Inlägg från: teafamiljen |Visa alla inlägg
  • teafamiljen

Äta efter tandborstning?

Får era barn äta något efter de har borstat tänderna? Typ välling precis före sovdags till exempel?

Vår dotter får flaska precis innan vi lägger ner henne i sängen och det gör henne väldigt lugn och "lättsövd". Men nu kom jag på att hon ju snart kommer att få tänder och då kanske man inte kan göra så. Vad säger ni?

• Svar på tråden Äta efter tandborstning?
  • teafamiljen

Aha, kan det verkligen stämma? Värt att kolla upp i alla fall, skulle ju vara skönt att slippa ändra kvällsrutin när vi nu lyckats skapa en som funkar.

• teafamiljen

Rackarns. Misstänkte det. Tack ändå.

• teafamiljen

Åhå, ja en tandhygenist kanske man måste lyssna på. Vårt skrutt somnar i och för sig inte när hon äter men jag kan tänka mig hur klarvaken hon skulle bli om man skulle börja busa med en tandborste (allt man kan stoppa i munnen är ju bus och kul). Suck.

• teafamiljen

Det är klart det är osötade saker hon får. Man får väl försöka ändra rutin och går det inte alls kanske det finns viktigare saker att hänga upp sig på. Man får välja sina krig ;)

• teafamiljen

Gotland: Hon somnar inte med flaskan i munnen, men blir härligt avslappnad av ätandet. Hon har stooora problem med att slappna av och har väldigt svårt att somna, både på dagen och på kvällen. Men sånt kan ju förstås ändra sig. Hade inte koll på att det inte finns sockerfri välling från ett år. Det verkar ju helt galet!

• teafamiljen

Ja det är klart, mjölk är ju jättesött. Jag tänkte på tillsatt socker. Men för tänderna spelar det ju ingen roll förstås.

Svar på tråden Äta efter tandborstning?