• Maluschka

    Vi som försöker få änglasyskon genom ivf!

    Livet är inte rättvist... Här samlas vi som förlorat våra älskade små och som nu kämpar för att få syskon till dem. Vi har av olika anledningar svårt att bli gravida och sorgen över det förlorade barnet blandas med sorgen över barnlösheten.

    Det är hemskt att se hur många vi är som är "dubbelt drabbade" på detta sätt och det enda positiva är att vi inte är ensamma i vår kamp! Här samlas vi för att dela med- och motgång

    Välkommen!


    Barn är ett folk, och de bor i ett främmande land
  • Svar på tråden Vi som försöker få änglasyskon genom ivf!
  • Maluschka

    Hej Mae trevligt att se dig! Hur många dagar har du sprutat nu? När ska du på koll? Jag sitter precis och samlar mig inför att ringa och höra hur det stod till med mitt E2 igår...


    Barn är ett folk, och de bor i ett främmande land
  • Mael

    Jag har sprutat 3 dagar och ska in på koll på Söndag. Jag har ju börjat på så otroligt mesig dos nu (100 ie Puregon) så jag är lite orolig att det inte ska hända nåt. Å andra sidan började jag bara på 125 sist och då fick jag coasta och det gick bra så det är ju ingen dramatiskt skillnad, men jag hade velat göra EXAKT likadant, men det hade väl vart att utmana ödet.

    Hoppas verkligen att det stannat av nu och att du får komma in i helgen och ta prov om det inte stabiliserat sig. Har inte riktigt hängt med (eftersom jag mådde så dåligt under sprayperioden), hur kommer det sig att du började på så hög dos?!

  • Maluschka

    Skönt med koll snart! Jag fick så hög dos pga att jag har högt FSH-värde - dvs det värde som indikerar hur stock äggstocksreserv man har kvar Mitt FSH indikerar alltså att jag har begränsad äggstocksreserv och de flesta med mina värden brukar vara rätt väldigt svårstimulerade (jag hade FSH 12 i september). Men det är jag ju då INTE Återstår frågan om hur det ser ut med kvaliteten...

    Härligt att du är så lättstimulerad att du tvingades coasta med 125 ie!


    Barn är ett folk, och de bor i ett främmande land
  • Mael

    Ah. Jag inser att jag trots alla våra olyckor vet rätt lite om allt sånt här. Vi har liksom bara åkt med på alla tåg som de sagt åt oss att kliva på och jag har ingen som helst koll på några av mina hormonvärden...

    Otur att du inte skulle vara "som alla andra" i det här avseende.

    Önskar så att vi kunde få vara vanliga på något sätt när så mycket annat är ovanligt. Vi har liksom både upprepade missfall (mindre än 1% av alla par), svårt att bli gravid (5-10% är det väl nu som gör IVF) och sen dessutom få ett barn med ryggmärgsbråck (0,05% av alla barn). Hur stor sannolikhet är det egentligen att samma par drabbas av allt detta... SJUKT, JAG VILL VARA VANLIG!!!

    Men som du skriver det är skönt att vara så lättstimulerad för det känns som något positivt i alla fall. Förhoppningsvis kan vi få fler BRA ägg nu om vi slipper coasta för det var so ojämnt utvecklade sist. Fick ut 18 ägg, men bara 5 blev befruktade och de trodde innan ÄP att de bara skulle få 5-6 ägg, så resten var nog inte rikigt mogna. Men det gick ju i alla fall!

    Du verkar ju ändå ha många som stuckit i förväg. Å hoppas verkligen det ser bra ut nu. meddela när du fått svar!

    KRAM

  • Maluschka
    Jag ska på ny koll till CvL i morgon! Vul (igen...) och bp. I arla morgonstund - stackars make E2 hade stigit lite men "bara" till 10310, så de hoppades kunna bestömma dag för ÄP i mrogon

    Det är också bara ungefär 1 % av alla kvinnor som lider av förhöjt FSH i förtid (alltså i ung ålder och före klimakteriet). Förr eller senare få alla högt FSH. 25 räknas som klimakterium... Det är ju också mindre än 1 % av alla graviditeter som avbryts spontant efter vecka 13 Tycker att jag börjar ha gjort mitt för statistiken!!! Hoppas det finns NÅGRA braiga ägg kvar när vi komer till ÄP...
    Barn är ett folk, och de bor i ett främmande land
  • Mael

    Vad skönt att det lugnat ner sig lite, nu ska du se att det kommer gå bra. Vad spännande med besöket i morgon och vad bra att ni får komma in!

    Jäkla statistik som ska vara emot oss så!!!!

    Tror inte du behöver vara orolig för äggen. Det var väl 10 st som var "i ledningen" när ni var på VUL. De kommer säkert vara kanon när det är dags för plock!!!

  • Maluschka

    Igår var det 8 st som var mellan 18 och 20 mm samt 10 st på 15-17 mm...NÅT måste ju vara kvar!

    Jag är trött på statisktik Försöker var med i så mång ivf-trådar som möjligt så att statistiken ska bli förvirrad och låta mig plussa Bra taktik va?

    Tycker det är super att de verkligen håller så bra koll att man får komma in t.o.m på helgen Men så betalar man ju för det också!


    Barn är ett folk, och de bor i ett främmande land
  • Mael

    Mycket bra taktik. Jag är bara med på 2 IVF-trådar (också den här nu då), men på en är det så få som plussat så jag räknar iskallt med att det är jag som ska vända statistiken där. Man kanske ska hoppa på några till

    På den andra är vi ganska synkade än så det är bara två som hunnit ha ÄP än, får se hur det går där.

    Ja jösses de 8 där mellan 18-20 kommer förmodligen vara kanon i morgon. Med tanke på storleken på dem borde du ju få tid för ÄP när som helst. Gud vad spännande!!!

  • Kaka

    Hej nu har jag också hittat hit. Håler tummaran för att det ahr lugnat ner sig i ägstockarna för dig Maluschka så du slipper avbryta. Förstår att du är lite grinig på kliniken men hoppas verkligen att dom tar hand om digh väl nu.

    Mae- hur går dig för dig. Av inläggen att dömma verkar du må lite bättre elelr feltolkar jag?

    Jag hade en lite humör dipp i början på veckan när det var väl mycket på jobbet i kombination med biverkningar antar jag men nu känns det lite lättare faktiskt.

Svar på tråden Vi som försöker få änglasyskon genom ivf!