• bellanbus

En Doft Av

Tänker främst på sköljmedel, doftljus och andra "dofter" man kan ha i sitt hem...

Vilken doft föredrar du att det doftar hemma hos dig eller om dina kläder..

Själv är jag fanatisk när det kommer till dofter och ändrar mig ofta, men min favorit just nu är VANILJ, och då ska det vara sköljmedel, doftljus, doftpåsar, duschtvål etc
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En Doft Av
  • bellanbus

Ingen som är lika "nipprig" som jag när det kommer till dofter??

• mammacatta

Det får gärna inte dofta alls faktiskt. Kläder vill jag ska lukta rent, inte nån söt doft som ger mig kväljningar...

Visst är det kul med vanilj, särskilt i duschen, men inte mer än så.

• MissKate

Annat: Det ska inte lukta ett smack av doftljus och skit i mitt hem, det enda som ska dofta är doften av skurmedel efter jag torkat golv och då är det den klassiska Ajax som gäller.

• bigmacoco

Kläder: som att de torkats utomhus; hemma: kaffe, choklad, JUL, mm.

I USA har de ju en helt annan doftkultur, och det är underbart att strosa mellan olika små butiker som alla har sin egen lilla doft.

• Miot

Röstade på citron, men jag gillar när det luktar rent, inte sånnadär påträngande dofter, vanilj klara jag inte av :P.
    Såpa tycker jag luktar skitgott faktiskt!

• bellanbus
    bigmacoco skrev 2007-04-26 09:44:40 följande:
    Kläder: som att de torkats utomhus; hemma: kaffe, choklad, JUL, mm.I USA har de ju en helt annan doftkultur, och det är underbart att strosa mellan olika små butiker som alla har sin egen lilla doft.
    Kanske ska flytta dit .... Jag är sååå påverkad av dofter det kan förändra mitt humör...
  • bigmacoco
    bellanbus skrev 2007-04-26 09:48:36 följande:
    Kanske ska flytta dit .... Jag är sååå påverkad av dofter det kan förändra mitt humör...
    Ja, det är väl det de tagit fasta på. Att vissa dofter gör att man shoppar mer!!
  • Hannah76

Tycker om klassisk "sköljmedelsdoft" både på kläder o ljus. Älskar Yankee candels ljus(eller mest deras wax tarts)med olika sköljmedelsdofter.

Jag hatar vanlj o persika doft på sköljmedel.

• vernis

jordgubbe min favo lukt efter det kommer duftljusen från ikea melon

• Anna Paulita

Jag köper ett sköljmedel från SKONA som heter Sommarbris, en lätt och fräsch doft. det gillar typ jämt utaom till jul då jag ärute efter kryddigare dofter. Men det finns inte i sköljmedels världen utan då nöjer jag mig med kryddiga doftljus.

Svar på tråden En Doft Av