• Sommarkatten

Testat Feliway? Hjälp mig!

Hej!

Är det någon här som testat Feliway på katter som kissar och bajsar inne? Hur har det fungerat för er?

Är det sant att man måste ha flera stycken doftavgivare om man har större än 50-70 kvadrat för det fungerar inte annars?

Kan ju tillägga att det är en hankatt och att han är kastrerad. Han har tre kastrerade kompisar och vi leker massor med dom alla. Har testat ALLT nu känns det som. Det är inget fysiskt fel vad vi vet för han går på lådorna när det passar honom, typ 50-75% av gångerna går han på lådan.

Berätta! Vi kan inte ha kvar våran älskade bajs/kiss-nisse om detta fortsätter!

• Svar på tråden Testat Feliway? Hjälp mig!
  • Mickis74

Vi testade det på en av våra katter vi hade förut. Tyvärr hjälpte det inte ett dugg. Han brydde sig nada i att vi sprayat och fortsatte pinka.

Vi kämpade med hans pinkande i över ett år.

• HellviHumle
    Mickis74 skrev 2007-04-24 23:07:02 följande:
    Vi testade det på en av våra katter vi hade förut. Tyvärr hjälpte det inte ett dugg. Han brydde sig nada i att vi sprayat och fortsatte pinka.Vi kämpade med hans pinkande i över ett år.
    Vad hände se´n?
  • Mickis74

Vi tog beslutet att ta bort honom.

• målvakten

Mickis74

hur menar du med "ta bort honnom"?

• Tate

Vi hade feliway, det man sätter i eluttaget, och det funkade ganska bra. kissandet minskade en hel del - men man måste som sagt ha flera om det är stort eller om man har dörrarna stängda mellan rummen.

• Sommarkatten

Tate: vi har ungefär 85 kvadrat inomhus, varav ca 5-6 är balkong. Det stora badrunnet är ca 6 kvadrat och det lilla är kanske 3. Vi har alltid de dörrarna stängda. Tror du att det då kan räcka med en så länge? Har tyvärr inte så mycket pengar till flera stycken just nu

• evolyn

kan inte riktigt uttala mig än,har haft feliway i 10 dagar och dom säger att det tar 1 månad innan det visar effekt,men visst tycker jag att det blivit bättre.

• HellviHumle
    Mickis74 skrev 2007-04-24 23:13:31 följande:
    Vi avlivade honom.
    Säg det för allt i världen inte högt. Det finns ett par andra trådar om det problemet och där har diskussionens vågor gått höga.
  • Mickis74

Jaha....ja, alla tycker väl olika som i alla andra trådar.

Svar på tråden Testat Feliway? Hjälp mig!