när började ni gå ner i vikt av amningen?
I början försvinner mest vatten. Först efter 4-5 månader börjar fettet försvinna.
I början försvinner mest vatten. Först efter 4-5 månader börjar fettet försvinna.
pragnent. Därför att vi alla är olika, eller hur. Mitt tips till dig är att försöka strunta i detta med vikten. Njut av ditt barn och må bra så påverkar du även kroppen positivt. Jag låg i soffan åt massor av godis i över ett halvår och mådde bra. Om man mår bra kommer man i balans och det syns på kroppen.
pragnent: ok, jag trodde du undrade över varför de fysiologiska processerna var olika. Och jag menar som svar på det att de påverkas av våra mentala/psykologiska processer.
pragnent: om man mår dåligt psykiskt tex stress så kan man utveckla fysiska reaktioner. Det är ganska vanligt, du kanske har hört om psykosomatiska sjukdomar?
Fysiska sjukdomar/problem kan i sin tur påverka psyket. Det hänger ihop.
Gällande amningen: om man mår bra och njuter av livet så kommer kroppen i balans och man har lättare att hitta idealvikten.
pregnant: precis. Därmed inte sagt att det skulle vara lättare att "vara glad och lycklig och njuta av livet" som bantningsmetod men effektivare ändå skulle jag tro.