och sill på balkongen (27 grader varmt kl 21.00 på kvällen). Men stackars jag kunde bara äta gröt och dricka mjölk. Nån som har nå bra tipps på vad man kan göra för att få bort den hemska smärtan?!?Cia: You go girl!
    Det drastiska är Xylocain...fick det när jag hade körtelfeber och stora sår i halsen. Man sköljde munnen med lösningen. Men tror det är receptbelagt?!

Koka upp vatten med honung är ju en klassiker annars!
  • enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-04-26 22:21:56 följande:
    Tjejer!Jag hoppas att ni inte börjar få för höga förväntningar, för det har inte jag.Var mer en kul grej, men visst skulle jag bli överlycklig om han gick med på nåt av det.
    Har lärt mig under åren att man A L D R I G ska ha höga förväntningar på killar Man blir bara besviken då...men hoppas lite i smyg kan man alltid göra!
    Thulan skrev 2007-04-26 22:34:34 följande:
    God kväll tjejer! Kommer bara in en snabbis och säger hej. Måste gå och lägga mig snart, ska upp tidigt och åka in till Stockholm. Jag och sambon är bjudna på fest så vi ska sova kvar på hotell, så mysigt så. Förhoppningsvis hinner jag med lite shopping, men jag kommer dit tidigare än sambon så jag får shoppa ensam, mindre kul. På lördag ska jag skynda mig hem får då är det utgång på kvällen, Idol-Markus kommer ju till stan Vad har ni för er girls?
    Vad mysigt! *avis*
  • enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-04-26 22:58:24 följande:
    lusse,Du har så rätt så!Vi får väl se hur besviken jag kommer vara nästa vecka då det är meningen att mensen ska dyka upp.
    Ja den besvikelsen e inte å leka med.....å regelbundet kommer den också   *skit* Lyckan den månaden man börjar försöka e nog inte å leka med!

Är man lika nipprig och "besatt" inför andra barnet ocså tror ni? (Yoyna vet ju *ler*)
  • enlitenbitkaka
    Cia80 skrev 2007-04-26 23:06:20 följande:
    luscious,För att inte prata om den lycka man får när man testar +.Nä, nu är det dags för mig att sova. Ska upp 5.30 imorgon bitti.Sov gott tjejer så hörs vi snart igen.Kram
    Ja....Gud va roligt det ska bli att få följas åt med er under den tiden!

Japp ska också sussa....
    Kram!
Svar på tråden SYLTFISK