Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Tidigt född v 26

Det har inte bara med antalet veckor att göra. Min dotter född i v.32 var tillväxthämmad och behövde längre vård än vissa barn som var födda någon vecka tidigare.

• Anonym

En bekant fick för att par dagar sen tvillingar i v 24+? den ena avled innan hon kommit ut och den andre ligger just nu svårt sjuk. Läkarna frågade om de ville att de skulle kämpa och de tog beslutet att de skulle de. Som det ser ut i nuläget är lille tösen förlamad från bröstet och situationen är mkt allvarlig. Det är ju en stor skillnad när det är en tvilling men man ska aldrig bortse från risken att få för tidigt.

• Anonym
    contactmusic skrev 2007-05-17 11:33:42 följande:
    Anonym (premismor) skrev 2007-04-26 20:33:47 följande: Vad jag hört, och jag är ganska inläst i sånt här. Jag vet, barnet kommer behöva hjälp av respirator, det vet jag. Men barnet är klart i sig, lungorna behöver utvecklas mer och barnet behöver växa till sig osv. Men kolla bilder osv på barn i v.26 så förstår du.
    Nej, kommer att behöva respirator är inte säkert. Allting handlar om hur moget barnet är.
  • Anonym

jag fick en son för tre veckor sen han är född i v 26+0, och han behövde bara resperator i två dagar.. allt är individuellt..

• Anonym

Anonym (premismor) : min son född v 26 behövde bara resperator i två dagar så vissa kan faktiskt andas själva!

Svar på tråden Tidigt född v 26