• Sommarbebben

samlingsplats för uj-ägare! (mountain buggy/oth) del vi

Hej,

Lägger in en ny UJ tråd här under Barnvagnar. Välkomna vare sig du är en ny eller gammal Mountain Buggy / Urban Jungle-fan.

Är du intresserad av Urban Jungle/Mountain Buggy eller Rollerbug vagnarna från One Tree Hill?

Här i ts-inlägget finns en hel del info som vi OTH-ägare samlat ihop så läs gärna här först om ni undrar något. Annars går det givetvis bra att fråga. Om ingen svarar första gången så ställ frågan igen, det går undan i denna tråd och det är lätt att missa inlägg.

Del I: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8098172.html
    Del II: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m10010032.html
    Del III: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m12369985.html
    Del IV: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m15187503.html
    Del V: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m17119621.html

FAO
    .............
    URBAN JUNGLE
    Mått H-98 B-68,5 L-104
    Ihopfälld H-37 L-104
    Vikt 9,5
    Pris: ca 5995 - 6295 kr

MOUNTAIN TERRAIN
    Mått H-99 B-62,5 L-110
    Ihopfälld H-35 L-110
    Vikt 9 kg
    Pris: ca 4995 kr

LIGGINSATS
    Mått H-19 B-36,5 L-75
    Vikt 4,3 kg
    Pris: ca 1895 kr

SYSKONVAGNAR - VID FLERA BARN
    Både Urban Jungle och Mountain Terrain finns som syskonvagnar till tvillingar eller täta syskon. Ligginsatsen/erna byts ut mot sittdelar när bebisarna kan sitta själva. Som syskonvagn kan du ha en ligginsats medan det större barnet sitter i en sittdel, tills ligginsatsen byts ut och ni har två sittdelar. Handtaget höjdjusteras med ett förlängningshandtag.

Urban Jungle
    Mått H-36 B-73 L-105
    Vikt 14 kg
    Pris: ca 8695 kr

Mountain Terrain
    Mått H-99,5 B-74,5 L-110
    Ihopfälld H-34 L-110
    Vikt 13 kg
    Pris: ca 7795 kr

Ang KLÄDSEL TILL UJ / Mountain Buggys 2007
    Klädsel 2007 passar på 2005-2006, dock ej exakt med tryckknapparna, då en i ramen blir utan på varje sida. Det kommer att gå att beställa extra klädslar igen, pris 1995 för standardfärger, och 2195 för de mönstrade. Två undantag finns: Limited edition, dvs Matrouschka grön samt ?Fifties? brun, de finns bara i en begränsad upplaga.

HEMSIDA: www.onetreehilleurope.com/

Länk till UJ köpes/bytes/säljes blogg här på FL:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b54347.html

• Svar på tråden samlingsplats för uj-ägare! (mountain buggy/oth) del vi
  • Binaa
    stinamaria skrev 2007-07-01 13:44:37 följande:
    Är chassit vitt på den?
    Ja
    Mamma till världens finaste Bastian 070109
  • jessikapersika

en fråga till er me syskonvagn.. hur gammal var äldsta barnet när ni köpte syskonvagnen?

vi planerar lite smått för syskon här å min son är just nu 15 månader.. han kanske är runt en 2 år och 3 månader när nästa bebis kommer.. vi tänkte kansek börja i augustime verkstan men jag e sååå osäker på om jag ska köpa en liggsats till min UJ å ha ståbräda till lillkillen.. eller omjag ska köpa syskonvagn.. han äöskar redan å gå Filip å har gått sen han var 8 månader.. vi har ju en sulky till honom som han kan ha när vi är ute hela familjen..

Filip Viggo,Charmar alla!
  • Martha
    jessikapersika skrev 2007-07-01 14:08:29 följande:
    en fråga till er me syskonvagn.. hur gammal var äldsta barnet när ni köpte syskonvagnen?vi planerar lite smått för syskon här å min son är just nu 15 månader.. han kanske är runt en 2 år och 3 månader när nästa bebis kommer.. vi tänkte kansek börja i augustime verkstan men jag e sååå osäker på om jag ska köpa en liggsats till min UJ å ha ståbräda till lillkillen.. eller omjag ska köpa syskonvagn.. han äöskar redan å gå Filip å har gått sen han var 8 månader.. vi har ju en sulky till honom som han kan ha när vi är ute hela familjen..
    Det jag mest tänker på när jag har bägge med mig är om hon kommer att lyssna på vad jag säger..  Min dotter är 18 månader nu och hon lyssnar inte alltid på vad man säger å skulle absolut kunna springa i från mig om hon inte åkte vagn. Hon vill oxå gärna gå men får bara gå ibland, oftast får hon lov å åka vagn så jag vet vart jag har bägge.
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326♥♥♥♥
  • jessikapersika

martha

ja de har jag med tänkt på.. om han står kvar på brädan eller ej..

vad kostar en syskonvagn?

känns så onödigt samtidigt å köpa en syskon vagn när sonen nästan är 2,5  å kanske inte åker vagnmer än ett havlår till efter de.. då står man där me en 6 månaders bebis i en syskonvagn..

• Martha
    jessikapersika skrev 2007-07-01 14:17:54 följande:
    marthaja de har jag med tänkt på.. om han står kvar på brädan eller ej.. vad kostar en syskonvagn?känns så onödigt samtidigt å köpa en syskon vagn när sonen nästan är 2,5  å kanske inte åker vagnmer än ett havlår till efter de.. då står man där me en 6 månaders bebis i en syskonvagn..
    Jag har även varsin enkelvagn åt barnen, är super om man ska i väg själv å så...  tror dubbel vagnen kostar runt 10000kr ny men du får nog rätt bra betalt om du säljer den sen oxå.
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326♥♥♥♥
  • jessikapersika

martha

ok.. ja får se hur vi gör.. har ju ett tag på oss å fundera.. men de känns som de är enklast å köpa ståbräda..

• Bellahhh
    Binaa skrev 2007-07-01 13:42:17 följande:
    Black & white pepita houndstooth (?) den verkar ha många namn??
    Min familj är finast
  • FridaLee
    Bellahhh skrev 2007-07-01 12:29:48 följande:
    Men fridus mitt var ju längre på bruna inköpt april å kortare på fifties inköpt maj? haha aja ;)
    jaha då e de kanske olika från vagn till vagn då.
  • Yollis
    Bellahhh skrev 2007-07-01 14:55:26 följande:
    Black & white pepita houndstooth (?) den verkar ha många namn??
    black & wite heter den väl som "vagn färg"
    ♥ Örsundsbro MALF ♥ mamma till Tuva, 1 år ♥ UJberoende ♥
  • Amanda
    Yollis skrev 2007-07-01 18:19:07 följande:
    black & wite heter den väl som "vagn färg"
    Ja det gör den
Svar på tråden samlingsplats för uj-ägare! (mountain buggy/oth) del vi