• Anonym (Förvirrad)

Gravid efter 4 månader

Hej.
    Nu är det såhär att jag fick en liten tös för 4 månader sen.
    Det bästa som någonsin hänt mig :)
    Men nu är grejen såhär att jag blivit gravid IGEN efter 4 månader. Det kom lite för tidigt.
    Jag är splittrad och vet ej vad vi ska göra.
    Jag och killen har pratat fram och tillbaka hur vi ska göra.
    Vi kommer ej fram till något..
    Svårt! Vi vill ju ha fler barn, men inte just NU. :(
    Hade iallafall velat ha 2 år emellan, så att lillan hunnit börja på dagis osv. Nu kommer hon bara vara 1 år.
    Är verkligen splittrad.. nån som vart i samma situation?

• Svar på tråden Gravid efter 4 månader
  • Moniqe1979

mellan min sambo och hans lilleboro är det 360 dagar (fyller altså år med 4 dagars mellan rum) således ungefär det senario du kan få med graviditet 3 månader efter förlossningen. Sambon har flera syskon men mellan dessa 2 är det lixom ett speciellt band de är inte bara bröder utan bästa vänner oxå, mycket för de växt upp så nära varandra.

• Anonym (Förvirrad)

Asså det lutar ju åt att behålla. Men när det inte alls var planerat och att det kom så tidigt blev lite av en chock.
    Det är klart att det finns både för och nackdelar med det.
    Men sant, dom är inte små så länge. Så det kommer nog gå rätt fort. Men jag mår så dåligt när jag är gravid. Men man får väl bita ihop för lillans skull och kämpa järnet. :) Men som sagt, det är ju titidgt än, så vad som helst kan ju hända.

• Jossi78

Jag fick reda på att jag va gravid för ca 1 vecka sen & våran yngsta dotter är 6 mån.. Klart man undrar hur allt ska funka om man orkar oxå vidare. Vi ville oxå ha en till fast inte så tätt. men när de nu vart så här så bestämde vi oss för att behålla Önskar dig all lycka till!

♥Mamma till världens finaste tjejer.. Gravid med 4:an♥
  • Anonym (abort)

Sitter i samma sits, fast sonen år 3,5 månad. Vi ska göra abort. Kroppen har inte läkt ihop än och vi känner att vi inte skulle klara av det så tätt. Hoppas att du kommer fram till det som känns bäst!! Kram

• monkanm4st

jag var exakt i din sits. när min son var 4 mån upptäckte jag att jag var gravid ige. inte planerat alls. hade igen mens mellan grav. fick panik. hade haft en hemsk grav med sonen samt en förlossning. så viss abort var det första jag täkte på. hur som helst så, valde jag att behålla. pappan sa att vilket beslut jag än fattade så, var han med på det. jag fick själv avgöra. en dag s när jag ligger och gosar med sonen så, känner jag bara! nej jag kan inte ta abort. riger och avbokar tiden som jag fått. pappan kommer hem och jag berättar. han blev så, glad. behålla va det var det han ville...det är och var mitt bästa beslut.. det är exakt 1 år mellan dom 2 brnen. allt gick kanonbra på alla sätt...folk runt ikring tyckte det var jobbigare än mig/oss...jag tycker du och din kille ska känna och göra det som är bäst för er....lycka till hur det än blir

• Anonym (Förvirrad)

Nu fick jag reda på att man inte ska vara gravid det första året efter snitt. Så vi måste ta bort lillen. :(

• Jenny S

Ehhh...va???
    Varför inte det?

En mamma får hålla sitt barns hand en kort tid, men deras hjärta förevigt
  • Anonym (Förvirrad)

Pga ärret. Det är inte färdigläkt

• Anonym (abort)

Det REKOMENDERAS att inte bli gravid inom ett år pga allt ska läka, även livmodern efter ett snitt, för att det är en sådan stor påfrestning. Men jag vet några som blivit gravida inom året efter snitt som har klarat det alldesels utmärkt.

• KisseNova
    Anonym (Förvirrad) skrev 2007-04-29 23:48:26 följande:
    Nu fick jag reda på att man inte ska vara gravid det första året efter snitt. Så vi måste ta bort lillen. :(

Det tror jag är rent utsagt bullshit. Jag blev gravid igen när min son var drygt 7 månader. Jag hade planerat kejsarsnitt med honom, och det var INGEN som avrådde mig till att skaffa barn så tätt.  Fick dock missfall.

Enligt en annan sajt på intenret så kom vi fram till det att alla kommuner säger i princip olika, men det är inget farligt om man skaffar barn tätt.

• Anonym (Förvirrad)

ok. Men jag ringde vårdguiden. Men ska ta upp det igen.

• Skina

Jag är i samma situation...ska vi slå våra kloka huvuden ihop??

• HiHi

jag hadde samma problem som du det är 13 månader mellan mina flickor
    äldsta han just börja dagis när minstingen kom
    har klarat mig fint =)
    mvh alexandra

• Anonym (oxå snitt)

jag är oxå snittad. blev gravid när första var 6 mån. tyvärr valde jag abort, ångrar det... *idiotiskt*
    det var aldrig någon som sa till mig att jag var tvungen att göra abort pga snittet...

• Anonym (Solen)

Sitter i samma sitts min dotter är 5½ månad jag är gravid IGEN.. jag o pappsen är så olika instälda ja vill verkligen inte göra en abort men ändå känns det som att mitt fel att ja aldrig han börja med p-piller lr liknande. och sen ha råd med det då man bara får ut 180kr om dagen så är sättet bara att göra abort nu för att ekonomin är kass o killen studerar ett år till på gymnasiet. vi ger dottern allt samt släkt o vänner som ställer upp i vått o tårt men vad borde man välja i detta..?

gjort en abort för några år sen o de var det västa o vill inte rekomendera någon men ibland finns det bara måsten för vissa *respekt*

Är det fel att behålla om barnen blir tätt..? folk pratar om man "glömmer" den älsta men de behöver man itne alls göra alla gör inte så.

tyvärr kan ja inte rekomendera något mer än kän efter själv hur du/ ni vill ha det. utan jag sitter just nu i samma sitts som dig.

Kramar solen

Svar på tråden Gravid efter 4 månader