• Sommarbebben

samlingsplats för uj-ägare! (mountain buggy/oth) del vi

Hej,

Lägger in en ny UJ tråd här under Barnvagnar. Välkomna vare sig du är en ny eller gammal Mountain Buggy / Urban Jungle-fan.

Är du intresserad av Urban Jungle/Mountain Buggy eller Rollerbug vagnarna från One Tree Hill?

Här i ts-inlägget finns en hel del info som vi OTH-ägare samlat ihop så läs gärna här först om ni undrar något. Annars går det givetvis bra att fråga. Om ingen svarar första gången så ställ frågan igen, det går undan i denna tråd och det är lätt att missa inlägg.

Del I: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8098172.html
    Del II: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m10010032.html
    Del III: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m12369985.html
    Del IV: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m15187503.html
    Del V: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m17119621.html

FAO
    .............
    URBAN JUNGLE
    Mått H-98 B-68,5 L-104
    Ihopfälld H-37 L-104
    Vikt 9,5
    Pris: ca 5995 - 6295 kr

MOUNTAIN TERRAIN
    Mått H-99 B-62,5 L-110
    Ihopfälld H-35 L-110
    Vikt 9 kg
    Pris: ca 4995 kr

LIGGINSATS
    Mått H-19 B-36,5 L-75
    Vikt 4,3 kg
    Pris: ca 1895 kr

SYSKONVAGNAR - VID FLERA BARN
    Både Urban Jungle och Mountain Terrain finns som syskonvagnar till tvillingar eller täta syskon. Ligginsatsen/erna byts ut mot sittdelar när bebisarna kan sitta själva. Som syskonvagn kan du ha en ligginsats medan det större barnet sitter i en sittdel, tills ligginsatsen byts ut och ni har två sittdelar. Handtaget höjdjusteras med ett förlängningshandtag.

Urban Jungle
    Mått H-36 B-73 L-105
    Vikt 14 kg
    Pris: ca 8695 kr

Mountain Terrain
    Mått H-99,5 B-74,5 L-110
    Ihopfälld H-34 L-110
    Vikt 13 kg
    Pris: ca 7795 kr

Ang KLÄDSEL TILL UJ / Mountain Buggys 2007
    Klädsel 2007 passar på 2005-2006, dock ej exakt med tryckknapparna, då en i ramen blir utan på varje sida. Det kommer att gå att beställa extra klädslar igen, pris 1995 för standardfärger, och 2195 för de mönstrade. Två undantag finns: Limited edition, dvs Matrouschka grön samt ?Fifties? brun, de finns bara i en begränsad upplaga.

HEMSIDA: www.onetreehilleurope.com/

Länk till UJ köpes/bytes/säljes blogg här på FL:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b54347.html

• Svar på tråden samlingsplats för uj-ägare! (mountain buggy/oth) del vi
  • Fedex

Hej!

Är det nån som vet när -08 kollektionen släpps? Och som vet om det kommer nya färger? Vi har bestämt oss för en UJ, men hade helst velat ha en brun m. guldchassi eller den militärgröna m aluminiumchassi (tror det är en 06), ingen av dom går ju att beställa längre :(

• AsfaltsBlomma

www.babyjungle.nl så har de kvar vagnar med brun klädsel och guldchassi.

Fedex skrev 2007-07-01 18:24:29 följande:
    Hej!Är det nån som vet när -08 kollektionen släpps? Och som vet om det kommer nya färger? Vi har bestämt oss för en UJ, men hade helst velat ha en brun m. guldchassi eller den militärgröna m aluminiumchassi (tror det är en 06), ingen av dom går ju att beställa längre :(
  • Fedex

Åh! Tack för hjälpen! Och för en väldigt bra tråd.

• QiTaS
    jessikapersika skrev 2007-07-01 14:33:33 följande:
    marthaok.. ja får se hur vi gör.. har ju ett tag på oss å fundera.. men de känns som de är enklast å köpa ståbräda..
    Vi köpte en syskonvagn till våra barn. Lukas var 23 månader när lillasyster kom och vi använde våran vagn i två månader, han ville aldrig sitta i vagnen. Så för oss va de verkligen onödigt att skaffa en syskonvagn.
    Funderade oxå på de där att om han inte skulle lyssna på mig och bara springa iväg, men nån gång måste de ju lära sig å ju förr desto bättre om dom nu inte vill sitta i vagnen. Allt nytt e ju alltid lika kul vilken ålder dom än är i tycker jag.
    Vi har ståbräda och det fungerar super bra nu, i början var det en pers.
    Som sagt det är ju ett tag kvar så ni har ju god tid på er att "öva" på att ha honom "lös"  
  • rackar2

Hej på er igen! Har några frågor ang en UJ som jag hittade på Blocket. Det står att den är uttagen i nov 05. Men jag ser en stång på chassit, är det 06:ans chassi då? Hur är det med klädseln? Brukar inte klädseln dölja stången? Har bara haft en 05 utan stång? Hoppas någon kan förklara för mig?

www.blocket.se/vi/12498208.htm

• mican
    Booble skrev 2007-07-01 20:05:58 följande:
    Vilken klädsel är det som kallas silver??
    Den gråa
    ♥ Min Familj Rockar! ♥
Svar på tråden samlingsplats för uj-ägare! (mountain buggy/oth) del vi