• Kristin89

Vad har du på Ctrl + V nu?

Hittade en likadan gammal tråd som jag tyckte verkade rolig!
    Eller den dödar lite tid iaf

Alltså; vad har du på "ctrl" + "V" just nu?

• Svar på tråden Vad har du på Ctrl + V nu?
  • lillamaa

Idag bad jag Petri ringa till hans mor och be henne komma hit och hälsa på Liv. Hon har bara hälsat på ungefär 3 ggr och de tycker jag är lite synd. De är ju trotts allt i Kalix mins 5 dagar i veckan. Men de är nog mycket vårat fel också. Vi borde bjuda hit dem lite mer. Jag är faktiskt glad över att de inte är sådana som klampar in här i tid och otid! Läst så hemska berättelser om svärmödrar på FL så de kan jag gärna stå över. Får helt enkelt bli bättre på att bjuda över dem eller kanske besöka dem i Haparanda/deras stuga. När de är här i Kalix så vet jag inte om de är trevligt att fara till deras ?övernattningslägenhet? eller vad vi nu ska kalla de. Ja, ja, de där löser sig. Liv verkar trivas med sin farmor och hennes farmor verkar trivas med Liv och de är ju huvudsaken.

Planerar dopet för fullt. Vi, eller rättare sagt Petri, funderar på de här med en gudfar åt Liv. Han hörde med Aleksi (sin tvillingbror), och Aleksi hade svarat ? Ja? du kan ju alltid fråga Mika. Men annars så kan ju jag. De är ju endå bara en titel? (kanske nu inte ordagrant så. Var ju inte där så jag kan inte återge de exakta orden. Men de var så han menade i alla fall). Nu känner jag att jag inte vill ha honom som gudfar åt Liv. Han känns för oengagerad. Vill att den personen som får den stora äran (ja, de är faktiskt en stor ära enligt mig) ska ta den rollen på allvar. Aleksi bor kanske 3 sekunder ifrån oss och han har hälsat på Liv (och oss) ca 4 ggr. Camilla, min lillasyster och Livs blivande gudmor, bor i Haparanda och har varit hit betydligt fler gånger. Och hon har inte ens körkort! Hon började med sina ?gudmoderliga plikter? redan när jag var gravid, köpte till och med en julklapp åt bebismagen. Så fort hon träffar Liv så vill hon hålla, mata, byta kläder och blöja och ? ja, allt helt enkelt. Hon visar ett väldigt stort intresse för Liv och de är jag säker på att hon kommer fortsätta med. SÅ vill jag att de ska vara. Presenter och uppvaktning under födelsedagar, namnsdagar, konfirmation och dop och allt sådant är väl också viktigt att man kommer ihåg som gudmor/far men de är inte de viktigaste. De ska helt enkelt finnas ett intresse för barnet, enligt mig. Jag vill kunna veta att jag kan lämna över Liv till sin gudmor/far om vi behöver barnvakt någon gång. Jag vill att hennes gudmor/far har sunda värderingar och för vidare dessa värderingar till Liv.

• Nikhita

Ingen hjälper henne.
      I stället filmar vittnena med sina mobiltelefoner när flickan faller ihop med ansiktet i en blodpöl.

• Ankmor
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Ankmor

Vågar du kyssa mig

(min 13 åriga dotter har tydligen haft datorn innan mig)
    Ska nog ta ett snack med henne imorgon... hehe

Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • NicoleSthlm

O sen så är det en tjej som vill sälja mina mössor i hennes butik som öppnar nästa lördag så jag kommer att ha fullt upp med att sy!

Mamma till Emilia 060707
Svar på tråden Vad har du på Ctrl + V nu?