Inlägg från: Anna Paulita |Visa alla inlägg
  • Anna Paulita

Lön i England

En lön på 68000 pund per år, hur är det? Bra? Dåligt? Ok?

• Svar på tråden Lön i England
  • Anna Paulita
    MamaMuu skrev 2007-04-24 19:17:15 följande:
    Det är la inte så himla mycket. Vad e det för jobb?
    Det är inte för mig, utan för min sambo. Han jobbar i läkemdelsbranchen. Bor du i England?
  • Anna Paulita
    pajo skrev 2007-04-24 19:26:23 följande:
    En lön på drygt 900,000 hade inte jag tackat nej till!
    Men är det bra DÄR då? Här hemma är det ju det, men allt är ju bra mycket dyrare i England.
  • Anna Paulita
    MamaMuu skrev 2007-04-24 19:32:31 följande:
    Nej men min bästa vännina jobbar i england sen flera år tillbaka. Har även vart i england ett antal gånger själv.
    Så det är en dålig lön?
  • Anna Paulita
    ily skrev 2007-04-24 19:45:24 följande:
    Va?! Vad snackar ni om?! Det är en helt suverän lön. Lika med 79 000 kr/mån här och så mycket dyrare är det inte i England (jag kommer därifrån och mina föräldrar bor där). Självklart så är allt alltid relativt, jag vet inte vad din man skulle tjäna här men jag skulle vara väldigt nöjd och vi fick jobb som betalde så mycket!
    Det är ju mer än dubbelt så mycket som han har här hemma i Sverige.
  • Anna Paulita
    ily skrev 2007-04-24 19:55:01 följande:
    Men då är det suveränt! GRATTIS!!Skall ni flytta dit? Var någonstans är jobbet?
    Alltså, det är inte alls säkert. Men min sambo håller på att snackar med ett företag just nu. Vi får se lite hur det går. Lönen är ju inte allt, men det är klart att en årslön på nära en mille lockar.

Staden heter Sandwich och ligger i Kent, jag googlade på namnet men jag fick inte upp jättemycket info tyvärr.
  • Anna Paulita
    MamaMuu skrev 2007-04-24 19:35:11 följande:
    vaddå skulle han få ut nästan 80 000 i lön varje månad innan skatt?
    Ja.
  • Anna Paulita

Fast jag vet ingenting om England, förutom att det är snordyrt där. Jag vet inte hur deras skatt ligger, var sjukvård kostar (jag har diabetes), vad dagis kostar etc. Jag har varit i London vid ett tillfälle och det jag minns mest är att det är snordyrt.

• Anna Paulita

Vet du om det finns sidor som typ www.hemnet.se i England också? Så man kan kolla runt lite....Eller om man kan hitta hyresrätter på någon sida....

• Anna Paulita
    humma skrev 2007-04-24 20:26:30 följande:
    Bostad är helt klart lättast om ni kikar hos letting agents på plats!
    Ok, tack.
  • Anna Paulita
    Karinski skrev 2007-04-25 10:45:57 följande:
    Ok Ily Jag kande mig lite hoppfull en stund...AAAA! Varfor ar det sa forbannat DYRT!?
    Förmodligen för att de betalar mindre skatt...;)
  • Anna Paulita
    PigeonP skrev 2007-04-26 17:06:59 följande:
    68000 pund ar hur mycket som helst!Men, maste saga att 10000 i manaden far man inget fint stalle att bo pa. Rakna med att det kommer kosat MYCKET mer!Vi betalar 780 pund i manaden for dagis.Sjukvarden ar bra och gratis.
    Jag kommer förmodligen vara hemma mamma om vi flyttar, så dagis är inget vi kommer fundera på.
  • Anna Paulita

Tack för alla svar. Ja, i vilket fall känns det som om vi bör klara oss ganska bra om det skulle bli en flytt!

Svar på tråden Lön i England