• vadskajaghetadå

är kaxig nåt negativt eller positivt?

tahiras önskemål!Oskyldig

jag tycker oftast det är neativt

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden är kaxig nåt negativt eller positivt?
  • Miafia33

Bekali: Låter mer som att du är rak och tydlig med dina åsikter tycker jag

• vadskajaghetadå
    tahira skrev 2007-04-25 00:02:32 följande:
    Varför är det gulligt?
    vet inte, tyckte det bara
  • vadskajaghetadå

om emmye vart hör som vanligt hade hon bara skrattat för jag säger det till det mesta

• tahira
    Bekali skrev 2007-04-25 00:03:29 följande:
    det är bra att vara kaxig, för jag ser inte en otrevlig person som kaxig bara korkad... kaxig ser jag som att man har kött på benen, en inre styrka att ingen ska komma här o köra över en... utan att man har styrkan, modet att våga säga ifrån och det ser jag som något positivt.Jag är kaxig, jag vågar säga ifrån tom till min chef... men jag är lugn jag är sansad jag brusar inte upp jag är snäll inte kaxig på ett otrevligt sätt utan mer saklig och visar att jag har en inre styrka.Jag vågar mer än folk tror om mej, folk underskattar mej, dem tror inte jag skulle säga ifrån på det sättet som jag faktiskt vågar göra.... jag drar mej inte för nåt. men pga att jag är så lugn snäll och mjuk i mitt sätt att vara så tror folk inte att kaxig kan man vara genom att gå andra vägar när det gäller sak, kunskap är kaxigt och bli underskattad det tycker jag är extremt roligt... att vara strategisk är faktiskt oxå en kaxighet, att stå och mucka med fle personer tycker jag inte är kaxigt bara korkat =)
    Det är precis vad jag menar med kaxigt!
    If you can't be good, be careful
  • Lobos mágicos
    tahira skrev 2007-04-25 00:00:09 följande:
    Fast alla personlighetsdrag som går till överdrift blir ju störigt
    Sant! Tur att jag är lagom av allt då!
  • Länk
    det är bra att vara kaxig, för jag ser inte en otrevlig person som kaxig bara korkad... kaxig ser jag som att man har kött på benen, en inre styrka att ingen ska komma här o köra över en... utan att man har styrkan, modet att våga säga ifrån och det ser jag som något positivt.Jag är kaxig, jag vågar säga ifrån tom till min chef... men jag är lugn jag är sansad jag brusar inte upp jag är snäll inte kaxig på ett otrevligt sätt utan mer saklig och visar att jag har en inre styrka.Jag vågar mer än folk tror om mej, folk underskattar mej, dem tror inte jag skulle säga ifrån på det sättet som jag faktiskt vågar göra.... jag drar mej inte för nåt. men pga att jag är så lugn snäll och mjuk i mitt sätt att vara så tror folk inte att kaxig kan man vara genom att gå andra vägar när det gäller sak, kunskap är kaxigt och bli underskattad det tycker jag är extremt roligt... att vara strategisk är faktiskt oxå en kaxighet, att stå och mucka med fle personer tycker jag inte är kaxigt bara korkat =)
    Hehe gummsan!
    Du va jäkligt KAXIG idag .. de ska du ha klart för dig *s*
    KALAS KAXIG

Kyss
  • TigerLily

Blev jätteförvånad att så många ser ordet KAXIG negativt!
    För mig är det ett positivt ord. Tänk så olika det kan vara då!

• vadskajaghetadå

vissa kläder är kaxiga
    och jag håller med bekali
    men i många fallocn nästan oftare säger folk det med negativ klang

• TigerLily

Huvudet på spiken!!

"negativt kaxig" kallas för mig "störig"... så som ni andra beskriver den. Jag skulle nog inte säga kaxig om nån på ett negativt sätt...utan använda ordet "störig" istället
  • Catwoman and Superboy

negativt till 99,9% av fallen.

Älskar dig min underbara son
  • klickann

jag tycker det är positivt oftast. Det visar att man säger det man tycker...? Fast det kan vara provocerande- och det tycker jag är bra

• Rude Billy

Det beror väl lite på situationen runt omkring tycker jag.
    Så för mi gär det svårt att säga om det är oftast positivt eller negativt. *funderar*

Benjamin - mammas allt på jorden!
Svar på tråden är kaxig nåt negativt eller positivt?