• Sarge

Tips på mat man kan laga utan spis mottages :-)

Hej hopp !

I helgen slännger vi ut det sista ur köket & därmed ryker spisen.....

Nu vill jag ha en massa tips på mat man kan laga utan en spis
    Sallader av olika slag känns ju ganska självklart, men jag vet inte om vi bara vill äta sallad i flera veckor
    Tack & lov kan man ju grilla, men vad mer ??

Hjälp oss

/Sarge

• Svar på tråden Tips på mat man kan laga utan spis mottages :-)
  • Anna Panna

Tänkte spontant på grillat men det hade du ju självklart tänkt på själv nu när det är högaktuellt! Har ni någon mikro som ni kan använda? I sådana fall kan man ju ta till färdigrätter emellanåt. Couscous går att laga till utan spis, använd vattenkokare till att koka upp vattnet.
    Lycka till med köksbygget!

• happy bunny

försök att få tag på en kokplatta så är problemet löst
    ..haha jag hade också tänkt föreslå pizza, hihi

• happy bunny

hörde igår om att man kan tillaga potatis med micro.. bakad potatis gör jag alltid i micron så iof... köp en färdig grillad fisk (lax) och är bakad potatis med grönsallad och någon sås till.

• LeWi

Om ni har crispfunktion på micron så kan ni ju använda den som stekpanna - pyttipanna, korv, köttbullar...
    Vattenkokare till det så kan ni koka upp vatten för potatismos och nudlar.
    Det finns ju en hel del frystorkad mat nu med som man kan blanda i kokande vatten bara.
    Sen får ni snylta så mycket det går på vänner och familj!
    Visst borde de bjuda er på middag nu när ni är köklösa?

• Linda365

Vi var utan kök i 9 veckor i vintras och ja....vad åt vi? Vi grillade en hel del,köpte potatis på burk,den kan man göra iordning så den blir god typ grilla med olja och kryddor i folie eller göra potatisallad av. Potatismos(pulver)med hjälp av vattenkokaren.Nudlar med hjälp av vattenkokaren. Korv med bröd,hamburgare med bröd.Sill och potatis.Våfflor (om ni har våffeljärn såklart).Bakade potatisar i micron. Man får tänka till lite extra så  kommer man på en del.
    Lycka till!

Svar på tråden Tips på mat man kan laga utan spis mottages :-)