• miniGrynet

Tips på bra hotell för barnfamilj i Alcudia/Mallorca?

Vi har planer på att resa i höst, i september, till Mallorca och då främst till Alcudia.

Har varit på Mallis flera ggr förut, men då har jag/vi varit i Magaluf och dessutom helt utan barn.

Men nu tänkte vi ta en tur till klassiska barnvänliga (enligt ryktena i alla fall!) Alcudia, och vill gärna få tips (och varningar om det finns det) på hotell och annat som finns där!

Dela med er av era erfarenheter!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Tips på bra hotell för barnfamilj i Alcudia/Mallorca?
  • Annan

Bebbin: Vi bodde på Piramides men vi kunde bara gå över gatan så var vi i huvudbyggnaden och där fanns både pool och barnpool så det var inga problem alls. Frukostbuffe fanns också i huvudbyggnaden om man inte vill laga själv.
    Vi hade babypaket och fick då resesäng, sulky (den var fällbar men det var inget som de garanterade) och matstol i lägenheten. Det funkade jättebra för vår del.

Stranden i Alcudia är verkligen barnvänlig då den är lång och bred och ingen väg direkt brevid. Restauranger finns det gott om längs med stranpromenaden vilket var jättebra om man har barn som går runt för då kunde man "släppa" ut de på stranden medans man själv åt klart ( det var ju sökert 100 m bred strand så det var ingen risk att de kommer ner till vattnet med en gång heller).

• Lindisgbg

Vi åker till Alcudia den 1:a juni. Vi ska bo på Sunwing resort, hotellet heter Nuevas palermas och ligger precis vid stranden. Tror det är det ultimata stället om man resor med små barn.

Stolt mamma till Casper
  • Bebbin

Annan:

Okej, då förstår jag! Låter ju kanon! Man blir ju inte alls sugen!!!

Vad det dyrt med nöjen och så?

• Bebbin

Stjärnstopp:
    Vilka åker ni med? Måste gå in och kolla in hotellet!

• Linnpinn

Vi hade bokat en resa till Alcudia i sommar. Men eftersom vi köpte ett hus för en månad sen fick vi avboka den eftersom pengarna inte räckte till båda Hur som helst så hade vi bokat Alcudia Garden via apollo. Har alltså inte varit där men frågade bl.a. här på familjeliv och fick bara positiva svar om hotellet.

• Bergling

Min fru, svärmor och dotter på 2 år är just nu på Mallorca, och bor i Alcudia.

De åkte med Fritidsresor och bor på Blue Star Viva Blue (fritidsresor.se/Resorts/travel.aspx&cat=2|241&entry=7&dest=15&city=103&type=cd&hotel=741)

Jag vet inte exakt hur det är där, men det verkade bra när jag SMS:at och ringt lite snabbt. Kan skriva några ord när de kommer hem och förhört mig lite om hur det var.

• miniGrynet

Bergling

Vill väldigt gärna veta hur det var där, det är just det hotellet som vi kikat på via Fritidsresor!
    Ser fint ut och vi gillade att det var mkt pool, så behöver det ju inte bli trångt omkring poolen.

Hoppas dom har det mysigt i värmen!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Bebbin

Vill resa NU! Så sugen man blir när man tittar på alla härliga ställen!

Ingen här som möjligtvis har bilder från Alcudia att dela med sig av!??

• caxie

Bebbin: vi åker med apollo och ska bo på Viva Alcudia Sun Village

Felicia 2006-12-11
  • Skogsstjärnan

Snubblade över tråden och ska säga att vi bodde på hotell Viva Golf, precis vid stranden och ganska nära centrum. Hade inga barn då, men tycker nog att det var barnvänligt och _mysigt_

Fina minnen därifrån, vi förlovade oss bl.a.

Svar på tråden Tips på bra hotell för barnfamilj i Alcudia/Mallorca?