• cuteswegirl

Epilator: ris eller ros?

Ja som sagt.... funderar på att köpa en epilator.... har aldrig använt en sådan....

så vad har ni för erfarenheter? bra? dåligt? hur lång tid tar de innan håren växer ut o.s.v.....

tack på förhand!

Det sista som överger en är hoppet
  • Svar på tråden Epilator: ris eller ros?
  • Trojka

Ris! Gör ont som saaaatan! Gör säkert mindre ont för varje gång man använder den, men jag pallade inte testa fler än ett par ggr.
    Håren håller sig borta ungefär lika länge som om man vaxar, men jag föredrar att vaxa. Gör iofs också ont, men det går ju så mkt snabbare så man slipper plågas så länge.

• cuteswegirl

men hur länge håller vaxning då? :)  jag e en sån hyvel-människa........ *flinar

• mammastitch

Det gör ont men jag tycker att de är bättre att epilera benen, än att vaxa dem. Däremot vaxar jag bikinilinjen. När du epilerar (eller vaxar) första gången så bryts en del hårstån av, istället för att ryckas ut. Det gör att man kan ha öar av stubb på benen efter ca en vecka igen. Epilera bort dessa och sedan håller resultatet i ca 3 veckor. jag tycker att det är mycket bättre att epilera än att ex raka benen men då har jag mörkt hår så rakningen blir aldrig riktigt bra. Ibland vaxar jag hela benen på salong men hemma fixar jag inte det. dels tycker jag inte att allt försvinner, och senblir det bara massa spill och kladd. Urk.

Om du epilerar, eller vaxar, skall du låta huden vila i ca 24 timar. Ingen lotion eller solning, etc. Du kan bli rödprickig på benen men om du låter huden vila så brukar de försvinna tills nästa dag.

• Maomao

Ros!
    om man bortser från smärtan då.
    Det gör verkligt saaatans ont. Men resultatet är värt det.
    och förressten så gör det bara ont de första minuterna, sen blir man som bedövad..

• cuteswegirl

låter som om jag kan skrota min mach 3 & skaffa en epilator.....  har åxå svarta (grova) hår så de blir inte riktigt bra med rakning..... kan man epilera bikinilinjen åxå???

• AasaC
    Ros!  Jag fick min i morsdagspresent för snart 2 år sedan, och det är nog bland det bästa jag fått. De första gångerna kanske det gjorde lite ont, men nu gör det inte ont över huvud taget. I början tog jag bara benen med den, men nu tar jag även under armarna och bikinilinjen. Det funkar hur bra som helst. Och så slipper man raka sig var och varannan dag + att huden känns så slät efteråt. Jag tycker den är superbra!
  • cuteswegirl

jag kan dessutom tillägga att mitt hår växer me turbofart!  rakar jag mig på förmiddagen så e de stubb på kvällen typ...  så de blir nog en epilator.... ska man va fin får man lida pin! *flinar

• stin a

Hejsan...jag har andvänt Epilator i flera år....och jag lovar att smärtan försvinner efter du gjort behandlingen ett flertal ggr....håren liksom blir lösare och tunnare med tiden..jag kör även bikinilinjen....och det funkar så bra.....provade vaxning en gång och det var det värsta jag varit med om...undre lagret av huden släppte av påfrestningen så mina ben var blå i flera veckor och blodutgjutelser överallt....jag var inte skapt för att göra sådan behandling fick jag till svar.....märkligt tycker jag då jag annars inte är känslig...
    Epilatorn är absolut min bästa vän

• cuteswegirl

hur e de me inflamerade årsäckar o.s.v....??? typ två dagar efter intimrakning så har jag super ont!

• principisessan

gör ont så in i helvete!!!
    köpte en sån o pinade mig igenom att göra klart det ena benet.. det andra rakade jag..
    Mkt bättre att vaxa om du vill bli av med håret.. håller lika länge men att vaxa går fort o man hinner knappt känna att det gör ont till skillnad från epilatorn..

Svar på tråden Epilator: ris eller ros?