Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

Citodon - syns i drogtest???

Jag lämnade drogtest på jobbet (rutin för nyanställda) i veckan. Efteråt kom jag på att jag tagit en Citodon dagen innan test. Tar nästan aldrig tabletter, men typiskt nog just då hade jag tagit en.
    Kan den ge utslag på testet???

• Svar på tråden Citodon - syns i drogtest???
  • Anonym (orolig)

Jag fick receptet av tandläkaren när jag dragit ut visdomstand, inte trodde jag att han gav mig narkotika...?

Om det ger utslag - vad gör företagshälsovården då? Godkänt drogtest är obligatoriskt för att bli anställd, men jag har aldrig i hela mitt liv tagit "droger" - nog måste det väl synas att det är från medicin och inte missbruk??? Eller kan jag bli nekad anställning pga detta...?

• Anonym (orolig)

Ja, jag har ju förpackningen och dessutom de flesta tabletter kvar. På kartongen står ju mitt namn och vem det är utskrivet av. Och att ca 40 av 50 tabletter är kvar borde väl "bevisa" att ajg inte knaprar tabletter för skojs skull...

Men jag har en orosklump i magen nu, det kan inte hjälpas...

• Anonym (orolig)

Och hon frågade om jag åt några mediciner, men jag sa nej, för jag glömde bort denna enstaka tablett. Tar ju liksom inget regelbundet...
    Men om det ger utslag kanske de ringer upp och frågar igen...?

• Anonym (orolig)

De gjorde något salivtest som ska skickas till England, tror jag...

• Anonym (orolig)

Han skrev ut 50 istället för 20 för att det var nästan ingen prisskillnad, sa han.

Och han sa att det kan påverka reaktionsförmågan, ja, och de går jag tar dem så är det bara på kvällen, just för att jag inte litar på bilkörning osv.
    MEN det var väl korkat av mig att inte tänka på att det kan påverka testet och berätta det när de frågade. Jag ska ringa direkt på måndag morgon till hälsovården...

• Anonym (orolig)

Anonym, inlägg 19 - jag förstår nog inte riktigt vad du menar? Är det så konstigt att man glömmer bort en enstaka tablett när man normalt sett aldrig tar medicin?

• Anonym (orolig)

Maggis, jag ringde och meddelade att jag hade tagit citodon, och bad dem kontakta mig om de hade fler frågor. Har inte hört något från hälsan, så då antar jag att det blev godkänt, eftersom jag började jobbet igår...

• Anonym (orolig)

Så om de hittade s k opiater i mitt test, fortsatte de testa vidare och hittade att det var citodon? Fattar jag rätt nu?
    Så då oroade jag mig kanske i onödan?

• Anonym (orolig)

Där ser man! Synd att jag inte fick ditt svar lite tidigare när jag var helnojjig och målade upp scenarier att jag helt plötsligt inte skulle få jobbet osv.

• Anonym (orolig)

Hahaha! Sant, har man inte värre lik i garderoben än så, så kanske de är nöjda...

Svar på tråden Citodon - syns i drogtest???