Inlägg från: MosterMaja |Visa alla inlägg
  • MosterMaja

Vad får man inte missa i Tjeckien?

Någonstans i Prag finns en STOR marknad med massa märkes-rip-off och allt mellan himmel och jord till riktigt bra priser! Dessutom hör det ju till att pruta där nere vilket är sjukt roligt! Absolut värt några timmar!

Tyvärr vet jag inte vad det heter eller var det ligger då jag var där med Ölvemarks så jag "hittade" det inte själv.. Men någon annan kanske vet?!

Terezin vill jag också rekommendera, precis som de andra..det är en stark upplevelse att besöka koncentrationsläger.'

Ha en bra resa!

• MosterMaja

Skogshallon
    Ja precis! Man får passa sig lite för de som vill "dra in en bakom"..en del av dem är riktigt skumma, två kompisar råkade illa ut och blev till o med slagna. :-O Men är man bara försiktig och hård tillbaka så är det bara roligt! Många vill lura en till överpriser eftersom de vet att det är mkt dyrare "hemma" i Skandinavien, men man kan få ner priserna ordentligt!! Älskar att pruta!
    Där är det verkligen "Speciel price only for you my friend" och "This price and coffee for me" HAHA

Trulsa
    Om ni ska genom Polen tycker jag nog att ni ska besöka Auschwitz istället..det är morbidturism på hög nivå! Dock måste man tåla mycket för att klara av det då man verkligen får se sanningen där, Terezin är lite "snällare".. Men det är verkligen en upplevelse, dock inget jag skulle göra om, det räcker med en gång!

Det verkar som ni ska åka runt halva Europa?! Kul!

• MosterMaja

Hur länge ska ni vara borta?

Är inte lite avis, jag älskar att bila, särskilt i Europa, det är vackrare än man kan tro

Haha, smart att ta Auschwitz sist..det är ingen stämningshöjare direkt, men som sagt en enorm upplevelse! Jag var nog oxå runt 15, om ens så gammal, när jag var där och då mådde jag så dåligt så jag nästan svimmade..det är så "svart på vitt" där. Men nu i höstas när jag var i Terezin var det mest intressant! Så kanske att man skulle ge Auschwitz en ny "chans"..

Svar på tråden Vad får man inte missa i Tjeckien?