Inlägg från: hönapöna2 |Visa alla inlägg
  • hönapöna2

när började ni gå ner i vikt av amningen?

I början försvinner mest vatten. Först efter 4-5 månader börjar fettet försvinna.

• hönapöna2

pragnent. Därför att vi alla är olika, eller hur. Mitt tips till dig är att försöka strunta i detta med vikten. Njut av ditt barn och må bra så påverkar du även kroppen positivt. Jag låg i soffan åt massor av godis i över ett halvår och mådde bra. Om man mår bra kommer man i balans och det syns på kroppen.

• hönapöna2

pragnent: ok, jag trodde du undrade över varför de fysiologiska processerna var olika. Och jag menar som svar på det att de påverkas av våra mentala/psykologiska processer.

• hönapöna2

pragnent: om man mår dåligt psykiskt tex stress så kan man utveckla fysiska reaktioner. Det är ganska vanligt, du kanske har hört om psykosomatiska sjukdomar?
    Fysiska sjukdomar/problem kan i sin tur påverka psyket. Det hänger ihop.
    Gällande amningen: om man mår bra och njuter av livet så kommer kroppen i balans och man har lättare att hitta idealvikten.

• hönapöna2

pregnant: precis. Därmed inte sagt att det skulle vara lättare att "vara glad och lycklig och njuta av livet" som bantningsmetod men effektivare ändå skulle jag tro.

Svar på tråden när började ni gå ner i vikt av amningen?