• pragnent

när började ni gå ner i vikt av amningen?

Är det sant att man börjar gå ner ordentligt i vikt först i 3:e månadens amning? Min våg står still och jag börjar bli otålig. Min bebis är 6 veckor och äter duktigt, men det har ännu inte givit någon större effekt på mina fettdepåer...

• Svar på tråden när började ni gå ner i vikt av amningen?
  • evaviola

Räkna inte med att gå ner i vikt, alla gör inte det bara för att dom ammar

• Lisa 74

45 min promenad varje dag, då kommer du se resultat.

• tessan8micke

Jag gick INTE ner av amningen. Endel gör det, men det är inte säkert. Så jag rekommenderar också en promenad varje dag!

• Snäckan6

Aldrig, gick snarare upp i vikt...

• pragnent

Jag hoppas verkligen att jag går ner lite mer snart för jag gick upp 30 kg då jag var gravid. Har nu ca 20 kvar att gå ner. Känns som jag har fått en kärringkropp!

• pragnent

Men ni som inte gick ner, åt ni ovanligt mycket eller onyttigt under amningen? Gick ni upp mycket under graviditeten.

• teddybjörnen

Mina kilo efter första barnet försvann inte förren jag blev gravid igen

Gick upp 20 kilo med Nova och alla kilo (de kilo jag gick ner efter förlossningen gick jag upp igen!) var kvar 1 år senare när jag blev gravid igen. Nu när Mio är 7 månader väger jag lika mycket som jag gjorde när jag blev gravid med Nova. Men då gick jag inte heller upp ett enda kilo med Mio! Så räkna inte med något!!! Promenera massor och tänk på godis och annat gottit som man gärna sätter i sig (jag i alla fall) när man sitter hemma med den lille och tycker att man gjort sig förtjänt av att äta något gott.

• hönapöna2

I början försvinner mest vatten. Först efter 4-5 månader börjar fettet försvinna.

• tessan8micke

Jag gick upp runt 20kg, 10 försvann väl vid förlossningen ungefär, sen har jag gått ner 3 kg till tills nu, 8 månader senare. Resten sitter som berget känns det som.

Svar på tråden när började ni gå ner i vikt av amningen?