• LevaLivetNu

Aloe Vera!!

Har någon erfarenhet av Forever Living Products?
    Att dricka ren aloe vera ska visst vara jättebra. Har nån provat? Behöver lite mer övertygelse om att detta är nåt att ha. Har en utmattningdepression med mig i bagaget o vårens alla Måsten börjar jaga på.............känner att varningsklockorna börjar ringa.

• Svar på tråden Aloe Vera!!
  • kobra

har ochså använt drycken men nu när jag ammar tror jag inte att jag ska dricka den.. men ska börja sen iallfall för det är super

• Pinup Car Cruiser
    CeciliaBa skrev 2007-04-27 11:21:49 följande:
    Pinup Car Cruiser: Aloe Vera är ju jättebra...men jag skulle nog inte våga köra utan fluor. Jobbar som tandhygienist och skulle inte rekommendera det. Det finns en Aloe Vera tandkräm med fluor som det görs en studie på nu. Testa den och se om du tycker om den!www.aloevera-butiken.se/tandkraem-aloe-vera-o...
    Oj det visste jag inte. Då ska jag absolut prova den. Är den lika dryg som Forevers är?
  • CeciliaBa

Har ingen aning eftersom jag aldrig prövat den utan fluor. Tyckte dock bra om den andra med fluor. Jag borde kanske inte lägga mig i den här tråden...men har ett par patienter som valt att använda tandkräm utan fluor (många kör med argumentet att aloevera/fluor inte fungerar ihop vilket inte stämmer) och dessa har råkat illa ut när det gäller karies vilket jag tycker är synd. Om man väljer en tandkräm utan fluor bör man tex skölja med fluor efteråt. Lycka till!

Kill them with kindness...
  • Pinup Car Cruiser
    CeciliaBa skrev 2007-04-27 11:40:20 följande:
    Har ingen aning eftersom jag aldrig prövat den utan fluor. Tyckte dock bra om den andra med fluor. Jag borde kanske inte lägga mig i den här tråden...men har ett par patienter som valt att använda tandkräm utan fluor (många kör med argumentet att aloevera/fluor inte fungerar ihop vilket inte stämmer) och dessa har råkat illa ut när det gäller karies vilket jag tycker är synd. Om man väljer en tandkräm utan fluor bör man tex skölja med fluor efteråt. Lycka till!
    Men kan man ta fluortabletter också, för det har jag hemma. Vill ju inte få hål precis. Jag hörde att man fick mindre tandsten av tandkräm med Aloe Vera nämligen, det är därför jag har börjat med den.
  • CeciliaBa

Javisst kan man det även om jag föredrar fluorskölj. Har ingen erfarenhet av att aloe vera ger mindre tandsten och inget jag hört heller men om du kan hitta källan så vore det ju intressant...vet dock inte hur det skulle fungera.

• trollsanna

Aloe Verans egenskaper går inte ihop med fluor. Man vill utvinna så mycket som möjligt av Aloe Verans egenskaper och då kan man inte blanda den med fluor. Så är det. Finns dokumenterat.
    Ang tandkrämen så är den bra för tandkött bla.
    För mig som ofta kan få små sår/blåsor i munnen tycker jag att aloe verans tankräm är jättebra. Aloe Vera är ju helande. Men jag har även fluorsköljning hemma som jag tar ibland. För jag tror nämligen att just för själva tanden så behövs fluor.

Tänk att det ska vara så olika i olika länder det här med fluor. I en del länder tror man det är farligt och i andra ofarligt. Vi i Sverige är uppvuxna med fluor. Kommer ihåg ''fluortanten''. *skratt*

• CeciliaBa

Trollsanna! Jag skulle gärna vilja se vart du har fått dokumentationen angående fluor och aloe vera. Vill hemskt gärna läsa detta.

• trollsanna

Jag ska se om jag har dokument jag kan få tag på så kan jag skicka dom till dig. Det är i USA som dom framställer produkterna och även forskar om det. Jag har själv bara hört Forever själva säga att dom kommit fram till det i sin forskning och att det finns forskningsresultat. Så tyvärr har jag inga dokument här hemma.

Blev själv väldigt intresserad av att få ta del av deras forskning eftersom jag säljer deras produkter.

Det man har testat är att blanda fluor och aloe vera. Man har sett att tandkrämen inte blir lika bra med flour i. Man vill utvinna så mycket av aloe verans egenskaper.
    Men det kan ju vara likadant för fluortandkrämen. Att den tandkrämen fungerar bättre utan aloe vera. Fast det har jag ingen aning om så det törs jag inte uttala mig om.

• CeciliaBa

Tack så mycket! Jag är säker på att aloe vera är jättebra men är tveksam till företagets marknadsföring... Sedan vill jag ha "rejält på fötterna" när man argumenterar till mina patienter. En patient sa att han som kommit upp med de produkterna hon sålde inte rekommenderade fluor till "barn under 30" (!) men hon kunde inte svara på vad han har för utbildning eller visa någon dokumentation...

• trollsanna

CeciliaBa

Jag förstår dig helt och hållet. Speciellt med det yrket du har så måste man ha bevis.
    Tack för den här tråden så vill jag också ha bevis så jag inte säger fel saker till mina kunderna.

Hur som hälst så tycker jag om producterna jättemycket och skulle aldrig kunna sälja dom om jag inte tyckte dom var bra.
    Men den här tandkrämsfrågan var verkligen intressant.

Jag återkommer om jag får fram något mer angående tandkrämen.

• LevaLivetNu

På förevisningen tipsade tjejen om att ta aloe vera tandkräm på morgon o flourtandkräm på kvällen!! Lipsen skickades med då jag köpte ett paket med gelly o solskyddskräm, tänkte det passade bra för säsongen.

Svar på tråden Aloe Vera!!