• Melancholic

    sjukdom då stort huvud är vanligt??

    har undrat en sak jättelänge om ett barn på min gård men kommer aldrig ha mod att fråga mamman så tänkte om någon annan vet. finns det någon speciell sjukdom då barnen har väldigt stort huvud i förhållande till kroppen?

  • Svar på tråden sjukdom då stort huvud är vanligt??
  • emma brolin

    vet inte riktigt vad det heter men finns en sjukdom. letar.. Hur gammat är barnet?


    My baby can kick your babys ass!
  • emma brolin

    Är der vattenskalle brukar de operera och sätta in en sjunt (vet inte hur det stavas) ganska snabbt.


    My baby can kick your babys ass!
  • Melancholic

    hm, nja vattenskalle vet jag inte. har iaf inte sett någon som haft det som ser ut som det här barnet. sotos syndrom låter inte riktigt rätt heller.

    vet inte exakt ålder på barnet då det är svårt att veta om kroppens storlek är påverkad av sjukdomen och i ansiktet är det ju också svårt iom att barnet ser annorlunda ut. men jag skulle tippa på att det är under 2 iaf. nyss börjat på dagis(iof säger inte det så mycket heller).

    har funderat på om det kan vara så att han är dvärg. proportionerna kan ju vara lite annorlunda på dom men tycker det är lite mer än så med detta barn. ärs vet inte. är bara så nyfiken och vill veta allt jämt..

Svar på tråden sjukdom då stort huvud är vanligt??