• miniGrynet

Tips på bra hotell för barnfamilj i Alcudia/Mallorca?

Vi har planer på att resa i höst, i september, till Mallorca och då främst till Alcudia.

Har varit på Mallis flera ggr förut, men då har jag/vi varit i Magaluf och dessutom helt utan barn.

Men nu tänkte vi ta en tur till klassiska barnvänliga (enligt ryktena i alla fall!) Alcudia, och vill gärna få tips (och varningar om det finns det) på hotell och annat som finns där!

Dela med er av era erfarenheter!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Tips på bra hotell för barnfamilj i Alcudia/Mallorca?
  • miniGrynet

puff puff!

• miniGrynet

Ingen som varit i Alcudia och har tips och råd på hotell?

• Annan

Vi bodde på SunWing i Alcudia, tror att just de lägenhetshusen vi bodde i hetter Piramides. Hela komplexet låg jättebra precis brevid stranden och man gick strandpromenaden in hela vägen till centrum (vilket inte var långt) Kan helt klart rekommenderas!

• caxie

hejsan.. jag har inget tips just nu..men ska åka till alcudia i maj.  Jag kan återkomma med tips då om hotellet vårat var bra

Felicia 2006-12-11
  • miniGrynet

Annan
    Ok, då ska vi kolla upp det! Tack!

Caxie
    Ja, skulle bli jätteglad om du vill dela med dig av era erfarenheter efter er resa!
    Hoppas ni får en härlig resa!

• Bebbin

Vi planerar också en resa till just Alcudia i slutet av aug början av sep!

Har tittat runt men man kan ju bli snurrig för mindre...

Heta tips hade abslut varit välkommet!

• miniGrynet

Ja, vi har kikat hos Fritidsresor, vi brukar resa med dom och har alltid varit nöjda.
    Men det är aldrig fel med tips!

• Bebbin

Fritidsresor har otroligt mkt att välja på! Vi har också kikat där.

Jag var precis inne på vings hemsida och tittade just på sungwing som ska var det bästa för barnfamiljer. Inte så många hotell att välja på.
    Många här fl rekommenderar ving till Alcudia så det skadar ju inte att se efter. De hade något speciellt babypaket som verkade jättebra!

Annan:
    Gick in på deras hemsida och tittade på det hotellet men där fanns ju varken pool el restaurang? Låg ifs precis på stranden.. men jag tycker barnpool är ett måste när man reser med småttingar.

• Bebbin

Caxie:
    Glömde fråga vilket hotell ni bokat och vilka ni åker med? *nyfiken*

• Stjärnstopp

Vi ska åka dit i September och ska bo på ett hotell som heter La Dorada! Verkar kanon!!!

Svar på tråden Tips på bra hotell för barnfamilj i Alcudia/Mallorca?