Inlägg från: Emils |Visa alla inlägg
  • Emils

Varför skriver ni "dem" istället för "dom"?

Här anmäler sig ett pucko... Det här är verkligen en tråd för mig. Jag har ingen aning om när jag ska använda de eller dem Skratta eller gråta, det är frågan. Jag är helt enkelt dålig på språk men har lättare för matte. Jag vet skillnaden på "jag och mig, eller mellan hon och henne"... men vet inte när jag ska använda de eller dem.

• Emils

Rusty: Tack Jag har aldrig vågat använda ordet "dom" förd et är fel har jag fått höra. Så jag har chansat

Men hur menar du, alltså:

Har du träffat hon? (är ju fel) Blir det då har du träffat dem? eftersom hon motsvarar de och henne motsvarar dem ??!?!??!?!?

• Emils

Jaaaa Tack!!! Tusen tack! Har aldrig fått ett vettigt svar när/hur man ska skriva, nu vet jag. Tog mig 30 år att lära mig

Puss och tack! Nu är det Grace Anatomy....

• Emils

Eliisabet: Oj nu blev serien genast mycket bättre

Allvarligt, vilken hysteri. Spelar det så stor roll hur folk skriver. Om ni ska börja klistra in den här länken till alla som skriver fel. Det kan ses som påhopp. Tror till o med att man inte får kommentera varandras felstavningar på FL.

• Emils

Twilight:Vilken tur

Eliisabet: Jag menade bara att serien blev genast mycket bättre av att veta att det heter Greys Anatomy och inte Grace Anatomy

• Emils

Eliisabet: Vad trodde du att jag menade? Lätt att missförstå när man skriver, speciellt när jag skriver med tanke på min svenska.

Svar på tråden Varför skriver ni "dem" istället för "dom"?