• cuteswegirl

Epilator: ris eller ros?

Ja som sagt.... funderar på att köpa en epilator.... har aldrig använt en sådan....

så vad har ni för erfarenheter? bra? dåligt? hur lång tid tar de innan håren växer ut o.s.v.....

tack på förhand!

Det sista som överger en är hoppet
  • Svar på tråden Epilator: ris eller ros?
  • stin a

Cuteswegirl.....infl...hårsäckar...Har jag aldrig haft problem med då jag kör med Epilering...Man måste vara noga med rengöringen av Epilatorns huvud som tvättas med sprit...sen innan varje Epilering så duschar jag före och peelar jag huden noga....sedan Epilerar jag benen och bikinilinjen...och efter smörjer jag med med antingen The tree oil ...eller Aloe vera gel....sköter man detta noga hela tiden så slipper du infl,hårsäckar...

• cuteswegirl

ah! de låter ju bara bättre & bättre! men över till en annan fråga då:

vad ska man tänka på när man köper en epilator???

• Runguska

Det gör ont men blir bra tycker jag. Jag har en Philips som jag tycker är mycket bra. Det gör ont, ont de första gångerna, men sedan blir det bättre. Nu har jag inte använt den på hela vintern, men tänkte försöka mig på att ta benen idag!

• cuteswegirl

JAg står & väljer mellan 2 st:

Philips Epilator HP 6475 Satin ICE: 2 i 1 epilator och ladyshave. 2 utbytbara huvuden, epilering, rakning och peeling. Behagligare hårborttagning genom ett avtagbart konturföljande kylelement, som kyler huden både under och efter epilering som mildrar eventuell smärta.
    Pris: 899:-

&

REMINGTON Epilator EP4000:
    Uppladdningsbar epilator för bekväm användning. 16 pincetter gör epileringen snabb och effektiv. 2 hastigheter, för känsliga områden och för benen. Massage och hudsträckarereducerar obehag. Exfoliation handske och necessär medföljer.
    Pris: 599:-

frågan e om Philipsen är så mycke bättre egentligen eller om de bara låter bra med tanke på priskillnaden......?

• emmies

RIS!!!

gör fruktansvärt ont, allt hår förvinner inte, inåtväxta hårstrån.. NEJ TACK

better late than never....
  • Trynträ

Jag tycker det funkar kanonbra. Ta ca 4 - 6 veckor innan det börjar växa ut så smått igen. Fast oftast kommer håret i otakt så det ser inte ut som man har lika mycket hår som om man bara rakar. Sen blir håret mycket mjukare när det växer ut eftersom man inte klipper av det. Den enda nackdel jag kan komma på är att det tar en stund att epilera båda benen men å andra sidan slipper man ju raka benen varje vecka och så slipper man det stickiga och vassa.

Har en Silk-épil själv.

• olpansfamilj

jaa eller så använder man laser och slipper skiten! Jag ska ta bort på armhålarna ...använder epilator till benen och bikinilinjen...

• stin a

Cuteswegirl...När du väljer Epilator så tänk på att så många pincetter som möjligt annars så får du sitta en stund och köra fram och tillbaka....
    Själv har jag en Philips med många pincetter och som tar superkorta hår 1-2mm...

Vaxning är ju nackdelen med att man måste vänta till håren nästintill är helt utväxta igen för att få någon effekt av nästa vaxning...och vem vill gå med lurviga ben ett tag på sommaren

Ja hur är det med laser egentligen....de jag har pratat med som utför detta säger att hår säckarna kommer i viloläge och kan vakna till liv igen efter några år...och så får man börja om på nytt...de vilar i olika lägen och lång tid så att det blir en ojämn effekt av det och de säger att man får komplittera upp med vaxning eller rakning....

• Minnisen
    Hua låter inge vidare det där
    Fd minna med magen
  • Taffer

Ros! Jag tycker den é toppen! Använder den på beben och under armarna.

• cuteswegirl

nu har jag köpt en epilator! blev en philips satin ice! gjorde inte alls så ont som jag trodde att de skulle göra! 

nu en fråga: de känns som om epilatorn har klippt av vissa hårstrån.... har jag gjort något fel? dragit för snabbt?

• stin a

Att den kan klippa av en del hår.....vissa hår är ju tunnare än andra och därför går av lätt....men när det kommit upp en 1-2mm så brukar dom följa med lättare vid nästa Epilering.....dra Epilering långsamt så brukar det gå lättare.....håren blir med tiden tunnare och släpper även lättare från sina hårsäckar oxå....

Svar på tråden Epilator: ris eller ros?