• MuminMy

Bebis rädd för att bada?

Mitt förslag är att ni provar duschen istället för badet All barn föds vattenglada och det är inte vattnet de reagerar mot utan det är något i omgivningen. Kanske hade mamma/pappa kalla händer, kanske var det en lampa som såg konstig ut... eller så var det för varmt / för kallt eller så hade barnet kanske helt enkelt tänkt göra något annat just då

Så när ni duschat ett par gånger kan ni ta in badbaljan i duschen, sätt er på golvet jämte badbaljan och duscha sittandes med era barn, snart ska ni se att badet är ett nöje igen!

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • MuminMy

De blir inte kallare i duschen än i badet Det som kan vara svårt är att bedöma hur varmt vattnet är, jag brukade hålla badtermometern under strålen för att få en uppfattning och sedan körde jag på "känn".

Jag tog sedan en frottétvättlapp som jag hade olja och vatten på och tvättade sonen med det i duschen (de blir HALA så man får vara väldigt försiktig), jag satte mig ner på golvet i duschen för att inte riskera att halka och för att slippa hålla honom samtidigt som jag tvättade.

När vi var klara mötte pappa med handduk utanför duschen.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
Svar på tråden Bebis rädd för att bada?