• Anonym (Förvirrad)

Gravid efter 4 månader

Hej.
    Nu är det såhär att jag fick en liten tös för 4 månader sen.
    Det bästa som någonsin hänt mig :)
    Men nu är grejen såhär att jag blivit gravid IGEN efter 4 månader. Det kom lite för tidigt.
    Jag är splittrad och vet ej vad vi ska göra.
    Jag och killen har pratat fram och tillbaka hur vi ska göra.
    Vi kommer ej fram till något..
    Svårt! Vi vill ju ha fler barn, men inte just NU. :(
    Hade iallafall velat ha 2 år emellan, så att lillan hunnit börja på dagis osv. Nu kommer hon bara vara 1 år.
    Är verkligen splittrad.. nån som vart i samma situation?

• Svar på tråden Gravid efter 4 månader
  • ebben

Ja, OM ni VILL ha fler barn o lever stabil osv.
    Ta detta barn! så klart fixar ni det! även om det blir tidigare än ni planerat?
    vad gör det?
    min son var förvisso ca 7 mån då jag testade + igen......tidigare än vi trott......
    NU har vi 2 pigga killar som leker hela dagar ute med varann.En är 2år o 9 mån,o en är 1 år o5 mån!!

• trollet77

Har en bekant vars pojke bara var 3 månader när hon blev gravid igen, hon behöll barnet. Sedan iallafall när pojkarna var 2 och 3 har dom varit som ler och långhalm, dom har alltid lekt jättebra, och är aldrig ensam om dom inte har nån annan att vara med. Visst är det mycket jobb när dom är små, men det är så kort tid. Se det istället som att du får vara hemma länge, den nya kommer innan fp dagarna för första barnet är slut... så du får vara hemma länge och njuta av att vara mamma. Vi hade 2.5 år mellan, och där kände jag väl att jag "bara" hann jobba drygt ett år innan det var dags att vara hemma igen.

• Anonym (Förvirrad)

ja, kanske borde det...
    Eftersom vi just vill ha fler.

• Jenny S

Vi kämpade i tre år innan vår son blev till.
    Sannolikheten att vi skulle kunna bli gravida på naturlig väg efter förlossningen var minimala, men vi skulle inte chansa så vi körde med kondom.
    OM vi ville ha fler barn så kunde vi tänka oss att genomgå proceduren (sprutor och insemination alt IVF) någon gång till. Men vi pratade nog iaf två eller tre år i framtiden.

Rätt som det var så var jag gravid när sonen var 4 månader!
    Snacka om chock!!!
    Från att vara infertil till att vara superfertil.

Tankarna svindlade och for. Hur i hela friden skulle detta gå???
    För oss var abort aldrig ett alternativ, men ängslan för hur det skulle gå var enorm!

Rätt som det var så släppte detta en dag. Alla mina tankar fokuserades på hur skoj barnen kommer att ha och hur gärna jag faktiskt vill ha ett barn till, fast det bara rör sig om 13 månader mellan.

Klart att det är jobbigt med två så små barn, det tror jag inte är nått snack om saken.
    Men om ni vill så klarar ni det galant!
    Men när jag läser att du skriver att ni inte vill ha barn NU så tycker jag nog att ni har gjort ert val! Eller???
    Önskar er lycka till. Hoppas att ni kommer fram till ett beslut som passar er familj!

En mamma får hålla sitt barns hand en kort tid, men deras hjärta förevigt
  • ebben

ja tänk så mycket kul de kommer ha......
    visst kan det vara tufft. JAG vet .för min man jobbade mycket borta hela veckor o jag var helt ensammen med mina 3 barn+hund+hus!
    INTE så kul alla gånger........i ärlighetens namn.
    men nu! Oj,vad det ger mig glädje.
    O jag hade massa föräldradar kvar ! då jag även fått överta min mans dagar! Så jag hann ju få bebis nr 2 o sparar på så vis massa dar! jättebra till kommande sommarlov o jular mm.

• ebben

jenny som för oss.
    kämpade i 3år ,varav 2 med pergotime!!.
    därför chansade vi att vara utan skydd så klart-för vi ville ju ha ett till . o då hade jag helt plötsligt Äl spontant! som jag INTE haft tidigare på flera år.......

• Anonym

Jag sitter med samma problem. har haft alla symtomer som jag hade med min förra graviditet. vill också ha barn snart men inte just nu. min son är bara 3 månader. får väl hoppas att det är inbilning o att jag inte är gravid. har inge råd men jag tycker det skulle bli väldigt jobbigt o ha dom så tätt. men tror nog man klarar det ändå om de skulle bli så.

• VIP

Jag skulle vilja ha barn nu, har också dotter på 4 mån. men jag mådde så dåligt under graviditeten så det skulle aldrig gå ,fast man ska aldrig säga aldrig ifs. Svårt beslut när ni nu inte ville bli gravida... men om du känner att din kropp orkar det så kanske ni ska satsa på det här barnet ändå? Lycka till med ert beslut.

• ebben

jag är ju sån att jag absolut tror att kroppen fixar sånt där av sig självt! OM man inte orkat med en grav. så hade man aldrig blivit gravid ......helt enkelt.
    BLIR man gravod så är det ett tecken att kroppen fixar det! . Om ni hänger med ......

• Sabrina

Mellan mina stora barn är det 1 år 4 månader.. Visst var det lite tufft ett tag.. (pappan jobba o va aldrig hemma) men dom har alltid haft sån glädje av varandra.. Många har tagit dom som tvillingar

Vill du ha fler och orkar så kör... Kram...

Svar på tråden Gravid efter 4 månader