Inlägg från: pragnent |Visa alla inlägg
  • pragnent

när började ni gå ner i vikt av amningen?

Är det sant att man börjar gå ner ordentligt i vikt först i 3:e månadens amning? Min våg står still och jag börjar bli otålig. Min bebis är 6 veckor och äter duktigt, men det har ännu inte givit någon större effekt på mina fettdepåer...

• Svar på tråden när började ni gå ner i vikt av amningen?
  • pragnent

Jag hoppas verkligen att jag går ner lite mer snart för jag gick upp 30 kg då jag var gravid. Har nu ca 20 kvar att gå ner. Känns som jag har fått en kärringkropp!

• pragnent

Men ni som inte gick ner, åt ni ovanligt mycket eller onyttigt under amningen? Gick ni upp mycket under graviditeten.

• pragnent

jag hoppas att det e som hönapöna säger...

• pragnent

skoogie: vad menar du med att du rasade i vikt efter 2,5 mån. Hur många kg på hur lång tid?

• pragnent

Jag trodde du mena att du gick upp till 113 kg. Ha..ha.. annars hade det varit synd om dig!

• pragnent

Varför är det så olika från kvinna till kvinna om man går ner av amningen eller ej? Nån som vet?

• pragnent

hönapöna: jo, jag förstår att vi är olika men jag är nyfiken på de fysiologiska processer som styr under amningan. Det är därför jag frågar.

• pragnent

Hönapöna: Hur då mentala/psykologiska processer? Det låter intressant.

Tahira: "jag börjar bli otålig" skrev jag med ett stänk av humor i. Och nej, jag ser inte på amningen som en bantningskur om du tror det. Jag tycker bara att det är tungt och jobbigt att bära på min stora övervikt och hoppas på att kilona snart kommer att börja smälta bort. Jag har hört att amningen många gånger ökar ämnesomsättningen och var därför nyfiken på att höra mer om detta. Men tack för din omtanke. Det räcker fint för mig att prata med er om det.

• pragnent

hönapöna: Det tror jag du har rätt i.
    Inre balans = yttre balans.

• pragnent

Jag vill inte att tråden ska stanna här. Fler inlägg välkomnas!

• pragnent

ms jones: jag har hört att en del får en mycket nedsatt ämnesomsättning då man ammar och att den först blir normal igen då man slutat amma.

Svar på tråden när började ni gå ner i vikt av amningen?