• Anna Paulita

Lön i England

En lön på 68000 pund per år, hur är det? Bra? Dåligt? Ok?

• Svar på tråden Lön i England
  • MamaMuu

Det är la inte så himla mycket. Vad e det för jobb?

• Anna Paulita
    MamaMuu skrev 2007-04-24 19:17:15 följande:
    Det är la inte så himla mycket. Vad e det för jobb?
    Det är inte för mig, utan för min sambo. Han jobbar i läkemdelsbranchen. Bor du i England?
  • Anna Paulita
    pajo skrev 2007-04-24 19:26:23 följande:
    En lön på drygt 900,000 hade inte jag tackat nej till!
    Men är det bra DÄR då? Här hemma är det ju det, men allt är ju bra mycket dyrare i England.
  • MamaMuu
    Anna Paulita skrev 2007-04-24 19:28:40 följande:
    Det är inte för mig, utan för min sambo. Han jobbar i läkemdelsbranchen. Bor du i England?
    Nej men min bästa vännina jobbar i england sen flera år tillbaka. Har även vart i england ett antal gånger själv.
  • MamaMuu

vaddå skulle han få ut nästan 80 000 i lön varje månad innan skatt?

• Anna Paulita
    MamaMuu skrev 2007-04-24 19:32:31 följande:
    Nej men min bästa vännina jobbar i england sen flera år tillbaka. Har även vart i england ett antal gånger själv.
    Så det är en dålig lön?
  • ily

Va?! Vad snackar ni om?! Det är en helt suverän lön. Lika med 79 000 kr/mån här och så mycket dyrare är det inte i England (jag kommer därifrån och mina föräldrar bor där).

Självklart så är allt alltid relativt, jag vet inte vad din man skulle tjäna här men jag skulle vara väldigt nöjd och vi fick jobb som betalde så mycket!

• Anna Paulita
    ily skrev 2007-04-24 19:45:24 följande:
    Va?! Vad snackar ni om?! Det är en helt suverän lön. Lika med 79 000 kr/mån här och så mycket dyrare är det inte i England (jag kommer därifrån och mina föräldrar bor där). Självklart så är allt alltid relativt, jag vet inte vad din man skulle tjäna här men jag skulle vara väldigt nöjd och vi fick jobb som betalde så mycket!
    Det är ju mer än dubbelt så mycket som han har här hemma i Sverige.
  • ily

Men då är det suveränt! GRATTIS!!

Skall ni flytta dit? Var någonstans är jobbet?

Svar på tråden Lön i England