• Anti75

pityriasis rosea!

Jag har fått reda på att jag fått denna hudsjukdom eller medaljongsjukan som den heter på svenska. Massa utslag på främst magen o överarmarna. Kliar mkt. Tror jag blir galen snart!
    Det ska visst självläka men det tar ca 6-8 veckor!!
    Gah,blir tokig snart!

Nån mer som har/haft detta???

• Svar på tråden pityriasis rosea!
  • Anti75

Agneta.. Det du hade är en annan form av pityriasis. En svampform. Men även det säkert jättejobbigt.

arianne... Inte dåligt att hitta det själv! Jag blev sur för jag fick inte komma till vårdcentralen. Det behövdes inte. var nog bara nässelutslag. Jag hade nog köpt mig en ny blus eller bytt tvättmedel... Hmm NOT!
    Så jag gick ner till akuten på arbetstid. (jobbar på ett sjukhus) Där tog det ca en sekund att konstatera vad det var....

tsunami... KLIA KLIA KLIA Ja det är rätta ordet.. Blir tokig. Jag har oxå hört att det drabbar UNGA människor. Så det kan ju vara en tröst då. Plus att man oftast visst inte kan få om det..

• Anti75

Fattar inte varför det alltid ska klia som mest när man lägger sig i sängen! Kan ju inte sova. Kommer ju inte se klok ut efter ett tag. Man kliar ju sönder sig!

• Anti75

En annan intressant fråga.. Har nån mer psoriasis oxå o fått detta? Hänger det ihop????

• Anti75

Sara81.. Nä säg inte det oxå..
    Kylbalsam kanske jag ska testa. Tack för tipset! Tar emot alla tips jag kan få. För jag kommer väl ha detta helvete i iaf 5-6 veckor till..

• Anti75

Konstig sjukdom egentligen! Hade aldrig hört talas om den innan den drabbade mig själv..

• Anti75

Kix01..Oj det gick fort över för dig! Skönt det för nu börjar klådan faktiskt gå mig på nerverna! Gah!

Svar på tråden pityriasis rosea!