• bellanbus

En Doft Av

Tänker främst på sköljmedel, doftljus och andra "dofter" man kan ha i sitt hem...

Vilken doft föredrar du att det doftar hemma hos dig eller om dina kläder..

Själv är jag fanatisk när det kommer till dofter och ändrar mig ofta, men min favorit just nu är VANILJ, och då ska det vara sköljmedel, doftljus, doftpåsar, duschtvål etc
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En Doft Av
  • Asereht

Naturellt, använder inte sköljmedel pga barn med känslig hud och när det gäller annat så gilalr jag kryddiga mustiga dofter tex sandelträ och patchuli.

♥ Mamma till Grabbarna Bus och Syrran ♥
  • ludenben

rökelsen nai champa slår allt

• Bast

Jag svarade "annat", för jag har liksom Anna Sol Skonas Sommarbris till mina kläder, och det är oerhört noga utvalt då det luktar fräscht utan att vara påträngande!
    Jag har en extremt känslig näsa!

Den absolut vidrigaste doften ett sköljmedel, doftljus (eller te för den delen) kan ha är kanel! Köpte ett skäljmedel för ett tag sedan, och tro ni inte fan att det var nåt sabla cinnamon-tjofräs i det?! URK!

• Skruffs mamma

ingen "tillsatt" doft (läs: stank) hemma tack! - utom doften av "rent" (typ: YES, AJAX, Såpa) ...och i kläderna är det oparfymerade Comfort Sensitive som gäller hos oss :)

• Skarpa

Om jag skulle välja en speciell doft, skulle det nog bli lavendel, men jag trivs med allt som luktar gott, bara det inte blir för sött eller påträngande (har väldigt svårt för vanilj, t.ex.) När det gäller kläder, finns det inget som slår doften när de har hängt ute och soltorkat

Ooook!
  • Roisin Dubh

Vanilj och äpple är mina favoriter och jag är inte ensam om det ser jag. Glad Jag brukar ha

Något jag har svårt för är den där syntetiska marindoften som ska lukta friskt. Jag tycker mest det luktar billig herrparfym.

Det värsta jag haft var en spray med kiwidoft. Den luktade rutten frukt.

◄ ►
  • Roisin Dubh

En halv mening föll visst bort.

Det ska stå: Jag brukar ha en sån där rumsdoft med äpple vid min datorfläkt som sprider doft i hela vardagsrummet.

◄ ►
  • Majbarnen

På sköljmedel vill jag ha PERSIKA
    annars ska det lukta svagt, rent och fräsch, Absolut inte Citrus *yääk*
    Gärna vim eller jif kanske det heter nu?! den original, cream gillar jag.
    När det gäller duschcreme o tvål gillar jag Dove original, för den doftar just TVÅL

Doftljus, doftpåsar, wc-parfym och annat går bort helt o hållet, även parfym på mig själv. Får värsta huvudvärken av sånt...

Anna, stolt mamma till majbarnen Melker'98, Eskil'00 & Alvida'06
  • Marie IE B

Vanilj, nej tack, blir ofta bara en tung, kvalmig huvudvärks doft av det.
    Sköljmedel behöver inte dofta alls men om det ska dofta så bara lite, och då rent och fräscht, helt normal Comfort.

Favoriten bland doftljus är Yankee Candle och främst då "Clean Cotton" som passar i badrummet, "Coffe Beans" står på köksbänken och till jul är det "Kanel & Salvia" eller "Gran" som gäller. På gästtoan står ett "Lavendel & Citron" som också doftar härligt.

Jag gillar också rökelse, helst utomhus, och då är det Sandel Wood som är favoriten.

• Nikegumman

Jag ÄLSKAR Äppeldoft!! Jag har sådan olja som man lägger i en skål och har värmeljus under, med just äppeldoft, och det luktar så otroligt fräscht i hela lägenheten! Jag bränner bara en liten stund så att det inte luktar för starkt! Brukar elda lite olja innan det kommer hem folk och många har sagt mmmm vad gott det luktar här! el; här luktar det nyduschat!
    Tycker om när det bara luktar fräscht! Som i tvättstugan. .

Däremot kväljs jag av kvalmig vanilj"stank", tallbarrsdoft a la wunderbaum el sådan marin doft som Roisin Dubh beskrev så bra; billig herrparfym!

Svar på tråden En Doft Av